Viimasel ajal on taas aktiivsemaks muutunud järjekindlad kelmid, kes tutvustavad end kui pangatöötajaid. Alustatud on mitu menetlust.
Kuulda on, et helistavad vene keelt kõnelevad isikud, kes justkui meenutavad inimesele, et neil on pangakonto, mis ei ole aktiivne ning mille võiks likvideerida. Selleks küsitakse aga pangakonto andmeid. Kui kõnedele ei vastata või esialgu jutule ei saada, helistatakse uuesti. Kelmid, kelle eesmärk on eeskätt just pensioniealistelt pangaandmete kaudu raha ära võtta, ei lase end kergelt heidutada.
„Politseile on sagenenud teated telefonikelmustest alates maikuust. Raplamaal on kelmuse paragrahvi alusel alustatud kolm kriminaalmenetlust ning kaks väärteomenetlust,” ütleb Rapla politseijaoskonna piirkonnavanem Jaan Sildoja.
Sildoja kinnitab ka, et kelmid eelistavad helistada just vene keelt kõnelevatele inimestele eesmärgiga kätte saada pangaandmed. „Selleks, et kelmidel ei õnnestuks teiste arvelt rikastuda, tuleb kindlasti oma lähedastele meelde tuletada, et mitte mingil juhul ei tohi jagada enda andmeid võõrastega. Eesti pankade töötajad ei küsi kunagi telefonis oma klientide pangakonto kasutajatunnust, PIN-koode või pangakaardi andmeid. Juhul, kui klient kasutab panka logimiseks Smart-ID või Mobiil-ID teenuseid, ei tohi pangatöötaja ka neid paroole küsida,” selgitab Sildoja.
Politsei soovitab kõikidesse võõralt numbrilt tulnud kummalistesse pakkumistesse suhtuda kriitiliselt: „Mitte mingil juhul ei tohi võõrastele avaldada oma pangakonto andmeid ega teha ülekandeid tundmatule pangakontole. Samuti tasub oma lähedaste ja tuttavate teadlikkust tõsta ning hoiatada neid petuskeemi eest.
Juhul, kui inimesel tekib kahtlus, et tegemist võib olla pettusega või ta on kahju saanud, tuleb sellest esimesel võimalusel teatada numbril 112,” ütleb Sildoja.