Allikas: Rail Baltic Estonia
2019. aastal alanud Rail Balticu projekteerimistรถรถd Rapla maakonnas lรตpevad tรคnaste plaanide kohaselt 2022. aasta alguses. Hoiame teid kursis, kuidas nii projekteerimis- kui ka ehitustรถรถd Rapla maakonnas edenevad ning ootame teid kรผsimusi esitama ja tagasisidet andma.
Harju-Rapla maakonnapiirist Tootsini ulatuv projekteerimislรตik on 71 km pikk ning koosneb viiest alamlรตigust. Raudtee projekteerimistรถid teostab Hispaania insenerifirma IDOM ja raudteega ristuvate objektide (viaduktid, รถkoduktid, sillad, tunnelid) rajamise eest vastutab Rail Baltic Estonia.
Projekteerimisega paralleelselt viiakse lรคbi keskkonnamรตjude hindamine (KMH), et leida raudteele parim asukoht ning optimaalseimad tehnilised lahendused, mis arvestaksid nii loodus- kui ka inimkeskkonnaga. Keskkonnamรตjude hindamine toimub Rapla maakonnas ning Pรคrnu maakonnas kuni Tootsini kulgevas projekteerimislรตigus kolmes osas.
Raudteelรตik hรตlmab Raplamaal:
– 5 raudteesilda
– 19 maanteeviadukti
– 1 raudteeviadukti
– 12 รถkodukti
– ca 100 truupi vee ja loomade lรคbipรครคsuks
Augustikuu jooksul on Rail Baltic Estonia jรตudnud nelja ehituslepinguni, mille alusel saavad just Rapla maakonnast alguse Rail Balticu viie ristumise ehitustรถรถd.
Augusti esimesel nรคdalal sรตlmiti ehituslepingud Loone รถkodukti ja Kรผnka tee viadukti ehitamiseks ning samuti Tagadi tee viadukti ehitamiseks, mis รผhendab omavahel Tallinna-Rapla-Tรผri maanteed ning Kurtna kรผla ja Kohila alevit. Tagadi tee viadukt vรตimaldab liiklusel รผle raudtee liikuda ning sรคilitada olemasolevad รผhendused. Pรคrast viadukti ehitamist ning samaaegselt raudtee ehitusega rajatakse viadukti alla haljastatud loomarajad.
Loone รถkodukt ja Kรผnka viadukt asuvad maastikul lรคhestikku – Kohila vallale kuuluv Kรผnka tee asub Loone kรผlas ning kรผlgneb vahetult pรตllu- ja metsamassiividega. Tee รผhendab Tallinna-Rapla-Tรผri maanteed vรคiksemate kohalike teedega. Uus viadukt vรตimaldab kohalikul elanikkonnal liikuda รผle raudtee ning sรคilitab ka olemasolevad รผhendused.
Kahte esimest objekti hakkab รผhe lepingu alusel ehitama AS YIT Eesti ning Tagadi tee viadukti AS TREV-2 Grupp. โRail Balticu erinevate objektide ja loodetavasti peatselt ka pรตhitrassi ehitus hakkab kindlasti lรคhiaastate Eesti taristuehituse turul tooni andma,โ lausus TREV-2 Grupi juhatuse esimees Sven Pertens. Loone รถkodukti ja Kรผnka tee viadukti ehitamise kogumaksumus on 5,3 miljonit eurot. Tagadi tee viadukti ehitus lรคheb maksma 2,3 miljonit eurot. Ehitustรถรถdega tahetakse alustada juba septembris. AS YIT Eesti juhatuse liikme Margus Pรตimi sรตnul on ettevรตtte meeskond vรคga rรตรตmus, et saab anda oma kaaluka panuse Rail Balticu trassi rajamisse. โSee projekt kuulub meie selle kรผmnendi ambitsioonikamate ja vastutusrikkamate taristuprojektide hulka,โ lausus Pรตim.
Tรคnaseks on Loone รถkodukti ja Kรผnka tee viadukti ehitusalune maa juba raadatud ja ehitajalegi on tรถรถfront รผle antud. Rail Baltic Estonia projektijuhi Arto Lille sรตnul on koostรถรถ Kohila valla esindajatega olnud vรคga hea ja konstruktiivne: “Ehituse ajal on ehitaja kohustatud hooldama ja sรคilitama olemasolevate teede seisukorda,” รผtles Rail Balticu pรตhitrassi ja rajatiste projektijuht Arto Lille.
Lisaks sรตlmiti augustis ka juba jรคrgmise kahe รถkodukti ehituslepingud, mille kohaselt hakatakse juba lรคhiajal ehitama Rail Balticu pรตhitrassi รผletavaid Urge ja Kalevi รถkodukte. Kalevi รถkodukti ehitamiseks sรตlmiti leping AS-ga TREV-2 Grupp, kelle ehitada on Rapla maakonnas ka Tagadi viadukt. Kalevi รถkodukti ehitusmaksumus on 4ย 549ย 950 eurot (+KM). Ehitus peab valmima 2022. aasta lรตpuks. Kalevi รถkodukt asub Rapla linnast umbes 4 km kaugusel Alu-Metskรผla ja Kalevi asula lรคhedal. รkodukti eesmรคrk on tagada rohevรตrgustiku sidusus ja vรตimaldada loomade liikumist รผle Rail Balticu raudtee.
Urge รถkodukti ehitamiseks sรตlmiti leping ehitusettevรตttega GRK Infra ning รถkodukti ehitusmaksumus on 4ย 761ย 674 eurot (+KM). Ehitus peab valmima 2022. aasta lรตpuks. Urge รถkodukt asub Urge kรผlas, kus raudtee lรคbib loomastiku rรคnde osas tundlikku piirkonda. รkodukti eesmรคrk on tagada rohevรตrgustiku sidusus ja vรตimaldada loomade liikumist รผle kavandatava raudtee.
GRK Infra tegevjuhi Tarvi Kliimaski sรตnul on nende ettevรตte Rail Balticu ehitushankeid juba kaua oodanud ning on esimese ehituslepingu sรตlmimisega vรคga rahul. โAnname endale aru lepingu tรคitmise tรคhtsusest ja tunneme kindlasti vastutust, siiski suudame selle rajatise รตigeaegselt ning kvaliteetselt tellijale loovutada,โ lausus Kliimask.
Rail Baltic Estonia juhatuse esimehe Tรตnu Grรผnbergi sรตnul on kohalikud ettevรตtted Rail Balticu projekti ehitamiseks vรคga hรคsti valmistunud: โAlgatasime eelmise aasta lรตpus Rail Balticu ristumiste ehitustรถรถde hankimiseks dรผnaamilise hankesรผsteemi, mille abil ostame valdava osa viaduktide ja รถkoduktide ehitamise. Ehitusettvรตtted on reageerinud meie hangetele aktiivselt ning konkurents on olnud siiani tihe.
Vรคga oluline on muidugi ka see, et me ei tekitaks oma ehitustรถรถdega suuri hรคiringuid kohalikele elanikele ega nende harjumuspรคrasele liikumisele,โ lisas Grรผnberg.
Rail Balticu projekteerimise ja ehitamisega seotud kรผsimustes Rapla maakonnas vรตtke รผhendust: Arto Lille, rajatiste ja pรตhitrassi projektijuht – [email protected]
Maade omandamine
Maade omandamine toimub paralleelselt pรตhiprojekteerimisega. Rapla maakonnas omandatakse raudtee ehitamiseks eraomandist 342 maatรผkki, 2021. aasta juuni seisuga oli neist raudtee ehitamiseks omandatud 122 maatรผkki. Maade omandamise menetlusi viib lรคbi Maa-amet.
Maade omandamisega seotud kรผsimuses vรตtke รผhendust:
Katrin Rannama, Rail Baltic Estonia maakorraldaja-planeeringute ekspert – [email protected]
Raudtee kulgemise ja tรคna planeeritud objektide asukohaga on vรตimalik tutvuda ka vastavas kaardirakenduses, mis asub www.rbestonia.ee




