RSMaanteeameti selgitus

Maanteeameti selgitus

Maanteeamet / foto: Siim Solman.

18. juuli Raplamaa Sรตnumites ilmus lugu โ€žOhtlikud teelรตigud Kaerepere ja Keava alevikusโ€œ. Maanteeamet saatis oma selgituse. Kommenteerib piirkondliku liikluskorralduse talituse juhataja Erkki Vaheoja.

โ€žTegemist on รผherajalise teega ehk 2 miinus 1 teega. Selline markeerimise pรตhimรตte toodi Kesk-Euroopast ning eriti on see levinud Hollandis. Eestis hakati antud markeeringulahendust kasutama selle kรผmnendi alguses Harjumaal, esimene koht oli Raasikul. Rapla maakonnas kasutati รผherajalise teega markeeringut esmakordselt 2012. aastal Vana-Vigalas. Nรผรผdseks on analoogset lahendust kasutatud Keavas, Raplas, Hagudis, Lelles, Valgus, Velisel, Hageris, Koigis, Juurus ja Kuimetsas. Sedalaadi markeeringut kasutatakse teedel, kus sรตiduraja laius on 3-4 meetrit, liiklussagedus kuni 1000 sรตidukit รถรถpรคevas ja lubatud kiirus kuni 60 km/h.
Lahenduse eesmรคrk on luua teelรตigul, kus on rohkem jalakรคijaid ja jalgrattureid, neile omaette liikumisruum ja rahustada mootorsรตidukiliiklust. Kahe sรตiduki ja kergliiklejate kohtumisel peavad sรตidukijuhid hoo maha vรตtma ja mรถรถduma รผksteisest ettevaatlikult. Tavaolukorras on kergliiklejatele eraldatud suurem osa teest kui harilikult. Antud lahendus on mรตeldud rahustama asulasisest liiklust.โ€

7 KOMMENTAARID

7 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kรตiki kommentaare