Helerin Väronen / foto: Siim Solman.
Juuni alguses korraldas Rajaleidja Kohilas karjääriorienteerumise “Oska Raplamaal rada leida”, mis oli suunatud maakonna koolide 7.-8. klassidele. Orienteerumisel osales 21 nelja-viieliikmelist võistkonda, kes läbisid mängu käigus kaheksa tegevuspunkti.
Tegevuspunktides täitsid noored ülesandeid, mille kaudu saadi tuttavamaks mingi tegevusvaldkonna ja sellega seotud ametitega. Kokku koguti mängu käigus 100 ametit, sest mäng olid pühendatud EV 100-le. Võistluse eesmärk oli panna noori mõtlema oma tulevikule ja karjäärikujundamise oskustele. Võistlusel avati erinevate ametite sisu ja näha sai töökeskkondi, mis aitavad ehk noortel oma eriala- ja töövalikuid teadlikumalt teha.
Võistluse start anti Kapa männikust, kuid sealt edasi olid võistkondadel erinevad marsruudid, et mõnes kontrollpunktis aeg teise võistkonna järel ootamise pärast kaotsi ei läheks. Rada läbiti kas joostes või kõndides ning igas võistkonnas oli vajalik vähemalt üks internetiühendusega nutiseade.
Kaheksa kontrollpunkti olid: rongijaam (raudteeametid), vallamaja (KOV-i ametid), Kohila lastepark (politsei- ja piirivalveametid), Tohisoo koolituskeskus (koolituskeskuse ja mõisa ametid), päästekomando (päästeala ametid), lasteaed Sipsik (lasteaia ametid), raamatukogu (raamatukogu ja kunagise aida ametid), Kohila avatud noortekeskus (tegevused ja ametid maksu- ja tolliametis).
Ülesanded olid nii oma sisult kui ka raskusastmelt erinevad. Vallamajas tuli näiteks lahendada ristsõna ja ühendada ametid töö kirjeldusega ja koolituskeskuses tuli lahendada ristsõna. Lasteaias tuli noortel aga programmeerida põrandarobot BeeBot, millega omakorda tuli läbida etteantud rajal viis punkti. Iga punkti läbimine andis võimaluse lugeda ühe lasteaia ameti sisukirjeldust ja pärast raja läbimist pandi omandatud teadmised viktoriinis proovile.
Raamatukogus tuli õpilastel leida üles majja peidetud kümme ametit, kuid lahendamise tegi raskemaks asjaolu, et need olid trükitud Julius Caesari salakirjas. Avatud noortekeskuses tuli maksupoole ülesandes lähteandmeid kasutades välja arvutada bruto- ja netopalk. Lisaks esitleti maksu- ja tolliameti sõidukis intellektuaalse omandi rikkumise pärast konfiskeeritud kaupa ning anti lahendada ülesanne, kus 15 registreeritud kaubamärgi logole tuli juurde kirjutada nimetus.
Päästeameti tegevuspunktis tuli noortel selga panna päästeülikond ja lastepargis asunud politsei- ja piirivalveameti ülesanne hõlmas NATO foneetilises tähestikus ametite edasiandmist käsijaamade ja politseisõidukite jaamade kaudu. Raudteejaama ülesanne oli ühtlasi ka raudteeohutuse propageerimine. Õpilastele esitati neli raudteealast ohutusküsimust, näiteks, kas raudteel tohib kõndida, kui rongi ei ole näha. Samuti said õpilased selgeks neli peamist käsisignaali ja neile vastavad helisignaalid.
Rajaleidja karjääriinfo spetsialist-karjäärinõustaja Kerli Valgma sõnas, et võistlus meeldis nii õpilastele kui ka läbiviijatele. Õpilastele oli kõige enam meeldinud politsei- ja piirivalveameti kontrollpunktis. Parimate selgitamisel läks arvesse nii raja läbimise aeg kui ka ülesannete täitmise korrektsus. Kolme paremat võistkonda tunnustati auhinnaga, kuid kõik osalejad said meene. Kõige edukamalt läbis raja Rapla ühisgümnaasiumi I võistkond (Erik Pärnapuu, Martin Oruste, Ino Kurg, Gardo Kilk) ajaga 1:50.41. Teiseks ja kolmandaks jäid Kohila gümnaasiumi I ja IV võistkond, aegadega 1:57.20 ja 1:58.56.