Ott Reinaas
- oktoobril toimus Kohilas Männimäe krossirajal juba 16. Kohila Kapakross, mis ületas kõik senised osalejate ja pealtvaatajate rekordid. Huvi kasvu taga on Kohila krossiraja profiil ning tipptase võistluste korraldamisel. Ka ilm soosis 220 krossisõitja osavõttu.
Kohila Motospordi Klubi on krossivõistlusi korraldanud juba alates 2005. aastast. Kui esialgu koosnes võistlejaskond valdavalt klubi liikmetest ning nende tuttavatest, siis tänaseks on Kohila Kapakrossi kuupäev märgitud peaaegu iga motokrossiga tegeleva sportlase kalendrisse. Iga võistluse järel on krossirada ehitatud järjest tehnilisemaks ja kvaliteetsemaks, millega on loodud parimad tingimused nii treenimiseks kui ka võistluste korraldamiseks.
Sel aastal nõudis krossiraja ettevalmistamine võistluseks korraldajatelt palju tööd. Nädala esimesel poolel sadanud vihm muutis raja märjaks ja poriseks. Motoklubi meeskonna pikad tööpäevad rajal tagasid siiski võimaluse reklaamitud kross korraldada ning seda parimates võimalikes tingimustes.
Võistluspäeva ennelõunane aeg kuulus nooremate võistlejate mõõduvõtmisele.
PW50 ja 50cc Mini – stardijoonel 15 vähese kogemusega noort, kellest mitmel elu esimene võistlussõit kuni 50cc mootorratastel. Kiireimaks tunnistati Niklas Johanson, tema kannul Rayan Tahk ning kolmandana finišeerus Dominic Toomsalu. 50cc – 19 noort uljaspead, kel piisavalt sõiduoskust ning ambitsiooni püüelda esikohale. Poodiumi kõrgeima koha võttis sisse Johann Hansmann, teise Oliver Saar ning kolmanda Rasmus Näär. 65cc klassis kihutas esikoha nimel 13 kogenud sõitjat ning tiitlid jagunesid järgnevalt: 1. Karl Teesalu, 2. Enriko Peilman, 3. Enri Lustus.
Laste ATV võistlusklassis osales üheksa tublit poissi ja tüdrukut. Raja parima tulemuse sai kirja Martin Kähr, tema järel Pätrik Ilm ning Laura Põldma kolmandana. MX Mini – 13 sõitjaga võistlusklass kuni 200cc mootoriga pit-bike tüüpi mootorratastele. Võistlusmasinate hulgas oli ka üks iseehitatud “sääreväristaja” mootoriga mootorratas, milletaolist just väga tihti ei kohta. Esikoha võitis Romet Ahi, teine Henri Grünberg, kolmas Margus Oks.
Noorte võistlejate autasustamise järel asusid stardijoonele soolomootorrattad ning seda lausa seitsmes klassis. Klasside MX A, MX B, MX C, MX D, MX E, MX V40+ võistlusrada koosnes 1,1 km pikast krossiraja lõigust ning 2 km pikkusest kestvussõidurajast. MX Enduro klassil tuli lisaks mainitule läbida veel 200 m endurolõik, mis koosnes osavust nõudvatest takistustest.
60 minutit selgitasid 110 võistleja hulgast parimad:
MXA – Kairo Katkosilt, Kaarel Tilk, Tanel Rauk
MXB – Hugo Nork, Fredi Kostikov, Rait Viiart
MXC – Janis Kaljas (Kohila Motospordi Klubi) Marken Pavel, Urmo Limm
MXD – Egert Veltson, Eric Möllits, Robert Niido (Kohila MK)
MXE – Maarek Miil, Tarmo Tomson, Andrek Arusalu
MX Enduro – Andero Oksaar (Kohila MK), Remmi Uibubuu (Kohila MK), Viljar Raudauk
MX V40+ – Avo Ärm (Kohila MK), Heiki Lootus, Riho Mägi
Viimastena asusid stardijoonele QuadRacerid, ATV-d ja külgvankrid. Neilgi tuli läbida sarnane 60-minutiline võistlusrada, ent seda oluliselt raskemates tingimustes. Eelnenud sõidud olid aga raja kohati väga raskesti läbitavaks muutnud ning seetõttu oli mitmeid katkestajaid. Isegi kui jätkus jõudu end masinal soontest läbi pressida, võis kiire lõpp saabuda hoopis tehnika purunedes. Tulemused olid järgmised: Quadracerid – Mihkel Salujõe, Hannes Voolaid, Raido Viinapuu; ATV-d – Hegri Sutt, Evert Puuleht, Jorma Suumann; külgvankrid – Sverre Lamp/Marko Normak, Maarek Kõre/Markus Kõre, Märt Arula/Sten Niitsoo.
Päev Kohila krossirajal läks igati korda. Naerusuised võistlejad avaldasid tänu hea raja, rikkaliku auhinnalaua ja pädeva korralduse eest, milles omasid olulist rolli hästitoimiv ja täpne ajavõtusüsteem, asjalik peakohtunik, võistlust turvav kiirabi ning võimalus kõht head ja paremat täis süüa. Rohkem pole ju motomehele vaja, et võistluspäeva täiuslikuks nimetada.