-4.4 C
Rapla
Reede, 3 dets. 2021

Kirjakastist teele pandud õnnitluskaardid rändasid ligi kaks nädalat

Raplamaa Sõnumitega jagas oma lugu naine, kes soovis kahele lähedasele posti teel õnnitluskaardi saata. Ainuüksi vajalike vahendite soetamisega oli tükk tegemist, kuid tõeline pettumus saabus alles pärast kaartide teele saatmist.

Kaartide kirjutamise ja saatmise traditsioon hakkab nutimaailma kõrval unustusse vajuma. Sellest hoolimata on veel inimesi, kes nii kaartide saatmist kui ka nende saamist naudivad ja hindavad. Kuigi kirjakastide arvu on aasta-aastalt vähendatud, ei ole need meie küladest ja linnadest päriselt ära kadunud, mis annab alust uskuda, et sinna poetatud kaartidele kirjutatud soovid ka märgitud aadressidele kohale jõuavad.

Naine, kellega toimetus suhtles, kasutas hiljuti oma küla ainukest kirjakasti õnnitluskaartide saatmiseks ja pidi selles kogemuses pettuma. Juba postkaardi, ümbriku ja margi hankimine oli paras ettevõtmine. Postkontorisse saadetud lapselaps tuli esimesel korral tagasi tühjade kätega, sest tema üllatuseks selgus, et nädalavahetustel ei ole postkontor enam avatud.

Kui vajalik varustus olemas, kirjutas proua kaks õnnitluskaarti ja pani need 21. veebruaril küla keskel asuvasse kirjakasti. Kirjakasti juures oleva info järgi tühjendatakse seda esmaspäeval, kolmapäeval ja reedel. Arvestades, et kaardid pandi teele pühapäeval, oleks pidanud need juba järgmisel päeval sealt edasi liikuma.

Esimene kahtlus kirjakasti tühjendamise suhtes tekkis sellest, et kirjakasti ümber lumel polnud teisi jälgi näha. „Mõtlesingi, et hea küll, eelmine nädal ei võetud kirju, ju siis tuleval nädalal võetakse,” kirjeldas naine. Kuna ta oli õnnitluskaartide saatmisel olnud ettenägelik ja neile piisavalt reisiaega planeerinud, ta ei muretsenud. Seda enam, et vahepeale jäi ka vabariigi aastapäev.

Esimesel kaardil oli aega saajani jõudmiseks terve nädal. Kui saatja 28. veebruaril oma lähedasele helistas ja mainis, et saatis ilusad soovid kaardi sees, sai ta vastuseks vaid küsimuse. „Mis kaardi sees?” Teine kaart oleks võinud kohale jõuda hiljemalt 2. märtsiks, kuid kordus sama stsenaarium. Tervelt 12 päeva hiljem polnud posti pandud õnnitluskaardid kohale jõudnud. See võttis saatja sõnatuks ja pahandas teda põhjalikult. Järgmisel päeval tuli avalikuks uudis, et AS Eesti Post lõpetas möödunud aasta rekordilise kasumiga, mida kasutatakse selleks, et oma klientidele nii linnas kui ka maal lähemale tulla.

Samal päeval ehk 13 päeva pärast posti panemist jõudsid lõpuks kohale ka õnnitluskaardid.

Kuigi proua on pettunud, näeb ta olukorras ka halenaljakat poolt ja kutsub teenust sõna otseses mõttes tigupostiks. Samuti lubab ta edaspidi rohkem kirju saata. „Siis on näha, millal need kätte saadakse ja millal need posti tuleb panna,” ütles ta.

Viga võis olla aadressi kirjutamisel või inimlikus eksimuses. Omniva meediasuhete juht Mattias Kaiv:

Põhjuseid, miks saadetised õigeaegselt kohale ei jõua, võib olla mitu ning lihtkirja puhul, mis pole jälgitav, on väga raske tagantjärele öelda, miks kiri kauem teel võis olla. Rolli võib mängida näiteks aadressi ja sihtnumbri täpsus kirjal või inimlik eksimus kirja sorteerimisel või kohaletoimetamisel. Palume ettevõtte nimel vabandust, et klient on pidanud kirja liikumise kiiruses pettuma.

Tegu on erandliku juhtumiga ja enamus kirju jõuab kliendi postkasti õigeaegselt. Seda kinnitavad ka regulaarsed kirjateenuse kvaliteedikontrollid.

Möödunud sügisel mõõtis ka Konkurentsiamet Eesti-siseste kirjade kiirust, mis liiguvad lihtsaadetistena, ja selle vastavust postiseadusele. Kontrolli raames saadeti üle kogu Eesti 1000 kirja, neist 100 ekspress- ja 900 tavakirja. Postiseaduse kohaselt peab vähemalt 90% ekspresskirjadest saajani jõudma järgmisel tööpäeval, tavakirjade puhul on nõudeks kohale jõudmine 3 tööpäeva jooksul. Mõõtmise tulemusena kinnitas Konkurentsiamet, et Eesti Posti tegevus vastab postiseaduse nõuetele.

Kui on soov kirja teekonda jälgida, siis alates novembri lõpust muutusid ekspresskirjad veebis jälgitavaks. See tähendab, et ekspresskirjad kannavad jälgimiseks vajalikku triipkoodi, kuid saadetis väljastatakse saaja postkasti ning saajalt allkirja võtmata. Ekspresskirja näol on tegu tavalise lihtkirja kiirema alternatiiviga, mille tunnuseks on spetsiaalne oranž ümbrik, millele on lisaks kleebitud või trükitud ka triipkood algusega LX. Ümbrikule trükitud koodi alusel ongi võimalik teele pandud ekspresskirja liikumist Omniva kodulehe saadetise otsingust jälgida.

0 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kõiki kommentaare
5,680JälgijatLike
1,159JälgijatFollow

Viimased uudised