Siim Solman / Foto: Siim Solman.
Pärast aastast pausi tõotas tänavune Rally Estonia (edaspidi RE) algusest peale tulla suurem ja võimsam kui kunagi varem. Ka aastane paus võeti ju põhjusega.
Selle võib vahest lühidalt kokku võtta sõnadega, mille on välja öelnud president Ilves oma aastakõnes: “See, mis toonud meid siia, see enam edasi ei vii.”
Nii võetigi aastane paus, et leida see uus hingamine ja selgem suund. Nüüdseks on uus suund ka selgelt välja öeldud.
Vaata ka fotosid SIIT.
RE tahab saada autoralli MM-i üheks etapiks ja kogu töö käib vaid selle nimel. Tänavu oli seda ka tunda. Autospordi huvilisena olen külastanud RE võidusõite, kuid sel aastal oli tunne, et tegemist ongi justkui juba MM-etapiga. Seda ennekõike korralduslikust vaatevinklist.
Loomulikult lisas heas mõttes õli tulle ka suurte tehasetiimide ralliga liitumine. Tulid ju kohale sellised maailmanimed nagu Citroën Racing (Craig Breen – Scott Martin) oma C3 WRC autoga, Hyundai Motorsport (Heyden Paddon – Seb Marshall) Hyundai I20 Coupe WRC autoga ja kirsiks tordil oli loomulikult Ott Tänaku – Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC) viimase hetke lisandumine osavõtjate nimekirja, kellest viimane ka ootuspäraselt üldvõidu noppis. Järgnesid Hyundai ekipaaž Paddon/Marshall, kes kaotas Otile 59 sekundit, ning viperuste kiuste suutsid Citroëni tehase mehed Breen/Martin siiski välja sõita kolmanda koha, kaotades omakorda liidrile juba üle kolme minuti.
Selge on ka see, et suured tehasetiimid nägid seda rallit siiski suuresti kui head võimalust testimaks lähenevaks Soome ralli MM-etapiks ja seega sõideti pigem liigseid riske võtmata.
Võistlusjärgsetes intervjuudes kiitsid sõitjad rallit ennast ja ka korraldust. Heyden Paddon ütles lausa, et tunne ja korraldus on täpselt sama nagu suurtel MM-etappidel, ja pidas seda rallit selgelt parimaks MM-i väliseks rallietapiks.
RE on ka väga populaarne Raplamaa autosportlase seas. Eriti tugevalt on esindatud GAZ-autode rivi, millest selge enamuse moodustavad just Raplamaa ekipaažid.