Kas Rapla vallas oldi sellisest üritusest teadlik ja kui jah, siis miks kedagi vallast kohal ei olnud?
Alustaksin algusest. Projekt „Kool kui õppiva kogukonna süda“ sai meie jaoks alguse aastal 2017 ja toona lubas projekti meeskond teha vallavalitsusele kokkuvõtte projekti tulemustest. Seda meie veel ootame. Projektipäevale saime kutse 14.08.2018 MTÜ Hagudi Hakkajate poolt. Andsime kohe tagasisidet, et 21.08 on juba planeeritud. Nimelt oli tol päeval vallavalitsuse istung, kus haridusnõunikul oli ette kanda kaks päevakorra teemat ning abivallavanema kohalolek oli vajalik kvoorumi olemasoluks.
Peale selle, et valla poolt kedagi seal kohal ei olnud, heitsid Hagudi esindajad ette ka seda, et oma vallaga on raske suhelda, enamasti saadakse küsimustele nende sõnul negatiivne vastus.
Minu vallamajas olles on minu uks alati avatud ja sama võin öelda ka haridusnõuniku kohta. Nii et kui keegi oma murega uksele koputab, siis saab see ka ära kuulatud. Lahenduste leidmiseks kulub aega erinevalt nagu elus ikka. Ja ei saa välistada, et mõned vastused on eitavad. Hagudi koolipere on meie poole viimati pöördunud kevadise koolilõpuaktuse teemal. Muid teemasid, peale parendamist vajava interneti, ei ole tõstatatud.
Hagudi kooli murekohaks on näiteks tugispetsialistid, neid, kes seaduse järgi olema peaks (logopeed näiteks), neil pole. Samuti pole neil huvijuhti, kuigi õpilaste arv on läinud nii suureks, et peab olema. Kas Rapla vallal on plaan Hagudi kooli tugispetsialistide saamisel toetada? Kuidas üldse on seis erivajadustega laste ja neile abi osutamisega? Ehk kui palju on abisaajaid ja kui palju suudetakse abi pakkuda?
Õppeaastast 2018/2019 on Hagudi koolis 1,0 tugiteenuste spetsialisti ametikohta. See vastab Hagudi kooli poolt vallavalitsusele edastatud ootusele. Kooli struktuuris olev koht on rahastatud valla eelarvest. Ja seda ametikohta saab täita kool. Küll on vallavalitsuse kogemus, et koht võib olla ja raha võib olla, aga spetsialiste ei jagu. Näiteks lõppes viimane konkurss Rapla linna lasteaedadesse eripedagoogi-logopeedi leidmiseks tulemusteta.
Koostööpäeval tuli jutuks ka see, et väikekoolides on sageli probleemiks sobivate õpetajate leidmine, päris tihti võetakse tööle keegi, kes küll saab õpetamisega hakkama, kuid kellel puudub pedagoogiline haridus. Mida vald sellisest situatsioonist arvab ja kuidas suhtub?
Selline vabadus ongi haridusasutusele seadusega antud – kui konkurss luhtub, võib aastase tähtajaga võtta tööle vähemalt keskharidusega töötaja.