Rail Baltic Estonia
2019. aastal alanud Rail Balticu projekteerimistรถรถd Rapla maakonnas lรตpevad tรคnaste plaanide kohaselt 2022. aasta alguses. Hoiame teid kursis, kuidas nii projekteerimis- kui ka ehitustรถรถd Rapla maakonnas edenevad ning ootame teid kรผsimusi esitama ja tagasisidet andma.
Raudteelรตik hรตlmab Raplamaal:
5 raudteesilda
19 maanteeviadukti
1 raudteeviadukti
12 รถkodukti
ca 100 truupi vee ja loomade lรคbipรครคsuks
Rail Baltic Estonia Rapla maakonna rajatiste ja pรตhitrassi projektijuht Arto Lille: โEnne raudtee pรตhitrassi ehitust on vajalik vรคlja ehitada mitmed รผlepรครคsud, et jalakรคijad, sรตidukid ja loomad pรครคseksid turvaliselt รผle ehitatava raudtee. Selleks on planeeritud jรคrgnevatel aastatel suurendada ehitatavate viaduktide ja รถkoduktide mahtu, et รตigeaegselt startida pรตhitrassi ehitusega Raplamaal.โ
Rail Balticu rajatiste Loone รถkodukti ja Kรผnka tee viadukti ehitustรถรถd
Kohila vallas asuvate Rail Balticu rajatiste, Loone รถkodukti ja Kรผnka tee viadukti ehitamine on korraliku hoo sisse saanud ning edeneb plaanipรคraselt.
Ehitustรถid teostava YIT Eesti AS-i sรตnul ehitatakse mรตlemat objekti samaaegselt, mis vรตimaldaks rajatiste valmimise garanteerida tรคhtajaliselt ehk 2022. aasta lรตpuks.
Ehitustรถรถde ajal kehtib piirkonnas ka ajutine liikluskorraldus โ palume kohalikel elanikel jรคlgida ajutisi liiklusmรคrke ehituspiirkonnas ning varuda aega ja kannatust. Tรถรถtsoonis on sรตidukite piirkiirust piiratud ning muudatused liikluskorralduses on ka vastavalt tรคhistatud. Riigimaantee nr 15 Tallinn-Rapla-Tรผri ja Kรผnka tee ristmiku piirkonnas on plaanis kehtestada suuremahuliste vedude tรตttu kiiruspiirang 70 km/h ning lisatakse mรถรถdasรตidukeelu alad.
Kรผnka tee viadukti ehitusel on valmis saanud raudbetoonist tugimรผรผrid ning jรคtkatakse viadukti vundamendi ehitusega ja tugiseinte taga tรคitetรถรถdega.
Loone รถkodukti ehitusel teostatakse vundamentide aluse ettevalmistustรถid ning alustatud on ka รถkodukti pinnasetรถรถdega.
Tagadi tee viadukti ehitustรถรถd
TREV-2 Grupp AS rajab Rail Balticu projekti raames raudteetrassiga ristuvat Tagadi tee maanteesilda ning sinna juurde kuuluvat juurdepรครคsuteed. Valmis on ehitatud Kurtna tee รผmbersรตit lรคbi Tagadi tee. Seoses sellega on planeeritud ka liikluskorralduse muudatused. Tagadi tee viaduktil kรคivad praegu tee- ja maaparandustรถรถd ning jรคrgmise aasta alguses alustatakse betoonitรถรถdega. Asfalteerimis- ja pindamistรถรถdega plaanitakse alustada juba 2022. aasta suvel.
Novembri lรตpus suunati Tagadi tee liiklus uuele rajatud lรตigule ja edaspidi peavad kรตik Tagadi teel liiklejad lรคbima ajutise lillaga tรคhistatud tee. Kurtna teel liiklejaid see ei mรตjuta.
Jaanuari alguses sulgeme ehitustรถรถdest tulenevalt ka Kurtna tee otselรคbipรครคsu seoses viadukti rambi ehitusega. Seetรตttu tuleb ka Kurtna teed mรถรถda sรตitjatel lรคbida ajutine teelรตik. Palume kรตikidel liiklejatel jรคrgida ajutist liikluskorraldust ning รผhtlasi mรตistvat suhtumist.
Urge รถkodukt
Ettevalmistavate tรถรถde faas on tรคnaseks lรคbitud ka Urge รถkodukti rajamiseks ning alustatud on Urge pinnase- ja betoonitรถรถdega. Rail Balticu pรตhitrassi รผletavat Urge รถkodukti ehitab GRK Infra ning objekt peab valmima 2022. aasta lรตpuks.
Kalevi รถkodukt
Rapla vallas, Rapla linnast umbes 4 km kaugusel Alu-Metskรผla ja Kalevi asula lรคhedal asuvat Kalevi รถkodukti ehitab Rail Balticu projekti raames AS TREV-2 Grupp. Praeguseks on seal alustatud pinnasetรถรถdega. รkodukti eesmรคrk on tagada rohevรตrgustiku sidusus ja vรตimaldada loomade liikumist รผle Rail Balticu raudtee. Kalevi รถkodukti pรตhieesmรคrk on tagada looduslike koridoride pidevus suurte metsloomaliikide nagu pรตtrade ja metssigade ning ka metskitsede ja ilveste jaoks. Kalevi รถkodukti รผlekรคigu minimaalne laius on 75 m.
Rail Balticu projekteerimise ja ehitamisega seotud kรผsimustes Rapla maakonnas vรตtke รผhendust: Arto Lille, rajatiste ja pรตhitrassi projektijuht โ [email protected]




