Stina Andok / Foto: Laura Seppa.
Möödunud nädalavahetusel toimus Silverston 50. Saaremaa Rally 2017, mis lõpetas selle hooaja autoralli meistrivõistlused. Veoautode klassis pälvisid Eesti meistri tiili Raplamaa mehed Kaido Vilu ja Erik Vaasa.
13.-14. oktoobril sõitis kokku 174 meeskonda Lääne- ja Kesk-Saaremaa kruusateedel. Kokku sõideti üksteist kiiruskatset kogupikkusega 130 kilomeetrit. 2017. aasta autoralli meistrivõistluste kalenderplaani järgi oli Saaremaa Ralli Kuressaares sõiduautodele kuues järjestikune etapp ning veoautodele viies järjestikune etapp. Võistlus toimus vastavalt sõiduvahendile erinevates klassides.
EMV10 arvestuses ehk E13 veoautode klassis võtsid Taavi Niinemets ja Esko Allika ajaga 1:31.23,2 võidu. Nendele järgnesid ja teise koha saavutasid Kaido Vilu ja Erik Vaasa. Mõlemad meeskonnad esindavad GAZ Ralliklubi. E13 veoautode võistlusklassis alustas kakskümmend osalejat, kelle hulgas võistles koguni kümme meeskonda Raplamaa GAZ Ralliklubist, kuid üksnes viis neist jõudis ka finišisse.
Klassivõidu võtnud meeskonna juht Taavi Niinemetsa sõnul on Saaremaa ralli kõige tähtsam ralli üldse ja sel rajal esimeseks tulla on iga rallimehe unistus. Niinemetsa jaoks oli tänavune võit sellevõrra olulisem, et täpselt samas kohas startis ta kümme aastat tagasi päris esimest korda. Vahepeal on Niinemets Saaremaa rallil osalenud kokku üheksal korral ning viiel korral võiduga lõpetanud. Eelmisel aastal oli Niinemetsal enda sõnul väga hea aasta, mil täiuslikust tulemusest jäi lahutama üksnes kaks punkti. Miks sel aastal nii hästi ei läinud, on seotud mehe sõnul tehnikaga. „Terve aasta otsisime lahendust, tundub, et Saaremaa ajaks leidsimegi,“ ütleb ta. Muidu tagasihoidlike tulemustega hooaega jäi kroonima Saaremaa etapi võit.
Kõigi etappide peale kogus enim punkte ja oli tugevaim aga Kaido Vilu ja Erik Vaasa meeskond, kes pärjati Saaremaal ka Eesti meistrivõistluste võitja ehk Eesti meistri tiitliga. Vilu räägib, et kõik etapid läbiti sel aastal päris hästi, lõpetades enamasti kas esimesel või teisel positsioonil. Saaremaal sõites sai tähtsaimaks ülesandeks lõpuni sõitmine ja mittekatkestamine. „Saaremaa teed on väga rasked, lõhuvad autot,“ selgitab Vilu.
Vilu jaoks oli see viie osaletud hooaja jooksul esimene kord võitjaks tulla. Mehe sõnul aitab võidule kõige paremini kaasa see, kui tehnika on heas korras. Sel aastal osales GAZ Ralliklubi autoga võistlustel ka üks Venemaa meeskond, kes rentis klubilt autot. Vilu sõnul tulid mehed Eestisse võistlema, kuna tahtsid teada, mis see GAZ rallikas endast üldse kujutab. Mehed said esimest korda autorooli põhimõtteliselt alles Saaremaal esimesel katsel ning sellest tulenevalt hindab Vilu nende sooritust üsna heaks.
Millised on plaanid ja kavatsused tulevasteks hooaegadeks, sellest Vilu hetkel veel ei räägi. „Kõigepealt puhkan välja,“ ütleb ta.