Kui tänavu 25. veebruaril saabus ametlik teade, et SEB panga Rapla kontor sulgeb oma uksed, tuli see kui välk selgest taevast. Jah, juba pikemat aega ei saanud seal enam sularahatehinguid sooritada, aga sellist uudist ei osanud tol päeval kuidagi oodata. Nüüd seisame järgmise olulise esinduse sulgemise lävel – käesoleval nädalal läheb kinni Telia Eesti Rapla esindus. Kas siit paistab välja muster?
Mäletan seda hetke selgelt, kui SEB kontori sulgemise teade saabus. Olin kuu aega varem suhelnud ajaloolise Rapla pangamaja omaniku Stipend Real Estate OÜ esindajatega ning nemad väljendasid toona heameelt, et maja on säilitanud oma algupärase funktsiooni. Hoone on omal ajal projekteerinud Karl Burman, kes oli üks esimesi Eesti kutselisi arhitekte, ning see loodi spetsiaalselt pangamajaks. Rapla Ühispank avati pidulikult 1932. aasta juulis ehk täpselt 88 aastat tagasi.
Nüüd oleme seisus, kus rahvasuus tuntakse seda jätkuvalt pangamajana, kuigi pank ega selle esindus seal enam ei tegutse. Swedbanki kontor on õnneks jätkuvalt Raplas avatud ja olemas, kuid SEB klientidele nihkus kohapealne pangateenus alates 27. märtsist kilomeetrite võrra kaugemale.
On kujunenud “traditsiooniks”, et esinduste sulgemisi põhjendatakse veebipõhiste teenuste kättesaadavusega. Kõik võimalused on internetis ju olemas. Kellel on tingimata vaja kohapeal käia, saavad seda teha näiteks Järve või Ülemiste keskuses. Need põhjendused võivad esialgu tunduda küll õigustatud, kuid tõsiselt võtta on neid keeruline. Kuskilt tagataskust on neid mugav sujuvalt välja võtta ja letti lüüa, kuid juba ammu pole neis enam tegelikku sisu. Kohapealsete esinduste sulgemine on fakt ja kahjuks sinna midagi parata ei saa. Ja tahes-tahtmata muudavad sellised käigud inimeste elu keerulisemaks, eriti vanemate inimeste puhul.
Nüüd seisame juba järgmise sulgemise “ootuses”. Käesoleva nädala lõpus paneb oma uksed kinni Telia Eesti esindus, mis asub Rappeli keskuses. Ja ma tean omast käest, et see valmistab kohalikele elanikele raskusi. Juba eelmisel nädalal ilmunud Raplamaa Sõnumite numbris tõime välja, et toimetuse poole on pöördunud kaks inimest sama küsimusega – ehk saab veel midagi teha? Nende argumendid olid maalähedased ning mõistetavad: “Iga kord, kui seal käin, on see kliente täis. Miks on vaja seda sulgeda?” Raske on vastu vaielda.
Telialt kõlab selgitusena, et praegu käib uue teenindustoe väljatöötamine. “Kohe, kui on teada täpsem info alternatiivse teenindustoe lahenduse kohta, informeerime sellest kindlasti ka kohalikke elanikke.” Jääme siis ootama. Telia esinduse sulgemine on tegelikult laiema tähendusega sündmus, kui lihtsalt ühe ettevõtte kohapealse kontori sulgemine. Telia on praeguse seisuga viimane telekommunikatsiooniettevõte, kelle esindus Raplamaal avatud on. Õige pea ei ole enam sedagi.
Jääb üle veel küsida – kas siit paistab välja muster? Oluliste ettevõtete kohalikud esindused kaovad, teenused on kättesaadavad internetis või Tallinnas. Jõuetu tunne tekib kuulates ja lugedes kulunud ja korduvalt kasutatud põhjendusi, miks tuleb need kinni panna. Täpsustusena eelmise nädala lehes ilmunud artiklile võib välja tuua, et Telia Rapla esindus suletakse 24. juulil, ehk 23. juulil on viimane tööpäev.
Kohalike esinduste sulgemine – kas siit paistab muster?
Subscribe
0 Kommentaari