Visit Estonia korraldatud Soome turu B2B workshopil Helsingis tutvustasid Harju-, Rapla- ja Läänemaa turismispetsialistid oma piirkondi Soome reisikorraldajatele. Soome turuga sarnased B2B kontaktkohtumised olid novembri lõpus ka Rootsis Stockholmis ja Malmös.
Raplamaad esindas Soomes toimunud kohtumistel arendus- ja turundusspetsialist Anni Vahter. Raplamaa puhul pakkusid reisikorraldajatele kõige enam huvi grupireisid nii väiksematele (10-20+) kui ka suurematele (50+) gruppidele. Palju tähelepanu said rabamatkad ja muud looduselamused, töötoad ning kultuurisündmused.
Külastuskohtadest tekitasid enim põnevust Maidla Nature Resort koos SOO restoraniga, Ööbiku Gastronoomiatalu, Tohi Distillery ja Parvematkad OÜ parveküla. Positiivselt üllatas ja köitis tähelepanu ka piirkonna esindustoode „Mõnuleja mõisatuur”. „Kohtumistel oli nii neid, kes olid juba Raplamaal käinud, kui ka neid, kes kuulsid piirkonnast esimest korda,” ütles Anni Vahter Raplamaa Sõnumitele.
Möödunud kuul, 7. novembril aset leidnud kokkusaamisel oli piirkondade ja ettevõtete laudades üle 400 kiirkohtumise reisikorraldajatega. Sündmusel said kokku 86 osalejat Eestist ja Soomest, nende seas turismiettevõtted, reisikorraldajad ning laevafirmad Tallink, Viking Line ja Eckerö Line.
Soome on Eestile oluline ja suur sihtturg – septembrilõpu statistika järgi veetsid soomlased Eestis 9 kuu jooksul 1 005 938 ööd.
Rootsis toimusid sarnased kolme Eesti maakonna B2B kontaktkohtumised novembri lõpus Stockholmis ja Malmös. Seal tutvustas kolme maakonda DMO arendus- ja kommunikatsioonijuht Harjumaal Anneliis Jool. Lisaks Harju-, Lääne- ja Raplamaale olid Rootsis ka esindajad Lõuna-Eestist ja Tallinnast ning sihtkoha infoga Saaremaa. Samuti osalesid laevafirmad Tallink ja DFDS, mis opereerivad regulaarseid laevaliine Rootsi ja Eesti vahel.
Sihtkoha ja reisikorraldajate kohtumistel osales kahe linna peale kokku 43 inimest: puhke- ja äriturismi reisikorraldajad ning online- reisikorraldajad. Anni Vahteri sõnul on Eesti kui sihtkoht rootslaste jaoks veel vähetuntud. Paljud osalejad polnud veel Eestisse ise jõudnudki, rääkis ta, kuid esmase tagasiside põhjal hindasid rootslased Tallinna lähiümbruse teenuste kõrget kvaliteeti, meeldivat puhkekeskkonda ning maitsvat toitu.
Anni Vahter ütles, et erilist huvi näidati üles spaade ning täiskasvanutele suunatud puhkevõimaluste vastu. „Samuti tõmbas tähelepanu rannarootslaste temaatika, mille osas sihtkoht on loonud juba inspireeriva teekonna,” täiendas ta. Lisaks tutvustati rootslastele Harjumaa muuseume, Rummu karjääri ning pakuti võimalust külastada Raplamaal asuvat Tohi Distilleryt, kus saab tutvuda džinni valmistamise protsessiga.
„Kohtumised olid tempokad ja juurde sai terve rida Rootsi reisikorraldajaid, kes on kursis, miks meie piirkonda tulla ja mida siin teha,” ütles Anni Vahter. „Loodame kolme maakonna vastu huvi tekitada ka rootslaste hulgas ning koguda sisendit selle turu soovide ja ootuste osas tulevikutegemisteks,” lisas Vahter.