Autor: Airi Metsaรครคr, RKK klassiรตpetaja
Meie koolis tรตusid รตhku kolm Rakett 69 รตpihuvilaagrit, millest vรตtsid osa 2.- 9. klassi รตpilased. Neljanda raketi lennutas รตhku kooli personal.
Juhendaja, kooli haldusjuht Marju Teiverlaur, kรตhkles alguses veidi, aga osales siiski augustikuus kahepรคevasel koolitusel Tartus, millest sai kรตik alguse. Rakett 69 koolitus oli sisutihe ja andis vรคga palju teadmisi juurde.
Rapla Kesklinna koolis otsustati korraldada kaks noorema ja รผks vanema grupi รตpihuvilaager. รhes grupis vรตis olla kuni 16 liiget. Registreerimise kรคigus selgus, et osalemissoov oli suurem kui etteantud kohtade arv. Tekkis lausa jรคrjekord. Laagrid toimusid novembrikuu kolmel nรคdalal kolmapรคevast reedeni pรคrast tunde ja kestsid รตhtuni. Vahendid laagrite lรคbiviimiseks toodi Tartust mรตni pรคev varem koolimajja.
Iga pรคev valiti uued meeskonnad. Mรตni รตpilane sai olla lausa kolmes meeskonnas – punases, sinises ja rohelises. Kuna mรตnes grupis oli poisse vรคhem kui tรผdrukuid, pidid nii mรตnelgi pรคeval vaprad neiud ise oma tugevused ja teostused kokku panema. Vahel oli see raske, vahel mitte. Kรตige paremini tรถรถtasid segameeskonnad, kus olid noormehed ja neiud koos. Ikka naiselik loogika ja mehe vaist teevad koos vรคga head tรถรถd! รks oluline laagri reegel oli, et telefone ei kasutata. Mรตnel grupil oli nutiseadmest loobumine raskem, teistele tuli jรคllegi meelde tuletada, et ole hea, haara telefon laualt kaasa, kui alustad koduteed.
รlesanded olid vahel ikka vรคga krรตbedad. Pani mรตtlema, kas tรตesti on seda juba รตpitud, mรตeldes tagasi enda kooliteele. Nii nagu laager algas muusikaga, algasid ka รผlesanded. Aja jรคlgimiseks kasutati virtuaalset taimerit, mis lรตppes raketi รตhku tรตusuga suurel ekraanil.
Pauside ja uute รผlesannete paigaldamise ajal said meie รตpilased mรคngida, joosta ja avastada koolimaja. Kรตik need tuhanded ruutmeetrid olid nende pรคralt – rรตรตmu, hรตiskeid ja naeru olid tรคis kรตik koridorid ja fuajeed.
Noortele meeldib oma teadmisi, katsetamisi ja mรตtteid proovile panna. Mรตni รผlesanne sai lahendatud enne, kui juhendaja oli jรตudnud mรตelda, kuidas ta saaks รตpilasi vihjeid andes aidata.
Iga laagripรคeva lรตpul arutasime รผhiselt รผlesanded lรคbi. Vaatasime, mis lahenduse oli vรคlja pakkunud AHHAA keskus, ja vรตrdlesime enda tรถรถdega. Arutasime รผlesannete lahendusi.
Kui oli “takso” tellimise aeg, tehti seda vรคga stiilselt ja agaralt. Nii armas oli nรคha hoolivate puna-valgete tuledega autode rivi koolimaja juures. Kui lapsevanem otsustas, et naudib ilusat รตhtut, jalutati koos koju. Vahel lรคks laagris osaleja sรตprade seltsis koju ja meenutati toimunut.
Meie laagrit kรผlastas ka 5.c klassijuhataja, kes elas vรคga sรผdamlikult kaasa ja toetas kรตiki laagris osalejaid. Ka direktor astus lรคbi, et tutvuda laagri tegemistega. Kรตik laagrid algasid testimisega, et olla kindel kรตikide osalejate terve olemises. Seda kรตike korraldas ja aitas lรคbi viia kooli raamatukoguhoidja.
Laagri mรตte ja teostus on korraldajate poolt vรคga hรคsti รผles ehitatud. Rakett 69 teadusstuudio ja AHHAA Teaduskeskuse meeskonna poolt olid lisaks vรตistlusรผlesannetele materjalidega sisustatud ka pausid, sotsiaalsed tegevused, viktoriinid ning erinevate toodetega snรคkilaud. Arvestatud oli ka laagri toitlustamisega, kuna รตpilaste pรคevad olid pikad. Toitlustamine telliti kooli sรถรถklast.
Rakett 69 teadusstuudiolt ja AHHAA keskuselt oli igale laagris osalejale T-sรคrk, diplom ja joogipudel. Juhendaja kinkis omalt poolt helkuri, et jรคtta meenutus laagris osalemisest.
Kui รตpilaste laagrid olid lรตppenud, anti vรตimalus ka kooli personalile nuputamises kรคtt proovida. Lahendati mรตned korraldajate vรคlja valitud รผlesanded. Personal tegutses suure huviga. Oli vรคga palju pรตnevust, katsetamist ja avastamisrรตรตmu.
Kรตige rohkem meeldis nii รตpilastele kui ka kooli personalile รผhine sotsiaalne tegevus โ fotojaht. Koolimajas tuli leida รผheksa erinevat fotot.
Laagri รผlesannete tรคpne kirjeldus jรครคb รผrituse reeglite jรคrgi vรคljaspool laagrit saladuskatte alla, kuna Rakett 69 รตpihuvilaagreid tuleb veel ka 2022. aastal. รheskoos nรตustuti sellega, et kui kunagi veel midagi ilusat, harivat, loovat on vรตimalik kooli tuua, siis me kindlasti kasutame seda vรตimalust.




