Maanteeamet / foto: Siim Solman.
18. juuli Raplamaa Sõnumites ilmus lugu „Ohtlikud teelõigud Kaerepere ja Keava alevikus“. Maanteeamet saatis oma selgituse. Kommenteerib piirkondliku liikluskorralduse talituse juhataja Erkki Vaheoja.
„Tegemist on üherajalise teega ehk 2 miinus 1 teega. Selline markeerimise põhimõte toodi Kesk-Euroopast ning eriti on see levinud Hollandis. Eestis hakati antud markeeringulahendust kasutama selle kümnendi alguses Harjumaal, esimene koht oli Raasikul. Rapla maakonnas kasutati üherajalise teega markeeringut esmakordselt 2012. aastal Vana-Vigalas. Nüüdseks on analoogset lahendust kasutatud Keavas, Raplas, Hagudis, Lelles, Valgus, Velisel, Hageris, Koigis, Juurus ja Kuimetsas. Sedalaadi markeeringut kasutatakse teedel, kus sõiduraja laius on 3-4 meetrit, liiklussagedus kuni 1000 sõidukit ööpäevas ja lubatud kiirus kuni 60 km/h.
Lahenduse eesmärk on luua teelõigul, kus on rohkem jalakäijaid ja jalgrattureid, neile omaette liikumisruum ja rahustada mootorsõidukiliiklust. Kahe sõiduki ja kergliiklejate kohtumisel peavad sõidukijuhid hoo maha võtma ja mööduma üksteisest ettevaatlikult. Tavaolukorras on kergliiklejatele eraldatud suurem osa teest kui harilikult. Antud lahendus on mõeldud rahustama asulasisest liiklust.”