Sisuturundus
Vahet pole, kas soetad uue või kasutatud auto, võib juhtuda, et sa ei tea, millist sõidukit isegi kaaluda. Väga tihti kiputakse valikut tegema selle põhjal, mida soovitavad teised või mis on parasjagu populaarne. Selliselt lõpetatakse autoga, mis võib osutuda liiga kalliks või isegi kasutuks. Tulemuseks see, et pead üsna pea hakkama uut autot otsima. Säästa raha ja aega ning vali sõiduk, mis sulle ka päriselt sobib.
Mõtle sellele, mida sa vajad
Ühe jaoks on oluline, et auto oleks võimalikult loodussõbralik, mõne teise jaoks on peamine faktor aga see, kui palju inimesi mahub mugavalt istuma. Kes kavatseb autoga transportida suuremõõtmelist hobi- või töövarustust, kes otsib lõbusõidukit. Kelle sõidutee kulgeb asfaltteedel ning kes satub tihti kruusa- ja pinnaseteedele.
Seetõttu on esimeseks sammuks mõtlemine, millist autot sa vajad. Mitte millist autot sa tahad, vaid mida sa vajad. Need kaks võivad olla võrdlemisi erinevad. Vastuse leiad, kui mõelda, milleks autot kasutatakse, kus sõidetakse, kui pikalt ja kui tihti ning kui palju inimesi on tavaliselt vaja autosse mahutada.
Tõenäoliselt ei leia sa autot, mis vastaks kõikidele tingimustele ning oleks samas ka sobiva hinnaga. Kui oled oma prioriteedid paika pannud, on palju lihtsam otsustada, mida võtta ja mida jätta.
Maa ja linna erinevused
Suur auto mahutab muidugi kõik vajaliku, ent väiksem auto on kokkuvõttes odavam. Samas, elades maakohas, kus kodu juurde viib kruusa- või pinnasetee ei ole madalat sorti sportauto kohe kindlasti õige valik. Õige mõte võib olla soetada kas maastur või linnamaastur, mis ei jäta ka kõige kehvemate teeoludega sind hätta.
Diiselkütust kasutavad autod on reeglina paremad nende jaoks, kes sõidavad regulaarselt pikemaid vahemaid. Võrdluseks linnaliiklus, kus on väga palju kiirendamist ja aeglustamist ning sõidetakse pigem lühemaid distantse. Samas sobib linnaliiklusesse väga hästi automaatkäigukast!
Kuidas on lood eelarvega?
Vaba raha olemasolul võib auto kohe välja osta. Levinum on aga liisimine või laenu võtmine. Kahe viimase variandiga tuleb jälgida, et kuumakse ei haukaks eelarvest liiga suurt tükki – mitte rohkem kui 15% sinu sissetulekust. Eelarvet üle vaadates pea meeles ka teisi auto omamisega kaasnevaid kulusid: liikluskindlustus, kaskokindlustus, kütusekulu, iga-aastane hooldus jne. Mõned autod on küll odavamad osta, ent kallimad ülal pidada. Ja ka vastupidi.
Liising tähendab reeglina soodsamat kuumakset, mugavust ja paindlikkust, lubades soetada kallima või uuema auto. Lisaks on liisingumaailmas kaks varianti. Kapitalirent on hea nende jaoks, kes tahavad auto liisinguperioodi lõppedes välja osta. Kasutusrent neile, keda huvitab võimalus liisinguperioodi lõppedes liisida uus auto.
Teine võimalus, autolaen, võib olla igakuiselt kallim ning arvestama peab ehk ka kõrgema intressiga. Samas on rohkem otsustusõigust ja vabadust, pole kilometraažipiiranguid ega teisi takistusi.
Ära unusta proovisõitu
Nagu enamik teisi valdkondi on ka automüük kolinud üha rohkem internetti. Sellel on omad eelised. Näiteks pole vaja ühest autoesindusest teise kõmpida, vaid esmase kiire ülevaate saad kodust lahkumata. See päästab sind ka müügimeeste tüütust müügikõnest ning lõputust veenmisest. Mida rohkem eeltööd teed, seda kindlam võid olla oma otsuses. Samas ei saa kõike teha läbi interneti.
Proovisõit peab olema osa ostuprotsessist. Isegi olukorras, kus ostad esindusest uhiuue sõiduki, millel ei ole karta varjatud vigu ega probleeme, tahad sa veenduda, et auto sobib sulle. Leides endale sobiva mudeli, vaata üle ka teised sarnased, isegi kui need on mõnelt teiselt tootjalt. Eri mudelitega tehtavad proovisõidud võiks mahutada ühe päeva sisse. Selliselt on sul hästi meeles, kuidas üks või teine auto tundub.
Testisõit proovi viia läbi tingimustes, kus sa hakkad autot kasutama – linnaliiklus, maanteed või väiksemad teed. Istu tagaistmele, ava kõik uksed, pagasiluuk ning katseta muudki. Kui miski on natukenegi ebamugav, võib see ajaga hakata rohkem häirima. Võttes aega, et teha läbimõeldud otsused, leiad sobiva sõiduki, mis teenib sind aastaid.