Projekteerimisel olev riigitee, Tallinna-Pärnu-Ikla maantee osa möödub Märjamaa alevist. 16 kilomeetri pikkusele lõigule on kavandatud kolm liiklussõlme ja neli tunnelit.
Teelõigu ehitamiseni jõutakse eelduslikult millalgi 2025.-2027. aasta vahel. Maanteelõik muudetakse 2+2 maanteeks ning kiiruspiirang tõstetakse 120 km/h. Muudatuse eesmärgina on välja toodud sujuva ja usaldusväärse ühenduse loomine oluliste keskuste vahel, silmas pidades ilmselt eelkõige Tallinnat ja Pärnut. Muudatus puudutab Tallinna-Pärnu-Ikla maantee kilomeetreid 62-78,5.
Transpordiamet korraldas 26. mail eskiisi tutvustava veebiarutelu, kus näidati, mida plaanitakse ellu viia, mis muudatusi see kaasa toob ning vastati ka esitatud küsimustele. Arutelul osales üle kolmekümne inimese, kellest viis esindasid transpordiametit. Peamise infona vahendati kuulajatele, et kavandamise aluseks on kehtivad planeeringud, kuhu on märgitud need trassid ja lahendused, mida kavatsetakse ellu viia. Valitud lahenduse osas praeguses faasis enam muudatusi ei tehta.
Kolm liiklussõlme, neli tunnelit
Arutelul tutvustati, et Orgitale luuakse mitmetasandiline liiklussõlm, mis tähendab, et praegusel moel enam näiteks Raplast Märjamaale ei pääseks ega ka Pärnu poolt tulles Märjamaale. Otse maanteele asulatest välja sõita ei saa, küll aga säiliks parempöörde võimalus tanklatest. Märjamaa asula vahel liiklemine suunatakse uuele loodavale teele, mis ühendab Tallinna-Pärnu-Ikla maanteed ja Koluvere teed. Orgitale lisaks kavandatakse sarnaseid mitmetasandilisi liiklussõlmi ka Haimre teeristi ja Konuvere silla lähedusse.
Ümberehituse käigus suletakse osa kohalikke teid. Susla tee juurde on kavandatud tunnel, mida saaksid kasutada sõiduautod. Otse põhiteele juurdepääsu ei tule. Kokku luuakse neli tunnelit, millest kahte saavad kasutada ka sõiduautod. Haimre puiestee teeristi ümberehitamisega suunatakse kogu senine liikluskoormus, mis praegu võib-olla pigem langeb Kasti tee ristile, Haimre puiesteele. Kasti tee risti ei ole võimalik ümber ehitada, kuna selle vahetus läheduses on Natura 2000 loodusala, mis eeldab peaaegu täielikku puutumatust.
Konuvere liiklussõlme puhul ehitatakse olemasoleva silla kõrvale uus sild, et tekitada 2+2 maantee. Silla alla on kavandatud jalakäijate läbipääs. Planeeritavad tööd lõppevad natuke maad pärast Konuvere silda. Edasine maantee osa ehitatakse ümber edaspidi.
Keskkonnamõju hindamise protsessist rääkides mainiti, et Natura 2000 alade puhul tuleks loobuda teeäärte lagedaks raiumisest ning ei tohiks takistada loomade pääsemist maanteele näiteks tarastamisega. Kuidas ulukite liikumist toetama asutakse, veel otsustatud ei ole.
Tööde teostamiseks tuleb transpordiametil omandada teatud maatükid ning selle protsessiga alustatakse eelduslikult 2022. aasta teisel poolaastal. Maaomanikule saadetakse teade, kinnisvarahindajalt tellitakse aruanne ja tehakse hinnapakkumine. Transpordiamet tasub kõik kaasnevad kulutused. Kui eraldatakse (põllu)maast tükid ja alles jäänud osa ei ole võimalik eraldi kasutada, võib transpordiamet tükid omandada või korraldada maade vahetust, selgitati arutelul.
Projekteeritavate teedega piirnevatel maaomanikel, puudutatud asutustel ja isikutel on olnud võimalus juba ka esitada arvamusi ja ettepanekuid. Neid esitleti arutelul koos vastuste ja selgitustega. Peamised murekohad olid, et muudatus teeb edasise liiklemise Märjamaa alevi vahet ebamugavamaks ja ka ohtlikumaks, kuid kummagi väitega transpordiameti esindajad nõus ei olnud. Nad kinnitasid, et pigem muutub lahendus liiklejatele mugavamaks ning ohutus tagatakse igal juhul. Arutelu salvestis lubati teha avalikuks transpordiameti lehel.