Siim Jõgis
Jaanuaris 2019 pandi alus MTÜ-le Juuru Tehnikaklubi. Mõte oli koondada Juuru piirkonna autospordihuvilised ühte klubisse ning osaleda riiklikel võistlustel oma kodukandi nime all. Algust tehti viiekesi, tänaseks on klubi liikmete arv kasvanud üheksateistkümneni.
2019. aasta kujunes Juuru tehnikaklubile edukaks, sest selle liikmed osalesid 21-l Eesti autospordi üritusel. Aasta kokkuvõttes saavutati erinevates sarjades kolm esikohta ja üks kolmas koht.
Eriti tähelepanuväärne oli see, et Eesti autoralli meistrivõistlustel saavutasid klassis EMV8 (veoautod) juba neljanda meistritiitli Taavi Niinemets ja Esko Allika. Tegemist on saavutusega, mis tõstab nad veelgi suurema võimaluse lävele – keegi ei ole kunagi varem võitnud EMV8 klassis viit Eesti meistritiitlit. Taavi Niinemets ja Esko Allika lähevad 2020. aastal seda püüdma. 2019. aastal teenisid nad etappidelt järjest maksimumpunkte ning kindlustasid meistritiitli seega üks etapp enne hooaja lõppu. See võimaldas Niinemetsal ja Allikal asuda hooaja viimasel, Saaremaa etapil võistlustulle sportralliks kohandatud BMW-ga.
Enne viimast katset hoiti omas klassis teist kohta, tehniliste viperuste tõttu lõpetati debüüt BMW-ga oma klassi viienda kohaga. Küll aga ei jää see kuidagi varjutama veoautoga GAZ 51 saavutatud kolme etapivõitu ning Eesti meistritiitlit. Siiski ei tulnud see edu päris ilma viperusteta. Näiteks tuli Niinemetsal ja Allikal tänada Rally Estonia etapivõidu eest ka õnne. Teise võistluspäeva hommikul kostis mootorist selline müra, et omavahel arutati, kas üldse jõutakse üle finišijoone. Hiljem tuli välja, et mootoris oli üks kolb ära sulanud. „Terve päeva hoidsime hinge kinni, et kuidas auto vastu peab. Pidas õnneks vastu,“ rääkis Niinemets.
Suurim õnnestumine
Kui vaadata MTÜ Juuru Tehnikaklubi 2019. aastat tervikuna, võib täheldada, et Rally Estonia oligi kõige suurem õnnestumine, sest EMV8 klassis saavutati kaksikvõit. Niinemets ja Allika saavutasid esikoha, teisena lõpetasid Tarmo Bortnik ja Rain Kaljura Juuru tehnikaklubist.
2018. aastal sõideti Rally Estonial küll endise nime all – MTÜ GAZ Ralliklubi, kuid toona saavutasid Juuru sõitjad kolmikvõidu. Tegelikult saavutati kolmikvõit 2018. aastal lausa neljal etapil viiest. 2019. aastal seda kahjuks korrata ei suudetud, sest ühel sõitjatest, Rainer Tuberikul oli tehnilist ebaõnne. EMV8 klassis osales terve 2019. aasta peale kokku 22 ekipaaži.
Taavi Niinemets ütles, et selliseid rallisid, kus oleks stardis alla kümne sõitja, ei olnudki. Näiteks viimasel etapil Saaremaal läks rajale 21 autot. Konkurents on tihe ja sõidud intrigeerivad. „Mitmel Eesti meistrivõistluste etapil on veoautode klass olnud enim esindatud,“ sõnas Niinemets. Tal endal on veoautorallis kogemust üle kümne aasta. Oma esimesel võistlusel osales ta 2007. aastal, kuid aktiivselt on ta sõitnud alates 2011. aastast.
Jääraja karikavõistlused
Nüüd on MTÜ Juuru Tehnikaklubi moodustamisest möödas üks aasta. Nii juhatuse liige Priit Mäemurd kui ka Taavi Niinemets ütlesid, et tagantjärele mõeldes oli see ainuõige otsus. Klubi ühendab mõttekaaslasi, kes on kõik ühel või teisel viisil Juuruga seotud. „Nüüd teeme ikka oma värki,“ sõnas Niinemets.
Üks Juuru tehnikaklubi esindaja, kes saavutas mullu kõrgeid tulemusi, oli Raik-Karl Aarma. Tema saavutas jääraja Eesti karikavõistlustel hooaja kokkuvõttes esikoha. Jääraja karikavõistlused koosnesid kolmest etapist ning Aarma võitis neist kaks ja saavutas ühe teise koha. Tema auto oli Mitsubishi Lancer EVO. Aarma sai end lõppenud aastal proovile panna ka veoauto roolis. Hooaja viimasel etapil Saaremaal olid Niinemets ja Allika juba Eesti meistritiitli kindlustanud ning laenasid seega autot Aarmale ja Alo Vahtmäele. Ka nemad tõid masina oma klassis finišisse esikohal. Olukorra tegi erilisemaks asjaolu, et tegemist oli autot juhtinud Raik-Karli jaoks sportralli debüüdiga.
Samal võistlusel tegid veoki roolis sportralli debüüdi ekipaaž Tarmo Lee ja Tõnu Nõmmik, kes näitasid kiiruskatsetel head kiirust, aga hea lõppresultaadi röövis sõiduviga võistluse esimeses pooles. Auto laenasid nad vanameistrilt Elmo Allikalt.
*
MTÜ Juuru Tehnikaklubi 2019. aastast
Priit Mäemurd, juhatuse liige
Populaarseimaks väljundiks JTK liikmete seas on osalemine rahvaralli ja rahvasprindi üritustel. Rahvaspordi võistlusel saab osaleda täiesti tavalise igapäevases kasutuses oleva autoga. Vajalik on ülevaatuse, kindlustuse ja kiivri olemasolu.
Nagu tehnikaspordis kohane, üritavad loomulikult kõik saavutada konkurentide ees eelist enda sõiduvahendi arendamisega. Rahvaspordis on auto arendamine reeglite ja tehniliste tingimustega küllaltki piiratud, mis on kulude kokkuhoiu ja ala populariseerimise mõttes õige samm.
Edukaimad rahvasportlased JTK-s on Tarmo Lee ja Tõnu Nõmmik, kes saavutasid seitsmest etapist koosneva rahvaralli hooaja kokkuvõttes klassis 2wd-s esikoha. Nimetatud klassis võisteldakse üldjuhul tagaveoliste BMW-dega, seda teevad ka Tarmo ja Tõnu. Tulemus on märkimisväärne, sest rahvarallil ületab osavõtjate arv tihti 100 ekipaaži arvu ja klass 2wd-s (s tähistab suurt ehk üle 1.9 liitrise kubatuuriga mootorit) on kõige osavõtjaterohkem klass. Näiteks Hiiumaa rahvarallil startis selles klassis üle 40 auto.
Lisaks osalesid antud klassis hooaja jooksul veel mitmed JTK liikmed: Vaiko Järvela, Priit Mäemurd, Rainer Tuberik, Jüri Lee. Neile käisid kõrvalistmel kaarti lugemas Esko Allika, Taavi Niinemets, Alo Vahtmäe, Kristo Vetesina, Raido Vetesina, Ardo Raidoja, Gunnar Heina ja Tarmo Bortnik. Klassis 2wd-v (väikesed ehk alla 1.9 liitrise kubatuuriga mootorid) saavutasid rahvaralli hooaja kokkuvõttes kolmanda koha Honda Civicul sõitvad Geilo Valdmann ja Mart Loitjärv.
Lisaks rahvarallile toimub aasta jooksul ka mitmeid rahva-sprindi võistlusi, kus autos on ainult juht ja kaardilugejat pole. Võisteldakse lühemal trassil, millega on võimalik enne võistlust tutvuda. Rahvasprindi võistlustel hoolitses JTK parimate tulemuste eest Raido Vetesina, kes saavutas sügisel Laitse rahvasprindil klassis 2wd-s teise koha ja mõni nädal hiljem Vasalemma sprindil juba samas klassis esikoha. Kokkuvõttes tähendas see rahvasprindi Lääne regiooni kolmandat kohta.