Tööd Rapla-Lelle raudtee uuendamiseks käivad täie hooga ja toovad kaasa teatavaid ebamugavusi nii rongisõitjatele kui ka raudteeülesõitude kasutajatele.
1. novembril kell 13 avatakse liiklusele Keava raudteeülesõit, mis on esmaspäevast saati tööde tõttu suletud olnud. Samal ajal läheb liiklusele kinni aga Hertu raudteeülesõit (Hertu-Põrsaku-Keava maanteel). Tööd ülesõidul on planeeritud lõppema laupäeval. Seniks on liiklus suunatud ümber Kaerepere, Saksa küla ja Keava kaudu.
Kui teisipäeval tööde edenemist uudistama lähme, paistab kõige aktiivsem töö käivat Keava ülesõidu juures, mis ongi just parasjagu liiklusele suletud. Keava keskel toimetab raudteetrassil hulgaliselt raskemasinaid, seda nii ülesõidu enda kui ka ooteplatvormi juures. Oktoobris alanud Rapla ja Lelle vahelise teelõigu kapitaalremondi käigus ehitatakse muuhulgas Keavasse uus ooteplatvorm. Uue ooteplatvormi saab ka Lelle rongipeatus.
Töises meeleolus ollakse ka Hertu ülesõidu ümbruses, kus vanast raudteest enam kuigipalju märke ei ole. Kuigi pinnas vana raudtee all on robustselt künklik, sai teisipäeval veel autoga raudteeülesõitu läbida. Kõrgete mullahunnikute vahel toimetavad kahel pool ülesõitu raskemasinad, kuid eeldatavasti saavad tööd intensiivsema hoo sisse ülesõidu täielikul sulgemisel.
Raudtee kapitaalremondi ettevalmistused algasid juba septembris. Tööde käigus vahetatakse välja raudtee pealisehitus, õgvendatakse kõverikke, asendatakse neli amortiseerunud raudbetoonsilda torusildadega ning üksteist amortiseerunud truupi uutega. Ajaliselt kestavad need tööd tegelikult kuni 2025. aasta septembrini. Sedavõrd suured tööd toovad kaasa ka reisirongiliikluse ümberkorraldusi. Kõige intensiivsemalt tunnetame ümberkorraldusi veel umbes kaks nädalat, kui Rapla ja Viljandi vahel liiguvad asendusbussid.
Edelaraudtee juht Rain Kaarjas on varem öelnud, et aasta lõpuks peab rong saama Lelle ja Rapla jaama vahele jääval 16-kilomeetrisel lõigul sõita uut teed mööda.
Kapitaalremondi tulemusena suureneb rongide läbilaskevõime ning sõidukiirus kuni 160 kilomeetrini tunnis. Projekti maksumus on 30,63 miljonit eurot, millest 18,25 miljonit rahastatakse Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondist ning ülejäänu ettevõtte omavahenditest. Ehitustöid teostab Go Track.