Uuest aastast alates teenindatakse Politsei- ja Piirivalveameti (PPA) Rapla teeninduses kliente esmaspäeviti, kolmapäeviti ja reedeti kell 9-17. Kõigil tööpäevadel saab teenindussaalis jätkuvalt kasutada digikioskit, misjärel saab dokumenditaotluse esitada iseteeninduses.
Kolmepäevase lahtiolekuajaga töötavad Eestis juba mitu PPA teenindust, näiteks Haapsalu, Kärdla ja Rakvere. Rapla politseijaoskonna juhi Janno Ruusi sõnul jätkub ka Rapla teeninduses alates 3. jaanuarist kohapealne letiteenindus kolmel päeval nädalas. Sarnaselt jätkavad uuest aastast Lääne prefektuuri piirkonnas tööd ka Paide ja Kuresaare teenindused.
Dokumendi taotlemiseks tuleb esmalt minna veebiaadressile iseteenindus.politsei.ee. Nõuetekohase foto, allkirjanäidise ja sõrmejälgede olemasolul saab dokumendi taotleda vaid paari hiireklikiga. Juhul, kui foto, allkiri või sõrmejäljed puuduvad, saab need tasuta anda teenindussaali digikioskis, mida saab kasutada igal tööpäeval. Digikioskist liiguvad andmed automaatselt iseteenindusse, kus enda arvutist või nutiseadmest uuesti sisse logides saab dokumenditaotluse esitada.
„Paljudes valdkondades on iseteenindus inimestele väga omaseks saanud, võtame kasvõi pakiautomaadid ja iseteeninduskassad. Näeme, et ka dokumendi taotlemine on selline tegevus, mida saab teha mugavalt kodust ja selleks ei pea tulema teenindusse kohapeale,“ rääkis Ruus.
PPA kaugem eesmärk on iseteenindust ja digikioskite kasutamist veelgi enam soodustada. „Juba täna esitatakse peaaegu pooled taotlused üle Eesti iseteeninduses. Raplamaal kasutab kõikidest dokumenditaotlejatest iseteenindust praegu umbes kolmandik inimestest,“ lisas Ruus.
Dokumendi taotlemine iseteeninduses on viis eurot soodsam kui teenindusletis. Politsei iseteeninduses saab lisaks passi ja ID-kaardi taotlemisele aktiveerida ka mobiili-ID, taotleda elamisloakaarti ja välismaalase passi, taotleda relvaluba, taotleda E-residendi digi-ID ning registreerida välismaalase lühiajalist töötamist.
Allikas: Politsei- ja Piirivalveamet, Lääne prefektuur