ValladKehtna valdKehtna KHK lõi rahvusvahelises koostöös lugemismängu

Kehtna KHK lõi rahvusvahelises koostöös lugemismängu

Kehtna kutsehariduskeskus on koostöös rahvusvahelise meeskonnaga loonud arvutimängu, mille eesmärk on populariseerida lugemist. Kolmeaastane ERASMUS+ projekt „iRead“ on jõudmas lõpusirgele ning mäng avalikustatakse lähiajal.

2022. aastal alustas Kehtna KHK kolmeliikmeline meeskond koostööd Belgia ja Iirimaa koolidega eesmärgiga parandada lugemisoskusi ning populariseerida lugemist laiemalt. Projektijuht on Belgia, kes valis Eesti ja Iirimaa koolid partneriteks, lähtudes PISA testi tulemustest. Kuivõrd mõlemal riigil on lugemistase kõrge, sooviti kasutusele võtta parimad praktikad ja kogemused. Viimane füüsiline projektikohtumine partnerite vahel toimus 14.-16. oktoobril imeilusas Brügge linnas Belgias. Kolmepäevasel kokkusaamisel anti viimane lihv loodud materjalidele, mängule ning kodulehele.
Kolme aasta vältel on partnerite ühine suurem eesmärk olnud luua lugemisoskusega seotud arvutimäng. Kuid mitte ainult: kolmes keeles loodi ka materjale õpetajatele, näiteks lähilugemise e-kursus ning näidisšabloonid lähilugemise tunni läbiviimiseks. Kõik loodud materjalid annavad kokku ühe terviku, mida on võimalik õpetajal tunni läbiviimisel kasutada.
Enim väljakutseid pakkus projekti tiimile aga mängu ülesehitamine. Täna sisaldab see viit erinevat stiili teksti, mida tuleb mängus lõpuni jõudmiseks läbi töötada. Nii saab mängides näiteks töötada kolmes keeles Antoine de Saint-Exupery lühiromaaniga „Väike prints“ või rahvajutuga „Sinihabe“. Sobivate tekstide leidmine ei olnud lihtne, sest arvesse tuli võtta nii autoriõigusi kui ka keelelisi takistusi, sest mitte kõik raamatud ja tekstid ei ole tõlgitud kolme keelde.
Mängu käigus esitatakse õpilastele erinevaid tekstiga seotud küsimusi, mõnel juhul lihtsamaid, mõnel juhul sügavamaid. On kohti, kus tuleb täita lüngad, kuid ka tegevusi, kus peab omavahel ühendama sobivad paarid. Vastates õigesti esimese korraga, teenib mängija punkte rohkem kui muidu.
iRead’i projekt on jõudnud etappi, kus mängu arendajale on edastatud veel viimased ettepanekud ja tõlkelihvid, mis tähendab, et õige pea on meeskonnal võimalik mäng avalikustada ja saata koolidele kasutamiseks. Kindlasti vajaks mäng veel arendamist, kuid oma rolli hakkas siinkohal mängima nii ajaline kui ka rahaline ressurss.

Reklaam:

Algust on igatahes tehtud ning projektipartnerid loodavad, et tekib võimalus kirjutada projektile järg, et oma ideed veelgi paremini ellu viia.

0 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kõiki kommentaare