-3.9 C
Rapla
Reede, 22 nov. 2024
KrimiPolitsei hoiatab: end pangatöötajana tutvustavad kelmid himustavad isikuandmeid ja ligipääsu pangakontodele

Politsei hoiatab: end pangatöötajana tutvustavad kelmid himustavad isikuandmeid ja ligipääsu pangakontodele

Juulist alates on levinud petukõned kelmide poolt, kes tutvustavad end pangatöötajana ja küsivad inimeselt isikuandmeid. „Helistan pangast“ kelmustega, mille laine algas selle aasta 22. juulil, on politsei andmetel septembri keskpaigaks tekitatud kahju ligi 240 000 eurot.

Igasugune katse telefoni teel arvutikasutajalt paroole või muid olulisi isiklikke andmeid küsida peaks aga äratama kahtlust.

Üks viimaseid näiteid selliseist kelmusest pärineb Kuressaarest, kus politseijaoskonda pöördus 67-aastane naine, kellega võttis reedel ühendust end pangatöötajana tutvustanud vene keelt kõnelenud naine ja veenis kõne saajat avaldama isikuandmeid.

Kuressaare politseijaoskonna juhtivuurija Priit Sepa sõnul oli helistaja numbriks justkui eestimaine telefoninumber 6 310 310 ja rääkijaks panga esindaja, kelle klient 67-aastane naine ei olnud. „End pangaesindajana tutvustanud vene keelt kõnelev naine väitis, et kõne saanud naise andmed on pangast lekkinud ja veenis teda avaldama oma isikuandmeid, sealhulgas isikukoodi ning sisestama Mobiil-ID koodid,“ rääkis Sepp.

Saadud tundlike isikuandmetega avati naise nimele kaks virtuaalset krediitkaari, millega asuti koheselt tehinguid tegema välismaistes e-poodides. „Pank sai õnneks naise pangakontol toimuvatele kahtlastele tehingutele jälile ja virtuaalsetelt krediitkaartide tehingud katkestati,“ ütles Sepp.

Juhtivuurija tuletab meelde, et mitte ühelgi võõral inimesel ega pangatöötajal ei ole vaja teada inimese Mobiil-ID, ID-kaardi ega mõne teise dokumendi paroole. „Paroolid on mõeldud ainult dokumendi kasutajale ja neid ei tohi jagada. Kui keegi sellele infole ligi pääseb, tuleks sellest teada anda pangale ja paroolid vahetada või mobiilne tuvastamisvahend ajutiselt sulgeda.“

„Naine tegi väga õigesti, et koheselt politsei poole pöördus. Loodetavasti õnnestus meil sel korral tänu tema ja pangatöötajate kiirele tegutsemisele kahju ennetada ning aidata vähemalt kolmel sarnase pettuse ohvril enda raha tagasi saada“ lisas Sepp. Kui te juhtute sellise kõne saama, tuleks telefoninumber, millelt kõne tuli, üles märkida, kõne lõpetada ja juhtumist politseid teavitada.

Allikas: Lääne prefektuur

Subscribe
Notify of
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kõiki kommentaare