Siim Jõgis / foto: Siim Solman.
Vallakodanik Neeme Sihv on teinud ettepanekuid parandamaks nii Rapla valla kui ka maakonnaliinide transpordikorraldust. Ta on pidanud kirjavahetust nii Rapla maavalitsuse kui ka Hansa Bussiliinid AS-ga, kuid tõsiseltvõetavat vastust ta enda sõnul saanud ei ole.
Tema üks ettepanek oli ühitada liinidel Alu – Rapla ja Rapla bussijaam – raudteejaam sõitvad bussid. Praegu tuleb Alu inimestel raudteejaama sõitmisel bussijaamas ümber istuda. Kuid Sihvi sõnul võiks kui mitte kõikide, siis vähemalt osa Alust Raplasse sõitvate busside marsruute pikendada raudteejaamani. Osa vallasiseseid sõite võiks tema sõnul asendada maakonnaliinidega. Näiteks Juuru buss tuleb läbi Ingliste, teeb peatuse Rapla raudteejaamas ning sõidab edasi bussijaama.
Mõned Sihvi ettepanekud puudutavad bussi- ja rongiaegade ühitamist. Näiteks vajab tema sõnul muudatusi Hansa Bussiliinid AS-i maakonnaliin, mis liigub suunal Pihali – Hageri – Kohila – Järlepa – Juuru – Rapla. Selle liini sõidugraafikut võiks laupäeviti ja pühapäeviti nihutada 20 minutit varasemaks, sest siis jõuaks Kohilas Tallinna suunas kell 8.57 väljuvale rongile. Praegu väljub buss laupäeviti-pühapäeviti Pihalist kell 8.40 ning jõuab Kohila jaama kell 8.56.
Samuti tasub Sihvi sõnul kaaluda, et sama liin väljuks ka esmaspäevast reedeni 20 minutit varem ning jõuaks Rapla raudteejaama seega hommikul kell 8.35. Rongid Tallinna, Pärnusse ja Viljandisse väljuvad 8.41.
“Pühapäeval peaks liin nr 10 jõudma Rapla jaama paar minutit varem ja just nimelt jaama, mitte teeotsa! Rongid Tallinna ja Türile väljuvad 19.22. Teistel nädalapäevadel tuleb sama liin pikendada Rapla bussijaamast otse Rapla jaama, jõudmaks samadele rongidele,” leiab Sihv. Ta on ise ühistranspordisüsteemis töötanud ning teab seetõttu, millest räägib. Oma mõtteid Eesti ühistranspordi kohta avaldab ta regulaarselt veebipäevikus Eestimaa Päevik 2, mis asub aadressil eestimaablogi2.blogspot.com.ee.
Hansa Bussiliinid AS-ist ja MTÜ-st Harjumaa Ühistranspordikeskus öeldi, et Neeme Sihv ning tema ettepanekud on neile tuttavad. Harjumaa Ühistranspordikeskuse tegevdirektor Vello Jõgisoo ütles, et Neeme Sihv on aktiivne kodanik, kellel on midagi kommenteerida iga maakonna bussiliikluse kohta.
“Tema mõtete seas on kindlasti mõtteid, mida tasub kaaluda ja miks mitte ka ellu viia mõne järgmise hanke ajal. Hanke raamides, ilma uut hanget tegemata, saab veomahtu muuta kuni 20 protsenti algmahust. See on seadusega ette pandud,” ütles Jõgisoo.
Ka Margus Maiste Hansa Bussiliinid AS-ist kinnitas, et on Neeme Sihvi ettepanekutega tutvunud. Osa neist pidas ta enda sõnul teostatavaks, kuid on ka selliseid, mis kuuluvad tema hinnangul ulmevaldkonda.
“Kõiki liinidega tehtud ettepanekuid tuleb kaaluda, analüüsida ja vajadusel peab tellija ehk täna juba Harjumaa Ühistranspordikeskus, kes võttis Rapla maavalitsuselt avaliku ühistranspordi korraldamise üle, muutma,” ütles Maiste. Ta lisas: “Oleme alati teinud tellijale ettepanekuid bussiliinide paremaks planeerimiseks, arvestades meile saadetud ettepanekuid ja enda tähelepanekuid.”