SisuturundusUus reaalsus – mängustamise kasutamine kliendilojaalsuse kasvatamiseks

Uus reaalsus – mängustamise kasutamine kliendilojaalsuse kasvatamiseks

Tähelepanu! Tegemist on hasartmängu reklaamiga. Hasartmäng pole sobiv viis rahaliste probleemide lahendamiseks. Tutvuge reeglitega ja käituge vastutustundlikult!

Tarbijate silmis on turumajandusest tingitud teenusepakkujate vaheline konkurents ülikasulik kontseptsioon! Hirm olukorra ees, kus tarbija valib kõrge konkurentsi tõttu alternatiivse teenusepakkuja, paneb ettevõtjaid välja mõtlema uusi viise seniste kasutajate alalhoidmiseks ja värsketele liitujatele lisaväärtuse pakkumiseks. Üks 2020. aastatel laialt levima hakanud strateegiaid on mängustamine ehk mänguliste elementide ületoomine keskkonda, mida tavaliselt mängimisega ei seostata.

Strateegilise mängustamise efektiivsus on ennast hariduses, reklaamisektoris, tervishoius ja personalijuhtimise valdkonnas korralikult tõestanud ning mängustamise elemendid on hakanud imbuma ka sektorisse, kus oleks neid kõige loomulikum kohata. Internetikasiinode operaatorid on leppinud faktiga, et turumajanduses jäävad vee peale ainult tugevamad ning peaaegu kõik portaalis välismaakasiino kirjeldatud veebikasiinod kasutavad kliendisuhete tugevdamiseks üht või mitut mängustamise elementi.

Reklaam:

Auhindadega lojaalsusprogrammid panustajate motiveerimiseks

Lojaalsusprogrammid said alguse ammu enne interneti laialdast levikut – kõige esimesed, 19. sajandi lõpus kauplustes juurutatud lojaalsusprogrammid lubasid tarbijal koguda kindla toote või teenuse ostmisel templeid või talonge, mida vahetada nõutud suurusega kollektsiooni kokkusaamisel soodustuse või tasuta toote/teenuse vastu. Tänaseks on templiraamatud ja talongivihikud vahetunud virtuaalsete ostukinnituste vastu ning auhinnale kvalifitseerumiseks vajaliku info üle peab arvestust kliendikaart või kliendiäpp.

Lojaalsusprogrammid on tänaseks äärmiselt levinud ka kasiinodes ning lojaalsuse premeerimise süsteem on reeglina üles ehitatud ühel kahest viisist:

• ühekordsed preemiad kindla taseme saavutamise eest,
• püsipreemiad, mis muudavad kliendi konto staatust ning ei kao kontolt.

Sageli lisavad operaatorid lojaalsusprogrammidesse mängustamise elemente nagu edenemisriba kasutajale tasemel edenemise staatuse selgemaks esitamiseks, igapäevased ülesanded motiveerimaks kasutajaid regulaarselt portaali kasutama või saavutuste süsteem premeerimaks kindlaid ülesandeid täitnud kliente.

Reklaam:

Milliseid preemiaid sisaldavad kasiinode lojaalsusprogrammid?

Ühekordsetest preemiatest leiab kasiinode lojaalsusprogrammidest hüvesid, mida saab vaid korra kasutada – kasiinomängude poolel on preemiateks tavaliselt mängude panused, kihlveokontorites boonusraha spordiennustuste tegemiseks. Püsipreemiateks võib pidada hüvesid, millest saab klient pikaaegset kasu: regulaarne rahatagastus, leebemad väljamakselimiidid või personaliseeritud klienditugi.

Lojaalsusprogrammis uue taseme teenimine on seotud kas sissemaksete summaga või mängudes tehtud panuste koguväärtusega. Lojaalsusprogrammide tingimused kirjeldavad nii punktide kogumise süsteemi kui ka võimalikke piiranguid, millega peab kasutaja auhinna kättesaamisel arvestama. Mõned levinumad piirangud on:

• auhinna läbimängunõue ehk kohustus saadud boonuse väärtus kindel arv kordi portaalis pärisrahas läbi panustada,
• auhinna kasutusaja piiramine ehk preemia on kasutusvalmis ainult ettemääratud ajavahemikul,
• väljamaksekõlbulik preemiasumma võib olla piiratud kindla suurusega ning ülejääk kaob kontolt.

Auhinna nimel punktide teenimine sai alguse 1980. aastatel

Kuigi USA-s Texases asuv lennundusettevõte Texas International Airlines proovis sarnase süsteemiga kätt kaks aastat varem, muutis lojaalsusprogrammide maailma 1981. aastal esitletud American Airlinesi märgilise tähtsusega punktiprogramm, mis väljastas klientidele nende lennureisi kilometraaži baasil lojaalsuspunkte. Sage lendaja sai sel viisil teenida hüvesid nagu esmajärjekorras pardaleminek, lühem turvakontrollisaba või ligipääs mugavasse lounge-alasse. Punktipõhine lojaalsusprogramm osutus toona testgrupi seas niivõrd menukaks, et peagi tulid ka konkurendid välja sarnaste lojaalsuslahendustega.

Hasartmängukorraldajad jagavad lojaalsusprogrammi hüvedena põhiliselt välja virtuaalseid preemiaid, mida saab kasutada ainult saidisiseselt. Füüsiliste auhindade väljajagamist takistab rahvusvaheliselt tegutsevate kasiinode puhul klientide erinevates maailma nurkades asumisest tingitud logistiline õudusunenägu ja riikide erinev lähenemine kingituste maksustamisele.

Reklaam:

Kuigi lennundus- ja hasartmängusektor pole teineteisega seotud, on lojaalsusprogrammi pakkumisel mõlemas sektoris sama eesmärk – tõusta konkurentide seast esile ja panna kahe variandi vahel kõhklevaid tarbijaid otsustama kindla poole kasuks.

Hasartmängukorraldajate lojaalsusprogrammide mõju klientide käitumisele on põhjalikult uuritud

Kanadas asuva Carletoni ülikooli psühholoogiaprofessor Michael J. A. Wohl avaldas 2017. aastal põhjaliku uuringu füüsiliste ja online-kasiinode lojaalsusprogrammide olemusest ning preemiaprogrammide mõjust kasiinode kasutussagedusele ja -viisile. Uuringu autor märgib, et lojaalsusprogrammi-poolse kliendi motiveerimise mõju hindamisel on suur osakaal kasutaja isikuomadustel ning mainib, et lojaalsusprogrammi auhinnad motiveerivad pigem riskialti loomuga inimesi.

Wohl toob ka välja, et lojaalsusprogrammis aktiivselt osalemine tõstab võimalust hasartmängusõltuvuse kujunemiseks – auhinna nimel enesekontrollita panustamisel tekib kiirelt olukord, kus hasartmängudele on kulunud rohkem aega kui osaleja algul plaanis. Probleem on eriti terav lojaalsusprogrammide puhul, mis on üles ehitatud tasemesüsteemina ning auhinna väärtuse määrab tarbija saavutatud tase.

Seetõttu tuleb lojaalsusprogrammi ülesehitusele, auhindade väärtustele ja tasemetel tõusmiseks vajalikele tingimustele läheneda kaine mõistusega. Liigne tähelepanu pööramine hasartmängulehel uue taseme saavutamisele on vastutustundliku hasartmängimise seisukohast problemaatiline: vastavalt Wohli ja teiste hasartmängusektorile keskendunud uurijate teadustööle on mängijad lõpuponnistusena valmis nihutama omale seatud eelarvelimiite ning panustama suuremate summade eest kui algne eelarve võimaldas.

0 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kõiki kommentaare