Raplamaa liikluskomisjoni kriteeriumite kohaselt asub maakonna kõige liiklusohtlikum koht Märjamaa vallas ning see on Märjamaa – Valgu tee. Ainuüksi Kasti küla territooriumil asub seal kolm ohtlikku ristmikku.
Kolmapäeval, 29. septembril toimunud liikluskomisjoni istungil pandi ritta neli kõige ohtlikumat kohta. See nimekiri esitati Transpordiametile, et rahastada ohtlike kohtade kordategemist 2023. aastal. Iga Raplamaa vald (Kehtna, Kohila, Märjamaa, Rapla) sai esitada ühe ohtliku koha, mis nimekirja lisatakse.
Liikluskomisjoni esimees Indrek Kullam ütles, et ohtlikumate kohtade väljavalimisel võeti aluseks kaks kriteeriumit. Esimene oli surmaga lõppenud liiklusõnnetuste arv ja teiseks liiklustihedus. Märjamaa – Valgu teel juhtus 2020. aastal õnnetus, kus hukkus laps. Seal on õnnetusi juhtunud rohkemgi ning seetõttu paigutati see nimekirjas esikohale. Tee kirjelduses, mis läks Transpordiametile, tuuakse välja, et Märjamaa – Valgu teel puuduvad kergliiklejatel võimalused liikuda, tee on kurviline, negatiivsete kallete ja ohtlike ristmikega, mis on 45-kraadise nurga all (Kasti külas kolm ristmikku). Tee pikkus on 13 kilomeetrit.
Ohtlike kohtade nimistus paikneb teisel kohal Kohilas asuv Mesika tänav, mille otsas puudub ohutu teeületuse koht ning samuti ei ole seal kergteed. Kolmandal kohal on Rapla vallas asuvad Aranküla – Juuru ja Pintsli – Maidla teede ristumised. Liikluskomisjoni ettepanek näeb ette kaotada üks ristuva tee haru ja välja ehitada täisnurkne ristumine. Samuti on tehtud ettepanek ehitada Aranküla – Juuru ja Lilleoru tee ristumine välja täisnurkseks ristmikuks.
Ohtlikkuselt neljas paik on Raplamaal lõik Vändra – Lokuta teel, mis asub Eidaperes. Ohtlikkus seisneb selles, et Vändra poolt liiklejatele on tegemist kurvitaguse kohaga ning nähtavus on piiratud. Samuti on seal suurenenud raskeveokite osakaal.
Nende kohtade kordategemiseks on Transpordiameti poolt ette nähtud 60 000 eurot. On selge, et sellise summa eest neid kõiki korda teha ei ole võimalik. Indrek Kullam ütles, et objektidele on võimalik ka mujalt raha taotleda, et jätkata nende kordategemist. “Isegi kui seekord sellest summast ei piisa, jätkame kõnealuste ohtlike kohtadega töötamist,” sõnas ta. Transpordiameti rahastus 60 000 euro ulatuses on ette nähtud 2023. aastaks.




