6.7 C
Rapla
Reede, 18 okt. 2024
ArtikkelPalamulla-Kodila tee pakkus vigursõidu võimalust

Palamulla-Kodila tee pakkus vigursõidu võimalust

Veel esmaspäeval avanes Rapla vallas Palamulla-Kodila teel liigeldes pisut ootamatu vaatepilt. Nimelt oli teele paigaldatud kolm betoonplokki. Plokid olid teel viisil, mis otseselt ei takistanud sõiduautoga tee läbimist, kuid olid tõenäoliselt väljakutseks just suurematele sõidukitele.

Lumel olevatest jälgedest võis näha, et mõnel korral oli plokkidest möödumiseks ka lihtsalt tee ääres olevat põldu kasutatud. Takistuse märgistamiseks oli kasutatud ohukolmnurka.

Kohalikud elanikud teavad, et takistused olid teel olnud juba mõnda aega. Pisut selgusetuks jäi aga küsimus, miks on ühe tee keskele selline takistus rajatud ja kas see on ka seaduspärane.

Maa-ameti kaardi teeregistri rakenduse uurimisel saab selgeks, et koht, kuhu plokid paigaldati, märgistab ühtlasi kohta, kus algab Mõisavälja kataster. Maa omanik on Agrovarustus OÜ. Seega on see ka koht, kus tee muutub erateeks. „Palamulla-Kodila teel Mõisavälja katastriüksust läbiv teelõik oli maaüksuse eelmise omanikuga sõlmitud lepingu alusel määratud avalikult kasutatavaks teeks,” selgitas Rapla abivallavanem Triin Matsalu. Ta jätkas selgitusega, et maaomaniku vahetumisel lihtkirjalike lepingute alusel sõlmitud kokkulepped uuele omanikule üle ei lähe.

„Maaüksuse tänane omanik on kirjalikult kinnitanud, et ei ole enam nõus tee avaliku kasutusega ja selle kohta uut lepingut ei sõlmi. Täna on tegemist erateega ja omaniku kohustus on tagada teel seadusele vastav ja ohutu liikluskorraldus ning tee hooldus,” ütles Matsalu.

Abivallavanem lisas, et Rapla vallavalitsus on Palamulla-Kodila tee probleemiga kursis ja ka maaomanikuga suhelnud, kuid ei osanud tekkinud olukorra põhjust kommenteerida.

Maaomaniku Agrovarustus OÜ juhatuse liige Villu Värv kinnitas vaid seda, et kõneks oleval teelõigul puudub avaliku kasutuse leping. Ülejäänud küsimustega palus ta pöörduda aga hoopis maa rentniku Argo Kalda poole.

Eile peetud telefonivestluse käigus selgitas Kalda, et probleem tekkis möödunud novembris, kui lähedal tegutsev metsafirma asus teed kasutama metsaveoks. Kalda sõnul oli kokku lepitud, et teed saab kasutada talvel, kui see on läbikülmunud. Novembris oli tee rohketest sademetest pehme. Kalda sõnul pole 15-tonniste sõidukite jaoks ehitatud tee mõeldud üle 60-tonnistele veokitele ja ei pidanud sellisele kasutusele vastu. Kuna tegemist on erateega, polnud Kalda sõnul lootust ka abile selle parandamisel. Ta rääkis, et tee on ümbritseva mullapinnaga tasa ja seega pole seal enam suurt midagi ka hööveldada.

Tüli paisus nii suureks, et Kalda hinnangul oli ainuke võimalus metsaveokite peatamiseks paigaldada teele betoonplokid. Nagu juba varem öeldud, paigaldati plokid nii, et sõiduautod said sealt manööverdades läbi. „Ei ole minu eesmärk teed tavaliiklusele sulgeda,” ütles Kalda.

Miks ei püütud olukorda reeglitepäraselt liiklusmärkide abil lahendada? Kalda sõnul on need tellitud, kuid ta jäi pisut kahtlevaks, kas liiklusmärk ka tegelikult tee kasutamist takistab.

Eilse telefonikõne ajal ütles Kalda, et plokid on teelt juba eemaldatud. Kalda lisas, et tekkinud olukorra tulemusel ollakse sunnitud tee märkidega sulgema kõikidele liiklejatele. Kõne lõpus toonitas Kalda uuesti, et tegelik eesmärk ei olnud kindlasti takistada külarahva liikumist, vaid tagada, et metsavedu saab tehtud õigel ajal.

Subscribe
Notify of
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kõiki kommentaare