UudisedRapla–Lelle raudteel algab kapitaalremont

Rapla–Lelle raudteel algab kapitaalremont

Keava raudtee ülesõidukohal toimetavad juba mõnda aega suured masinad. Septembris algasid ettevalmistavad tööd oktoobris algavale Rap­la–Lelle raudteelõigu kapitaalremondile.

Uuendamise esimeses etapis ehk ettevalmistavate tööde käigus toimus vanade liiprite ja rööbaste väljavedu, mille järel paigaldatakse uus rööbastee.
Aasta lõpuks peab rong saama Lelle ja Rapla jaama vahele jääval 16-kilomeetrisel lõigul sõita uut teed mööda, ütles Edelaraudtee juht Rain Kaarjas.


Remondi käigus vahetatakse välja raudtee pealisehitus, õgvendatakse kõverikke, asendatakse neli amortiseerunud raudbetoonsilda torusildadega ning üksteist amortiseerunud truupi uutega. Koos jaamateede võrguga rekonstrueeritakse 25 kilomeetrit raudteed ning kaheksa raudteeülesõidukohta koos uue automaatse foorisignalisatsiooniga. Keava ja Lelle peatusesse ehitatakse välja uued ooteplatvormid.
Kapitaalremondi käigus uuendatakse veel Rapla ja Lelle elektritsentralisatsioon ja jaamateed, mille käigus vahetatakse välja pealisehitus ja paigaldatakse uued pöörmed. Raplas rekonstrueeritakse kolm silda.
Kapitaalremont viiakse läbi oktoobrist kuni 2025. aasta septembrini, tööde põhirõhk langeb 2024. aastasse. “Paratamatult toovad raudtee rekonstrueerimistööd endaga kaasa ka reisirongiliikluse katkestusi. Planeerime töid aga nõnda, et remont mõjutaks siiski reisiaega ning -mugavust võimalikult vähe,” ütles Kaarjas.
Pikim reisirongiliikluse ümberkorraldus on plaanitud ajavahemikku 16. oktoober kuni 6. november 2023. Sel ajal sõidavad Rapla ja Viljandi vahel kahel marsruudil asendusbussid. “Rapla ja Tallinna vahel saab sõita endiselt rongiga, Rapla ja Viljandi vahel liigub olenevalt rongi tavapärasest reisijate hulgast kas üks või kaks asendusbussi,” ütles Elroni kommunikatsioonijuht Kristo Mäe. Muudatused puudutavad veel Tallinna–Türi liini, kus kahe asendusbussi puhul sõidab üks läbi kõik tavapärased rongipeatused ja teine suundub Raplast otse Viljandisse, peatudes vaid Türil ja Võhmas. “Sõiduaja vahe on 20 minutit. Palume Elroni nimel reisijatelt infrastruktuuri tööde tõttu tekkivate ebamugavuste pärast vabandust,” ütles Mäe.
Kapitaalremondi tulemusena suureneb rongide läbilaskevõime ning sõidukiirus kuni 160-kilomeetrini tunnis. Projekti maksumus on 30,63 miljonit eurot, millest 18,25 miljonit rahastatakse Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondist ning ülejäänu ettevõtte omavahenditest. Ehitustöid teostab Go Track.

0 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kõiki kommentaare