Helerin Väronen / foto: Siim Solman.
MTÜ Väärt Raplamaa Toode (VRT) on saanud uue juhatuse ja koos sellega on tekkinud ka uued ideed ja uued suunad.
Esmaspäeval, 17. septembril oli juhatuse laiendatud koosolekul päevakorras MTÜ edasise tegevuskava väljatöötamine. Uued juhatuse liikmed on Rikka Toman, Epp Sussen, Edy Priimägi, Triinu Simkin ja Merike Veske.
Tomani sõnul on nende edasine tegevuskava kantud ennekõike mõttest, et me peame olema uhked, et oleme raplalased. Raplamaa väärtus on tema inimene. Poe eesmärk on olla ühenduslüli tootjate ja Raplamaa inimeste vahel. “Meie peame olema see infopunkt, mis hõlmab endas kõike,” sõnas Toman. Oma tegevusega tahab VRT kasvatada patriotismitunnet, uhkust selle üle, et ollakse Raplamaalt.
Välja pakuti ka mõte muuta poe nime nii, et lisaks sõnale toode oleks ka sõna teenus. Kuid koosolekul osalenud Siret Elmi leidis, et kui räägitakse tootest, mõeldakse selle all ka teenust, nii et vajadust nimemuutuse järele ehk pole.
Hetkel on väike segadus, kes on MTÜ liikmed ja kes mitte ning millised on MTÜ liikme eelised. Eelised on praeguse seisuga õigus kasutada toodetel MTÜ logo, reklaam maakonnalehes ja Tre raadio intervjuu. Kuni suve alguseni oli liikmeks olemine tasuline, siis otsustas uus juhatus kohustuslikust liikmemaksust loobuda ja viimasel koosolekul jõuti selleni, et Epp Sussen koostab kolm motivatsioonipaketti liikmetele 0-eurosest tasust 50 euroni. Tasuliste pakettide puhul saaks liige nii reklaami kui ka võimaluse teha õpitubasid, degusteerimisi, kliendipäevi.
Samuti mõeldi sellele, et liikmetele võiks pakkuda erinevaid koolitusi. Eriti vajalik oleks fotokoolitus, kuna VRT-l on kindel plaan lähiajal avada e-pood ja seal on hea, kui toodete pildid on sarnase stiiliga.
Arutati ka laatadel käimist. Põhirõhk saaks nende puhul olema küll Raplamaa omadel, kuid ka mõningatel väljaspool maakonda toimuvatel laatadel tasub käia. Samas tõdesid teadjamad, et laatadel käimine on väga energiamahukas ja hoolega tuleb kaaluda, kui tihti ja kuhu minna.
Käsitööliste jaoks ei ole jõulud kunagi liiga kaugel, nii et arutati ka seda, mis on need kingid, mida sobiks peale tavakodaniku ka ettevõtjatel oma koostööpartneritele ja töötajatele kinkida.
Tomani sõnul ootavad nad väga tooteid, mis sobiks Raplamaa suveniiriks. Hea sümbol, mida kasutada, on Rapla valla vapil kasutatav kaheksakand. See on iidne märk sümboliseerimaks juurtelt toe saamist, olles valgusenäitaja ja uue õnne alustaja. Huvitav on ka see, et MTÜ algne nimi oli samuti Kaheksakand.
Nüüd juba kahel korral on toimunud tootjapäev, mis tähendab, et tootja toob sel päeval oma uued tooted poodi, müüb neid tootjahinnaga ja on ise kohal, et klientide küsimustele vastata. Ode Disaini kleidi keerutamise ja Hele-Mai Truutsi salli lehvitamise päevad oli igatahes edukad. Samuti on VRT korraldanud kliendimänge. Kuna Epp Sussen on sooritanud giidieksami, kõlas ettepanek, et ta võiks giiditeenust osutades tuua turiste VRT poodi.
Viimasel ajal on Väärt Raplamaa Toote poodi jõudnud ka mitmed uued tulijad. Näiteks peale graafik/illustraatori Made Balbati postkaartide on poodi jõudnud ka tema imelised muinasjutte kujutavad digigraafikas pildid. Samuti on uued tulijad Kasari Allikavesi, Kemet RV lakid, värvid ja lahustid, Kalmeri meistrikoja puidust ehted ning aksessuaarid kööki, Frenzy ksülitooliga pastillid ning tuntust ja tunnustust kogunud kreemid ja juustele mõeldud tootesari Blessixilt. Eelmisest nädalast on poes müügil ka Tõrvaaugu talu tooted (tatar, makaronid, müslid) ning lähiajal on Tomani sõnul tagasi oodata Järvakandi klaasitehase tooteid.