Tiiu Luht
Suurejoonelise juubelilaulupeo ootuses ja melus ei jäänud tagaplaanile traditsiooniline muusikaelu teistes keskustes.
Tõnu Kõrvitsa värske muusikateos „Sina oled valgus ja hommik” koorile ja keelpillidele kõlas Rapla kirikus kirikumuusika festivali avakontserdina ja oli festivali väärikas algus.
Kontserte jätkus ja jätkub maakonnas peaaegu igasse päeva. Äsja 165. sünnipäeva tähistanud Kehtna Peetri kirik on viimastel aastatel üks kindlamaid kohti, kus festivalimuusika alati peatuse teeb. Siin on käinud akordionistid, koorid, ansamblid. Tänavu siis trompetimängijad: Neeme Ots, Villem Endel Tiits, Mehis Martin Ots, Mattis-Johan Mere – kõik mingitpidi Aavo Otsa käe all õppinud-harjutanud ja ka mitmes riigis end täiendamas käinud.
1600-ndatest tänapäevani – Händel, Mendelssohn Bartholdy, Bach, Feil, Nagle, Armitage, kes oli olnud ka arranžeerija, ja Gershwin, kellest puhkpillimängija juba mööda ei lähe.
Mängiti vahelduva kooslusega. Kui kõik neli koos, oli paraad (kontserdi nimetus) täielik. Muusika haaras kuulajad oma võimusesse ja kohati nagu poleks tahtnud kirikusse ära mahtuda. Arvukas publik nõudis lisapala, pääsu ei olnud.
Käru kirikus musitseerisid nii Eestis kui ka teistes maades tuntud ja tunnustatud eesti interpreedid. Kontserdikavas „Palveränd” osalesid interpreetidena tenor Oliver Kuusik, Tiia Tenno orelil, Virgo Veldi saksofonil. Muusikavalik oli läbi aegade – seitsmeteistkümnendast sajandist tänapäevani.
Kontserdi algus (Walter) ja lõpp (Franck) orelilt, saksofonilt Tõnu Kõrvitsa Thule koraalid, Grigorjeva tundlik „Palve” jt. Tenori etteasted äratasid kuulmismeele eriliselt, mõjuv oli Xerxese aaria Händeli samanimelisest ooperist. Võimas, oli kuulajate hinnang Oliveri kohta.
Kui Ramo Pener vaimulikuna kiriku poolt tervitas ja tänas, oli ta rõõmus, et nii palju kuulajaid kirikupinkidel istub. Üle saja inimese kirikus – ega see igapäevane ole.
Käru vald küll enam Rapla maakonda ei kuulu, loodetavasti jääb kirik festivali kontserdipaigaks edaspidigi.
Järvakandi Pauluse kiriku väike saal on varemgi kontsertide puhul kitsaks jäänud, seekord suudeti istmeid juurde pannes ligi üheksakümmend inimest ära paigutada.
Esinema oli tulnud sopran Kristina Vähi, kelle repertuaaris hulganisti ooperi- ja operetiosi. Paljude heliloojate loomingus on juba sajandeid tagasi loodud laule pealkirjaga „Ave Maria”, Järvakandis oli Kristina Vähi valinud selle oma kavva seitsmelt autorilt, lisaks Desdemona palve Verdi ooperist „Othello”. Klaveril saatis Tiina Kärblane, vahetekste luges kavas olnud näitleja asemel Anti Reinthal.