Vivika Veski
Rapla vallavolikogu majanduskomisjon arutas oma istungil, miks on Rapla peatus Rail Balticu esimese etapi eelprojektist välja jäetud ja kas seda tuleks vaidlustada.
Komisjoni istungil osalenud Rapla vallavanem Meelis Mägi tutvustas komisjoni liikmetele majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi vastuskirja Rail Balticu raudtee Raplamaad puudutavatele küsimustele, mille Raplamaa Omavalitsuste Liit (ROL) oli oma liikmete nimel saatnud ministeeriumile tänavu märtsis. Ministeeriumi vastusest selgub, et Rapla peatusega ei ole Rail Balticu eelprojektis arvestatud.
„Kohalik peatus on Raplasse planeeritud, nagu ka Kohilasse ja Järvakanti, rahvusvahelist mitte, see on praegu selge ja kindel,” tõdes Mägi.
Istungil lepiti kokku, et kogu Rail Balticu protsessi käsitlev materjal saadetakse komisjoniliikmetele, et neil oleks näha, millist kirjavahetust on aastatega Rail Balticu teemal vallas ja ROL-i tasemel peetud.
Kirjas, mille Raplamaa vallad märtsis ministeeriumile saatsid, ei olnud nad nõus käsitlusega, mille kohaselt Rapla on liigitatud kohalikuks peatuseks. Kehtiv Rail Balticu Rapla maakonnaplaneering määratleb, et reisijateveo seisukohalt on tegemist rahvusvahelise kiire rongiühendusega, millel on peatused Tallinnas ja Pärnus ning perspektiivne peatusevõimalus Raplas. See planeering on ühtlasi eelprojekti aluseks, selgitas ROL-i arendusjuht Tavo Kikas.