Raplas Ülejõe tänavalt eemaldati kaks teekünnist, mis sundisid sõidukijuhte kiirust vähendama. Olukord tekitab kohalikes vastakaid arvamusi. Omavalitsus plaanib põhjalikumat liikluskorralduse muudatust.
Please wait...
Ülejõe tänav on oma funktsioonilt abivallavanema sõnul siiski kõrvaltänav, mille üks ülesanne on tagada raskeveokite ligipääs piirkonnale Sõnajala tänava kaudu. „Õueala tekitamine sellisele tänavale loob olukorra, kus peetakse küll kinni piirkiirusest, aga rikutakse kõiki teisi õuealal kehtivaid nõudeid, sest suurt osa nendest ei saa tegelikult täita,” ütleb ta. „Ootame ära liiklusuuringu andmed, aga ilmselt saab olema nii, et õueala märk asendatakse kiiruspiiranguga 30 km/h. Sellist kiirust soovitab kõrvaltänavatel kasutada ka Linnatänavate standard. Sarnaselt toimisime mõned aastad tagasi ka Metsapargi piirkonnas (õueala asendati 30 km/h alaga), probleeme see ei tekitanud. Eelmise aasta lõpus läbi viidud liiklusuuring näitas, et näiteks Tutimäe tänaval ei ületa keskmine sõidukite liikumiskiirus 25 km/h,” toob Matsalu välja. Sõiduõpetaja Eerik näeb õueala märgi eemaldamisel aga võimalikke probleeme. „Õueala puhul tuleb paremalt tulijale teed anda. Õueala märgi eemaldamisel kaob see nõue ära, siis aga tuleks paluda majaelanikel oma hekke pügada, et tagada nähtavus Ülejõe tänavale keerates. Praegusel juhul jõuab autonina enne teele, kui midagi paistma hakkab. Võiks paigaldada 30 km/h märgi juurde ka võrdsete ristmike märgi, siis peaks liikleja paremalt tulijale ka edaspidi teed andma,” soovitab ta. Mis puudutab võimalikke liikluskorralduse muudatusi ja nendest teavitamist, toimub see Matsalu sõnul liiklusseaduse alusel. „Avalikel tänavatel liikluskorraldusvahendite paigaldamisest või liikluskorralduse muudatustest kedagi isikuliselt teavitama ei hakata,” ütleb ta.