Siim Jõgis
2018. aasta detsembris suleti Tallinna – Pärnu rongiliin. Eriti valusalt puudutas see Eidapere elanikke, kelle jaoks lõikas rongiühenduse kadumine ära otseühenduse Rapla, Tallinna ja ka Pärnuga. Rong asendati küll bussiliiniga nr 333, mis sõidab Rapla ja Pärnu vahet Eidapere kaudu, kuid selle põhiline miinus on aeglus.
Sõit Raplast Pärnusse kestab kokku kaks tundi ja kaheksa minutit. Nüüd on jõutud nii kaugele, et võimalusel paneb Maanteeamet sõitma kiirema liini, kuid selle täpne sõidumarsruut on lahtine. Reedel, 27. septembril jõudis teema Raplamaa Omavalitsuste Liidu (ROL) lauale, kellel on õigus välja pakkuda oma arvamus. Laual oli kaks varianti. Ühe järgi sõidaks buss marsruudil Rapla – Järvakandi – Pärnu, teisel juhul Rapla – Märjamaa – Pärnu.
Mõlemal variandil olid oma plussid ja miinused. Laua taga istunud Märjamaa ja Kehtna valla esindajad pooldasid muidugi seda, et buss hakkaks sõitma just nende valla kaudu. Siiski tuli ROL-il langetada valik ühe variandi kasuks, sest kahte korraga ei saa. Laua taga oli tunda teatavat pinget. Kehtna valla esindajad Peeter Kustmann ja Varri Väli soovisid loomulikult, et buss hakkaks Pärnusse sõitma läbi Järvakandi, ning Märjamaa vallavanem Merlin Suurna toetas läbi Märjamaa liikuvat marsruuti. Lõpuks kaldus Raplamaa Omavalitsuste Liidu eelistus Märjamaa poole, kuid seda ühel tingimusel. Tingimuseks on see, et Maanteeamet paneks Järvakandi ja Eidapere vahel liikuma bussi just sellise graafikuga, et Järvakandi elanikud jõuaksid bussile nr 333, mis sõidab Pärnusse läbi Eidapere.
Tasub märkida, et ROL-il selles küsimuses otsustusõigust ei ole. Nemad saavad vaid edastada oma soovid Põhja-Eesti Ühistranspordikeskusele, kes omakorda viib need edasi Maanteeametile. Missugune otsus lõpuks sealt tuleb, saame vaid ootama jääda. ROL-i arendusjuht Tavo Kikas ütles, et kuna uus ja kiirem liin soovitakse panna liikuma 2020. aasta alguses, loodetakse Maanteeameti vastus kätte saada käesoleva aasta jooksul.