Priit Sauk, Transpordiameti peadirektor
2019. aasta septembris alustasime Kirdalu–Tagadi lõigu keskpiirde ehitamist Tallinna–Rapla–Türi maantee 17,6.–21. kilomeetril. Eesmärk oli parandada liiklusohutust ja testida lahendust 1+1 teel Eesti liiklustingimustes. Nüüd, veidi rohkem kui neli aastat hiljem oleme veendunud, et sellisel kujul katseprojekt sel lõigul enam jätkuda ei saa. Miks me nii arvame ja mis saab edasi?
Nende aastate jooksul on tulnud kriitikat erinevatest suundadest – nii sõidukijuhid kui ka kergliiklejad ei olnud rahul keskpiirdega ning muret väljendas Raplamaa Omavalitsuste Liit. Pärast mõjuanalüüsi tulemusi selgus, et kriitika on end mõneti õigustanud, sest kuigi piire on aidanud vältida tõsiseid kokkupõrkeid ja raskeid liiklusõnnetusi, on üldine õnnetuste arv selle paigaldamise järel tõepoolest suurenenud, mistõttu keskpiire sinna ei sobi. Põhjuseks tee kitsus, mida liiklejad pidasid omakorda ohtlikuks.
Kohtumised ja arutelud meie liiklusohutuse töögrupi liiklusekspertidega kestsid pikalt. Me püüdsime leida lahendusi, kuidas jätkata projektiga, et saavutada meie 2019. aastal seatud eesmärk. Enne uute otsuste vastuvõtmist soovisime leida meetmed, et kõikide liikluses osalevate osapoolte ohutus oleks tagatud. Sealhulgas pidasime oluliseks arvestada metsloomadega, kes olid mitmel korral segadusse aetuna teel ekslemas, ilma et neil oleks olnud võimalust üle või ümber piirde pääseda.
Laual oli mitu valikut, sealhulgas jätkamine katseprojektiga senisel kujul ehk piiret mitte ära võtta. Teine võimalik variant oli, et võtame keskpiirde ära ega eralda sõidusuundi. See tähendab, et jätame tavapärase möödasõiduvõimalusega liikluskorralduse. Kolmas on see, mille kasuks otsustasime, ehk painduvad püsttähised teeteljel, mis välistavad möödasõitude võimaluse.
Kaalukausile jäänud painduvate püsttähiste ehk kummipostide positiivset mõju oleme näinud Harku–Hüüru lõigul km 12,2–15,5. On tõsi, et kummipostid ei välista laupkokkupõrkeid, kuid need aitavad vähendada riskiohtlikku käitumist ehk möödasõitude tegemist ning loodame nende paigaldamise järel näha positiivseid tulemusi õnnetuste vähenemisel Kirdalu–Tagadi teelõigul.
Lisaks paigaldame hoiatusmärgid „Metsloomad“ rohekoridori lõigule ning teavitame pikivahe hoidmise vajadusest infotahvlite ja märgistuse abil. Kaks aastat pärast kummipostide paigaldamist viime läbi järgmise mõjuanalüüsi.
Liikluses on igaühe panus oluline, sest kuigi tee võib olla väga turvaline, on meie enda roll liiklusohutuse üldpildi paremaks muutmisel hädavajalik. Kutsun üles olema liikluses tähelepanelik, hoidma piisavat pikivahet ning sõitma ohutult vastavalt tee- ja ilmastikutingimustele. Meie jaoks on oluline, et kõik liiklejad jõuaksid turvaliselt koju, kus neid oodatakse.
Normaalne oleks mõlemad suunad 2-realiseks teha. Jälle üks rahapesu kumminuiadega algab.
Mulle sobiks ka pidev joon ja/või möödasõidu keelu märk, kui eesmärgiks on möödasõitude keelamine. Kesktelje augustamine on ka ok lahendus, mis annab märku, et auto hakkab vastassuunda kalduma. Raud keset teed oli väga hirmus ja ohtlik ja eks kummipostidki võivad autot kahjustada kui korra auto keskteljele lähemale kaldub. Hirm keskpiirdesse sõita vähendab tähelepanu võimet mujalt tuleva ohu suhtes ja suurendab liiklusõnnetuse ohtu.
Vaadake siis teed, mitte oma telefoni! Pidev kiun! Jumalast ok tee, kui sõita ja mitte tegeleda kõrvaliste asjadega!!!
Vingujate probleem ongi, et ei saa talda vastu matti vajutada ja ohtlikke möödasõite teha! Oli siis fbgrupis näha, kes kõige rohkem kiunusid!
Igapäevaselt mitu korda sõidan ja pole probleeme!
Hmm, ma pole kunagi seda nii võtnud. Võibolla tõesti inimesed, kes on laupkokkupõrke läbi elanud tunnevad ennast turvalisemalt kui sõidusuunad raudpiirdega eraldatud on. Nendel on ju hirm, et vastassuunast tulija nendele otsa sõidab ja see ei ole nende kontrolli all. Mina tunnen küll hirmu sellepärast, et võin ise kogemata raudpiirdesse sõita, aga see on vähemalt minu kontrolli all ja saan aeglasemalt sõites seda ohtu vähendada.
Seal möödasõidu keelamine ei aita.Sõitsin enne ja kihutajaid oli palju kel tarvis ruttu kalmistule saada. Meie ühiskond on selline!!
Aga alustame algusest. Millist probleemi seal üldse lahendada püütakse? Seal on ju tegelikult väga lai, sirge ja hea nähtavusega teelõik. Väheseid kohti, kus möödasõitu saab turvaliselt teha. Aga tahetakse, nui neljaks ja vesi kivist välja, see võimatuks teha. Eksperimendi korras. Nüüd siis aastaid hiljem, kui õnnetuste arv on tõusnud, paiskame veel raha ahju ja jätkame… Kas on üldse mõni liiklejate rühm/grupp, kes sellest võidab? Jalakäijad? -Ei. Jalgratturid? -Ei. Ükskõik milline tavapärasest aeglasem sõiduk (mopeedauto, põllutöömasin, jne)? -Ei. Kas teehooldust on efektiivsem, lihtsam või soodsam teha? -Ei. Kas kõige tavalisem liikleja kõige tavalisema auto ja kõige tavalisema reeglitekohase liikluskäitumisega võidab midagigi?… Loe edasi »
Kui tulevad postid ei muutu midagi. Puudulik lumekoristus, kõik autod sõidavad samas rööpas (naelrehvi rööpad on sügavamad) ja ka aeglasest või peatunud liiklejast mööda ei saa. Milleks need postid? Pidevjoon on piisav.
Hr Priit Sauk võiks istuda jalgrattale või astugu jalgsi ja kulgegu siis see teelõik teeservas läbi – ehk siis veenduks, et ka need postid on liiast ja leiaks rahalistele vahenditele asjalikumat kasutust (muide oli vana maantee teeserv enne remonti laiem). Nii kitsale teele keskpiirde paigaldamine ei ole millegagi põhjendatud, pealegi on samasugused teelõigud edasi kuni Rapla maakonna piirini kus maantee lõpuks norm laiusega on tehtud ja ka jalgratturitele/kõndijatele mõeldud.
Masendav. Kalli raha eest teostatud lollus tunnistatakse lõpuks ebaõnnestunuks ja ikka ei saa jätta jonni ning peab veelkord sama reha peale astuma. Sel samal lõigul on mõlemas suunas asfalt lagunenud, pikiroopad ja augud vaheldumisi ning prioriteediks on kummipostide istutamine keset teed?! Ohutuse nimel?!
Riik on vaene, tõstame makse… kas selleks, et seda rumalustele kulutada?
Korjake see metalllollus kokku, katke see lõik ühtlase korraliku asfaldiga ja võibolla rahvas andestab teile selle narritembu.
Miks sõidetakse piiridesse? Järelikult juhid sõidad ettenähtust kiiremini. Mina teeks kergliiklustee kõrvale kuna jalgratturid sõidavad seal tihti ja see ei ole ok! Mingi piire peab jääma, sest hulle kihutajaid oli enne väga palju!
varsti hakkame lugema…..jälle laibakas jne. Mul suva kui kihutajad vastastikku ennast sodiks uhavad. Paraku on sellistel kombeks tappa mittekihutajaid.
Seega jõuan oodata kui uus piire tehakse.