Möödunud nädalavahetusel võtsid rallisõbrad suuna Saaremaale, et sealsetel teedel omavahel rammu katsuda. Raplamaad esindas mitu ekipaaži. Parimat tulemust näitas sel korral veoautoga starti läinud Martin Kio, tuues koju esikoha, kolmanda koha sai Ats Nõlvak.
Saaremaa ralli on autospordi sõpradele suursündmus. Koosneb see üheksast katsest, kus katsekilomeetreid 104 ning ralli kogupikkus 478 kilomeetrit. On, mida vaadata, sest kihutatakse kahel päeval: reedel ja laupäeval. Ka Raplamaa oli 11.-12. oktoobril Saaremaal esindatud. Veoautode EMV9 klassi esindas Martin Kio koos kaardilugeja Toomas Tissoniga. Kio sõnul kulges sõit üldiselt hästi. Oma klassis saavutasid mehed ülekaaluka esikoha, millega kindlustati ühtlasi meistritiitel.
„Esimene päev pakkus omajagu väljakutseid, kus teed olid muutuva pinnasega ning lisaks tibutas hooti vihma. Üldiselt meeldis ralli väga. Sai üle pika aja sõita kõiki kiiruskatseid ning autoga mingeid probleeme polnud. Samuti oli ilm Saaremaa kohta fantastiliselt hea.“ EMV9 klassis olid Raplamaalt mõõtu võtmas ka 3. koha saavutanud Ats Nõlvak ja Mairo Ojaviir ning Veiko ja Toivo Liukanen, kes lõpetasid ralli 6. kohal.
Juuru tehnikaklubi oli kohal uhke esindusega. Klubi sõitja Taavi Niinemets tõdes, et kuivõrd Saaremaa ralli on tuntud keeruliste olude poolest, kajastus see ka tulemustes. Finišisse jõudis seitsmest startinud ekipaažist kolm. Parimad Taavi Niinemets ja Esko Allika, kes EMV6 konkurentsis saavutasid teise koha, absoluutarvestuses 12. koha.
„Algul tundus, et sellel aastal ralli nii keeruline ei tule kui eelmisel aastal, kuna ilmaprognoos oli palju parem, aga tegelikkuses olid ikkagi rajaolud väga keerulised,“ ütles Niinemets. Ta täpsustas veel, et esimese päeva tegi keeruliseks pidev teekatte muutus, teise aga vihma tekitatud libedus.
„Oma ralliga jäime rahule. Kuna meie klassis startis ka juunioride maailmameister Robert Virves, oli algusest peale selge, et teisest kohast enam ei tundu reaalne. Head meelt tegi see, et olime ainukesed, kes suutsid teda ühel kiiruskatsel edestada. Tuleviku plaanid on lahtised, praegune võistlusauto läheb müüki ning vaatame, mis tulevik toob.“
Saaremaale mindi lootusega püüda meistritiitel, kuid täielikult see täita ei õnnestunud. Sel aastal peetakse rallis kaardilugejatele ning sõitjatele eraldi arvestust ning Allikal õnnestus saavutada kaardilugejate arvestuses tiitel, kuid Niinemetsal tuli sõitjana leppida teise kohaga.
Juuru tehnikaklubi alt startisid Saaremaal veel Toomingas/Vidder, kes saavutasid EMV6 klassis 13. koha. „Saaremaa ralli peaeesmärk oli meil lõpuni tulla ja kogemusi koguda, sealjuures mitte päris viimaseks jääda. Kuigi sai suhtutud kiiruskatsetesse aukartusega, üllatas esimene päev oma libedusega ja sai kohe esimesel katsel põllult lisa haaratud. Teise päeva alguses sai samuti ärev hetk üle elatud, peale selle ilma suuremate apsudeta sõit lõpuni, nagu peaeesmärk seatud sai,“ kommenteerisid mehed.
Samast klubist läksid stardijoonele Uustalu/Ohtra, kes EMV6 klassis tulid 17. kohale. „Ralli kõige positiivsem asi oli ilus ilm. Reede õhtul alates kolmandast kiiruskatsest vaevasid meid käigukasti probleemid. Käigud jäid sisse kinni, mingitel hetkedel kõik toimis, kuid kogu aeg oli hirm, et millal jälle tõrgub. Ning eks see kajastus ka tulemuses.“
Juurulased Valdman/Loitjärv võistlesid samuti EMV6 klassis. Nad kommenteerisid kogemust järgmiselt: „Esimene päev oli pimedas ja tuli lihtsalt see õhtu kuidagi ära sõita, et saaks ka valges sõita. Järgmine päev olid ägedad kruusakatsed, kõik sujus ja auto töötas. Viimasel, Undva katse viimastel kilomeetritel oli üks kurv liiga optimistlikult kirja pandud ja leidsime tee äärest ühe kivi, mis lõhkus õõtsa ja kaks velge. Sõita saime peaaegu täie raha eest ja sellise auto ja minimaalse legendi kohta olime rahul oma kiirusega.“
Lee/Nõmmik EMV6 klassis võtsid aga ralli kokku järgmiselt: „Tegime oma sõitu, proovisime uusi rehve ning vedrustuse seadeid. Viimasel katsel oli plaan rohkem suruda, et natuke punktiarvestust segada ning neljandat kohta püüda, kuid kahjuks purunes autol parem tagumine amordikinnitus, mille tagajärjel purunes ka veovõll ning olime sunnitud katkestama. Pead norgu ei lase ning uuel aastal uuesti.“
Aarma/Raid ja Raadik/Jõessar, kes võtsid mõõtu EMV5 klassis, lõpetasid võistluse kuulsal Kaugatuma kiiruskatsel väljasõidu tõttu. Auto kahjustused olid sellised, mis ei lasknud edasi sõita.


