-1.7 C
Rapla
Reede, 13 dets. 2024
SisuturundusRail Balticu rajatiste ehitamise hetkeseis Raplamaal

Rail Balticu rajatiste ehitamise hetkeseis Raplamaal

Rail Baltic Estonia

2019. aastal alanud Rail Balticu projekteerimistööd Rapla maakonnas lõpevad tänaste plaanide kohaselt 2022. aasta alguses. Hoiame teid kursis, kuidas nii projekteerimis- kui ka ehitustööd Rapla maakonnas edenevad ning ootame teid küsimusi esitama ja tagasisidet andma.
Raudteelõik hõlmab Raplamaal:
5 raudteesilda
19 maanteeviadukti
1 raudteeviadukti
12 ökodukti
ca 100 truupi vee ja loomade läbipääsuks

Rail Baltic Estonia Rapla maakonna rajatiste ja põhitrassi projektijuht Arto Lille: „Enne raudtee põhitrassi ehitust on vajalik välja ehitada mitmed ülepääsud, et jalakäijad, sõidukid ja loomad pääseksid turvaliselt üle ehitatava raudtee. Selleks on planeeritud järgnevatel aastatel suurendada ehitatavate viaduktide ja ökoduktide mahtu, et õigeaegselt startida põhitrassi ehitusega Raplamaal.“

Rail Balticu rajatiste Loone ökodukti ja Künka tee viadukti ehitustööd

Kohila vallas asuvate Rail Balticu rajatiste, Loone ökodukti ja Künka tee viadukti ehitamine on korraliku hoo sisse saanud ning edeneb plaanipäraselt.

Ehitustöid teostava YIT Eesti AS-i sõnul ehitatakse mõlemat objekti samaaegselt, mis võimaldaks rajatiste valmimise garanteerida tähtajaliselt ehk 2022. aasta lõpuks.
Ehitustööde ajal kehtib piirkonnas ka ajutine liikluskorraldus – palume kohalikel elanikel jälgida ajutisi liiklusmärke ehituspiirkonnas ning varuda aega ja kannatust. Töötsoonis on sõidukite piirkiirust piiratud ning muudatused liikluskorralduses on ka vastavalt tähistatud. Riigimaantee nr 15 Tallinn-Rapla-Türi ja Künka tee ristmiku piirkonnas on plaanis kehtestada suuremahuliste vedude tõttu kiiruspiirang 70 km/h ning lisatakse möödasõidukeelu alad.

Künka tee viadukti ehitusel on valmis saanud raudbetoonist tugimüürid ning jätkatakse viadukti vundamendi ehitusega ja tugiseinte taga täitetöödega.
Loone ökodukti ehitusel teostatakse vundamentide aluse ettevalmistustöid ning alustatud on ka ökodukti pinnasetöödega.

Tagadi tee viadukti ehitustööd

TREV-2 Grupp AS rajab Rail Balticu projekti raames raudteetrassiga ristuvat Tagadi tee maanteesilda ning sinna juurde kuuluvat juurdepääsuteed. Valmis on ehitatud Kurtna tee ümbersõit läbi Tagadi tee. Seoses sellega on planeeritud ka liikluskorralduse muudatused. Tagadi tee viaduktil käivad praegu tee- ja maaparandustööd ning järgmise aasta alguses alustatakse betoonitöödega. Asfalteerimis- ja pindamistöödega plaanitakse alustada juba 2022. aasta suvel.

Novembri lõpus suunati Tagadi tee liiklus uuele rajatud lõigule ja edaspidi peavad kõik Tagadi teel liiklejad läbima ajutise lillaga tähistatud tee. Kurtna teel liiklejaid see ei mõjuta.
Jaanuari alguses sulgeme ehitustöödest tulenevalt ka Kurtna tee otseläbipääsu seoses viadukti rambi ehitusega. Seetõttu tuleb ka Kurtna teed mööda sõitjatel läbida ajutine teelõik. Palume kõikidel liiklejatel järgida ajutist liikluskorraldust ning ühtlasi mõistvat suhtumist.

Urge ökodukt

Ettevalmistavate tööde faas on tänaseks läbitud ka Urge ökodukti rajamiseks ning alustatud on Urge pinnase- ja betoonitöödega. Rail Balticu põhitrassi ületavat Urge ökodukti ehitab GRK Infra ning objekt peab valmima 2022. aasta lõpuks.

Kalevi ökodukt

Rapla vallas, Rapla linnast umbes 4 km kaugusel Alu-Metsküla ja Kalevi asula lähedal asuvat Kalevi ökodukti ehitab Rail Balticu projekti raames AS TREV-2 Grupp. Praeguseks on seal alustatud pinnasetöödega. Ökodukti eesmärk on tagada rohevõrgustiku sidusus ja võimaldada loomade liikumist üle Rail Balticu raudtee. Kalevi ökodukti põhieesmärk on tagada looduslike koridoride pidevus suurte metsloomaliikide nagu põtrade ja metssigade ning ka metskitsede ja ilveste jaoks. Kalevi ökodukti ülekäigu minimaalne laius on 75 m.

Rail Balticu projekteerimise ja ehitamisega seotud küsimustes Rapla maakonnas võtke ühendust: Arto Lille, rajatiste ja põhitrassi projektijuht – [email protected]

Subscribe
Notify of
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kõiki kommentaare