Majandusminister palus ministeeriumidel kooskรตlastada Rail Balticu riikidevahelise kokkuleppe ratifitseerimiseelnรตu kiirkorras, kodanikuรผhenduse hinnangul pole kiirustamine aga pรตhjendatud.
Majandus- ja taristuminister Kadri Simson saatis viiele ministeeriumile ja Riigikontrollile eelmisel esmaspรคeval kirja, milles palub Rail Balticu kolme Balti riigi valitsuste vahelise kokkuleppe ratifitseerimise seaduse eelnรตule saata kooskรตlastused โerakorraliselt lรผhikese tรคhtaja jooksul ehk 11. aprilliksโ.
Simson pรตhjendas oma soovi sellega, et kokkuleppe tekst ning seletuskiri, mis suuresti kattub ratifitseerimise seaduse eelnรตu seletuskirjaga, lรคbisid kรคesoleva aasta jaanuaris kooskรตlastusringi, mille osaliseks olid samad asutused, kellelt nรผรผd kooskรตlastust oodatakse. Simson lisas, et kiire kooskรตlastus vรตimaldaks vรคlisministeeriumil esitada dokumendid valitsuse 27. aprilli istungile.
Kodanikuรผhenduse Avalikult Rail Balticust (ARB) juhatuse liige Priit Humal juhib tรคhelepanu, et Rail Balticu riikidevaheline leping allkirjastati jaanuari lรตpus ning peaminister Jรผri Ratas lubas tookord, et seda ei saadeta ratifitseerimisele Riigikogusse enne, kui valmib uus tasuvusanalรผรผs. Seda analรผรผsi ei ole veel avalikustatud, kuid majandus- ja kommunikatsiooniministeerium (MKM) saatis ratifitseerimise seaduseelnรตu juba kooskรตlastusringile ja seda erakorraliselt lรผhikese tรคhtajaga, tรตdeb Humal.
ARB juhib tรคhelepanu ka sellele, et 3. aprillil valminud ratifitseerimiseelnรตu seletuskiri viitab pรตhjendustes vigasele AECOM-i uuringule ning puuduvad tรคielikult viited uuele tasuvusanalรผรผsile.
Vivika Veski
Loe pikemalt 12. aprilli Raplamaa Sรตnumitest



