Kehtna kunstide kooli ja Kehtna pรตhikooli koostรถรถprojekt โRรผtmid elus(t)โ sai Eesti Noorsootรถรถ Keskuse โVaraait vol 14โ projektikonkursi toetuse. Projekti toel sai Kehtna kunstide kool endale suure komplekti rรผtmi- ja kรตlapille ning nรผรผd toimuvad algklassiรตpilastele meeskonnatรถรถd ja sotsiaalseid oskusi arendavad muusikatunnid.
โSaime kahe kooli juhtkonna ja muusikaรตpetajatega รผmarlauas kokku ja tekkis idee, kuidas meie kahe maja vahelist lรตimumist lรคbi viia. I kooliastmel on nรคdalas 2 muusikatundi. Sel รตppeaastal toimub รผks neist Kehtna kunstide koolis,โ selgitab projekti tagamaid Kehtna kunstide kooli juhataja Anne Ummalas.
Rรผtmikatunnis istuvad lapsed pรตrandal ringis. Tund algab enamasti vaikusepilli kuulamisega, mis nii nagu keha- ja hรครคlepillgi on igalยญรผhel alati โtaskusโ kaasas. Seejรคrel lauldakse tervituseks pรคikeselaulu. Lisaks kuuluvad tundi erinevad rรผtmiharjutused, mida tehakse nii patsutades, sammudes ja plaksutades kui ka erinevate pillidega. Samuti harjutatakse tunnis erinevate helide ja instrumentide kuulamist, sest tรคnapรคeva lapsele vรตib ka vaikselt kuulamine osutuda keeruliseks รผlesandeks.
โLapsed ei vaja oma tulevases igapรคevases tรถรถs mitte niivรตrd teadmisi reaalainete valemitest kuivรตrd seda, kuidas iseendaga harmoonias elada ja leida tee, mida mรถรถda kรคies olla รตnnelik. Tunni eesmรคrk ongi lapse areng oma keha musikaalsuse arendamise kaudu ja klassi kokkukรตlamine, รผksteisega arvestamine ja austamine,โ lisab Ummalas.
Varaaida projektiga saadud rรผtmi- ja kรตlapillide komplekt on piisavalt suur, et ka 20 รตpilasega harjutusi tehes saab igaรผhele oma pilli anda. Komplekti kuuluvad kรตlapulgad, trianglid, kรคsitrummid, kรตlaplaadid jms. Nende pillide mรคngimine erilist ettevalmistust ei nรตua, samas kรตlavad need koos mรคngides vรคga efektselt ning annavad kiire ahaa-elamuse.
Koostรถรถ kahe kooli vahel on รผles ehitatud nii, et รตppeaasta 1. trimestril kรคib rรผtmikatunnis II klass, 2. trimesteril III klass ja 3. trimesteril I klass.
โVaraait vol 14โ projektikonkurss toetas just huvikoolide ja tavakoolide lรตimumist ja koostรถรถd, mis laiendaks noorte valikuid oma loomingu ja potentsiaali avamiseks. Varaaida projekti รผks eesmรคrk on ka see, et huvikoolis รตpitav leiaks tunnustust tavakoolis. โPalju on arutatud hariduse (formaalรตppe) ja huvihariduse (mitteformaalรตppe) tasakaalu teemadel. รha enam kรตlab arvamus, et see, millega laps tegeleb vรคljaspool tavakooli, on vรคga oluline. Kรตik muusika-, kunsti-, tantsukoolid, trennid toimetavad ikkagi lapse laiema silmaringi, paremate iseloomuomaduste ja lapse kui terviku arenemise eesmรคrki silmas pidades. On teretulnud, kui รผldhariduskoolid seda aktsepteerivad ja nรคevad, et huvikoolis รตpitu toetab ka pรตhikooli รตpinguid,โ kommenteerib Ummalas seda, miks on huvikooli koostรถรถ tavakooliga oluline.
โMina kรตrvalseisjana nรคen, et senise 5 tunni jรคrel on tund ikka jรคrjest vaiksem. Laste tulemine ja minemine meie majas on samuti vaiksem. Sellel aastal on igale klassile antud selline vรตimalus รผheks trimestriks, kuigi ma nรคen, et oleks vaja tervet รตppeaastat sellist tuge just rahututele klassidele,โ rรครคgib Ummalas.
Lastega tegelevad รตpetajad Lea Karjane ja Mari Tammar.


