Siim Jõgis / foto sxc.hu
Nii mentiid kui ka mentorid sõnasid pärast koolitust „Atraktiivne kodulehekülg ja nutikas turundamine“, et sellest oli väga palju kasu.
Alustav ettevõtja Siim Nurmsoo ettevõttest OM House OÜ rääkis, et ta ise küll kodulehekülgede tegemise kohta väga palju ei tea, kuid koolitusel sai ta palju infot, mida oleks hea rakendada.
“Näiteks räägiti sellest, kuhu suundub veebilehe külastaja pilk kõigepealt. Sain teada, et esimeses järjekorras vaatab ta pilti,” rääkis Nurmsoo. Ta lisas, et tegelikult oli palju kasu tervest mentorklubi hooajast. Tal jäi mitmetel põhjustel hooaja jooksul vahele kõigest kaks või kolm mentorklubi kohtumist. Kasu on talle mentorklubist olnud palju. “Minu ettevõte tegeleb moodulmajade valmistamisega. Teiste ettevõtjatega suhtlemine on andnud mulle palju energiat ning julgustanud seadma omale eesmärke,” rääkis Nurmsoo.
Üks märksõna, mis mentiide ja mentorite suust viimase koolituse kohta kõlas, oli see, et veebileht ei saa kunagi valmis. Seda mainis näiteks mentor Siret Elmi. “Kogu aeg tuleb oma veebilehte uuendada ja ajaga kaasas käia. Ei ole nii, et kui see valmis saab, siis on kõik. Pidevalt tuleb tegeleda,” rääkis ta koolitusel kuuldust.
Oma jälje jättis muidugi ka koolitaja Andres Kuusik. Elmi rääkis, et igav ei hakanud ja haigutust peale ei tulnud. Pigem vastupidi, põnevust jagus algusest lõpuni. Enda jaoks võttis ta sellelt koolituselt kaasa sõnumi, et ettevõtte sees tuleb luua väärtust, mis paneb kõik töötajad end tundma väärtuslikuna. Hooaja kohta sõnas Elmi kokkuvõtlikult, et kõik koolitajad on olnud professionaalsed ning süstinud nii mentoritesse kui ka mentiidesse entusiasmi.
Mentii Keijo Kumpas ettevõttest Ladylike OÜ ütles, et on vähemalt kümme aastat veebilehtedega tegelenud. Alustavale ettevõtjale oli see koolitus tema sõnul igati asjalik. Seal räägiti läbi, millele tuleks veebilehe ülesehitamisel enim tähelepanu pöörata. Kumpas rääkis, et temale isiklikult oli kõige huvitavam psühholoogiline pool – mis avaldab veebilehe külastajale mõju, kuidas ta mõtleb ning mis veenab teda ostuotsust tegema.
“Juba olengi jõudnud üht-teist oma veebilehel rakendada,” rääkis Kumpas. Ta lisas, et käis mentorklubi üritustel juba teist aastat ning plaanib järgmisel hooajal nendest uuesti osa võtta. “Hea on see, et koolitused tehakse igal aastal erinevatel teemadel. Alati on need olnud ideede ja inspiratsiooni ammutamiseks ideaalsed. Alustavale ettevõtjale on see igal juhul kasulik. Sealt saab kinnitust oma mõtetele ning indu annab ka juurde,” sõnas Kumpas.
***
Mentorklubi hooaeg lõpetati turunduskoolitusega
Triin Jakk
Raplamaa ettevõtjate mentorklubi 2018. aasta hooaeg kulmineerus Papagoi Keskuses turunduse koolitusega. Kokku oli veebruarist maini viis koolitust ja üks kahepäevane õppereis.
Tunnistuse said 21 mentiid ehk alustavat ettevõtjat.
Viimasel kohtumisel oli turunduse koolitus „Atraktiivne kodulehekülg ja nutikas turundamine“ ning koolitaja Tartu Ülikooli turunduse dotsent Andres Kuusik (Phd).
Andres Kuusiku koolitus on tuntud oma headuses. Peale väga väärtusliku sisu vürtsitab ta oma loengut meeleolukate naljadega, mis muudab kardetud igava loengu omalaadseks „stand up“ etenduseks. Põhisõnumina edastaksin kokkuvõttes soovituse, et „turundus on silmade särama panemise kunst“. See tähendab, et tuleb teha midagi erilist, mida naudiksid nii klient, sinu töötajad, aga ka ise pead armastama seda, millega sa tegeled! Kasulikku ja õpetlikku saadi muudki.
Klubikohtumine lõppes mentorklubis osalejate tagasiside ning uute eesmärkide seadmisega mentor Ain Mihkelsoni koordineerimisel. Hooaja jooksul olid vabatahtlikult mentoriks: Siiri Tamm (Harviker OÜ), Siret Elmi (Minna Sahver OÜ), Kaidi Mikkus (Saue Production OÜ), Ain Mihkelson (Kasvu Labor OÜ), Marek Mettas (Frank Kutter OÜ) ja Andrus Tamm (OÜ Utilitas Tallinna Elektrijaam).
Raplamaa ettevõtjate mentorklubi koordineerib Raplamaa Ettevõtlus- ja Arenduskeskus ehk SA RAEK ja programmi rahastab Euroopa Liit, Euroopa Regionaalarengu Fond.