Stina Andok.
Raplamaa ettevõttes loodud ja toodetud juuksehooldusvahend pääses rahvusvahelisel konkursil tuhandete seast finaali.
Blessixi asutaja Sigrid Keskküla räägib, et konkursil osalemise idee pani talle mõned aastad tagasi pähe üks juhuslik tuttav Pariisi messilt. Sel ajal oli praegu väga menukas juuksesiid alles tootmise algfaasis ning seega jõuti konkursil osalema alles tänavu.
London Beauty Global Award konkursi esimeses voorus tehti kindlaks, et toode vastab kõikidele ettenähtud nõuetele. Seejärel liikus juuksesiid juba poolfinaali, kus oma ala tippspetsialistidest koosnev žürii tootega lähemalt tutvus. Blessixi loodud juuksesiid oli üks seitsmest, mis tuhandete seast välja valiti ja finaali konkureerima suunati. Keskkülale teadaolevalt on nemad Blessixiga esimesed kogu Baltikumis, kes on nii kaugele jõudnud. Finaali pääsemine annab tootele tohutu eelise teiste ees, kuna sellega kaasneb võimalus panna oma toote juurde silt, tähistamaks, et maailma tippeksperdid on toote heaks kiitnud.
Rahvusvahelisel konkursil osales ilutooteid kokku 29 riigist ning konkurss ise on Keskküla sõnul kestnud juba pool aastat. Selle aja jooksul on Blessixi juuksesiidi kajastatud London Pure Beauty ajakirjas kahel korral. Finalistid, kaasa arvatud Blessix, kutsuti hiljuti pidulikule auhinnatseremooniale Dubaisse, kus lisaks sai külastada Dubai rahvusvahelist ilumessi. Dubais pärjati üks toode, mis tunnistati parimaks, ka trofeega. Ülejäänud finalistid võistlevad edasi medalitele, nende hulgas ka Blessix. Konkursi tulemused selguvad 25. oktoobril Londonis.
Finaali jõudmine on niivõrd mastaapsel konkursil juba tõeline saavutus ning Keskküla ise arvab, et selliste suurte nimedega nagu näiteks Wella võisteldes ei julge nad loota kõige kõrgemaid tulemusi. Praegu kaalub Keskküla, kas ja milliseid tooteid veel konkureerima saata.
Juuksehooldusvahendi juuksesiidi väljatöötamine oli Keskküla sõnul väga pikaajaline protsess, kuigi tulemus ise on väga lihtne. Võti peitub kahes aines, aga sinnani jõudmine oli keeruline. Juuksesiidi loomise idee tekkis naisel enda vajadusest. Nimelt on ta palju reisinud ja iga kord Eesti kliimasse tagasi jõudes hakkasid juuksed külma ja kuuma vaheldumisel kannatama.
Keskküla selgitab, et juuksesiid sisaldab naturaalset siidi, mis ainsana aitab kaitsta juukseid kuuma ja külma eest ning lisatud on ka kullasära, mis annab juustele loomuliku sära. Lisaks hoiab juuksesiid ära staatilise elektri, on hea lõhnaga ja jätab juuksed pehmeks. Eestis on juuksesiid müügil olnud pisut alla aasta ning kuigi tegemist on suhteliselt uue tootega, on see Keskküla sõnul äärmiselt populaarne.