Sisuturundus
USA-Hiina kaubandussõda, koroonaviiruse pandeemia, põud Taiwanis, tulekahju Jaapani Renesas Electronics’i pooljuhtide tehases – need sündmused kujunesid pusletükkideks ja sulandusid kokku pooljuhtmaterjalide puuduseks. Kiipide puudus on mõjutanud kümneid tööstusharusid – paljud tooted on muutunud kallimaks, mõnda on raske osta, teiste tootmine on paremate aegade saabumiseni peatatud.
Täieliku kaasaegse auto ehitamiseks on vaja umbes 1500 kiipi. Autotootjad tegelevad probleemiga erinevalt: mõned vähendavad tootmist, teised panevad autosid kokku ilma puuduvate osadeta ja hoiustavad neid kriisi lõpuni.
Ja keegi eemaldab valikulisi funktsioone – ütleme teile, milliseid.
BMW
Oktoobris teatas Baieri ettevõte, et mõne mudeli infosüsteemi ekraanid ei ole enam puutetundlikud. 3-seeria, 4-seeria kupee ja kabriolett, sama seeria suur kupee (v.a i4), Z4 ja kõik X5, X6, X7 variandid sattusid surve alla. Ja kui auto on tellitud koos juhiabipaketiga, kaotab selline auto Backup Assistant tehnoloogiat – see assistent tagurdab auto parkimiskohast välja sama teed mööda, mida ta sinna jõudmiseks võttis.
Puuteekraani asemel saab andmeid sisestada iDrive’i juhtseadme kaudu või lihtsalt häälega. Need, kes on juba auto tellinud, kannatavad, ja omanikele pakutakse hüvitisena 500 dollari väärtuses muid lisavarustusi.
Ford
Ameerika ettevõte oli üks neist tootjatest, kes jätkas toodete kokkupanekut lootuses, et kunagi hiljem saavad nad pooljuhid kätte – tulemuseks on Kentuckys asuv pooleli jäänud pick-up’ide väli, mis on kosmosest nähtav.
Ka Euroopa Fordil on probleeme. Briti autoajakiri Autocar on teatanud, et mõned mudelid lahkuvad Türgis tehasest ilma navigatsioonisüsteemita. Ja need mudelid tarnitakse müügisalongidesse koos lubadusega, et defekt parandatakse hiljem – tõenäoliselt 2022. aasta alguses.
Mercedes-Benz
Teine Saksa hiiglaslik ettevõte on “kuni edasise teatamiseni” eemaldanud mõnedest alates juuni lõpust välja lastud autodest mitmeid funktsioone. FleetNewsi andmetel on kadunud seade nutitelefonide juhtmevabaks laadimiseks, käsivaba juurdepääs pagasiruumi, mitme valgusdioodiga esilaternad ja teatud raadiosüsteemid.
Kõike seda kommenteerides ütles Mercedes, et see mõjutab kõiki kliendirühmi: tootja võtab arvesse, kui kaua konkreetne klient pidi ootama – kallimad mudelid ei saa eesõigust. Nad eeldavad, et 2021. aasta lõpuks stabiliseeruvad tarned ja 2022. aasta esimeses kvartalis jõuavad uuele tasemele.
Tesla
Erinevalt teistest eemaldab Elon Muski ettevõte funktsioone vaikselt. Esiteks kaotasid nad Model 3 ja Y mudeli eesistme nimmetoe – ilma hoiatuse, allahindluse või hüvitiseta. Kui sellest kuuldi, ütles Musk, et keegi seda asja niikuinii ei kasuta ja materjalipuuduses ei ole see vaeva väärt.
Hiljem tabas keskkonsooli tagaosas asuvat USB-C porti sama saatus – see ei asu enam seal. Ka see tõi kaasa kriitikat sotsiaalmeedias ja meedias.
Ebameeldivate üllatuste vältimiseks, isegi uute autode puhul, kontrollige nende ajalugu veebipõhise VIN-koodi dekoodri abil aadressil https://www.carvertical.com/et.