-2.1 C
Rapla
Esmaspäev, 17 jaan. 2022

Rakett 69 startis Rapla Kesklinna koolis neljal korral

Autor: Airi Metsaäär, RKK klassiõpetaja

Meie koolis tõusid õhku kolm Rakett 69 õpihuvilaagrit, millest võtsid osa 2.- 9. klassi õpilased. Neljanda raketi lennutas õhku kooli personal.

Juhendaja, kooli haldusjuht Marju Teiverlaur, kõhkles alguses veidi, aga osales siiski augustikuus kahepäevasel koolitusel Tartus, millest sai kõik alguse. Rakett 69 koolitus oli sisutihe ja andis väga palju teadmisi juurde.

Rapla Kesklinna koolis otsustati korraldada kaks noorema ja üks vanema grupi õpihuvilaager. Ühes grupis võis olla kuni 16 liiget. Registreerimise käigus selgus, et osalemissoov oli suurem kui etteantud kohtade arv. Tekkis lausa järjekord. Laagrid toimusid novembrikuu kolmel nädalal kolmapäevast reedeni pärast tunde ja kestsid õhtuni. Vahendid laagrite läbiviimiseks toodi Tartust mõni päev varem koolimajja.

Iga päev valiti uued meeskonnad. Mõni õpilane sai olla lausa kolmes meeskonnas – punases, sinises ja rohelises. Kuna mõnes grupis oli poisse vähem kui tüdrukuid, pidid nii mõnelgi päeval vaprad neiud ise oma tugevused ja teostused kokku panema. Vahel oli see raske, vahel mitte. Kõige paremini töötasid segameeskonnad, kus olid noormehed ja neiud koos. Ikka naiselik loogika ja mehe vaist teevad koos väga head tööd! Üks oluline laagri reegel oli, et telefone ei kasutata. Mõnel grupil oli nutiseadmest loobumine raskem, teistele tuli jällegi meelde tuletada, et ole hea, haara telefon laualt kaasa, kui alustad koduteed.

Ülesanded olid vahel ikka väga krõbedad. Pani mõtlema, kas tõesti on seda juba õpitud, mõeldes tagasi enda kooliteele. Nii nagu laager algas muusikaga, algasid ka ülesanded. Aja jälgimiseks kasutati virtuaalset taimerit, mis lõppes raketi õhku tõusuga suurel ekraanil.

Pauside ja uute ülesannete paigaldamise ajal said meie õpilased mängida, joosta ja avastada koolimaja. Kõik need tuhanded ruutmeetrid olid nende päralt – rõõmu, hõiskeid ja naeru olid täis kõik koridorid ja fuajeed.

Noortele meeldib oma teadmisi, katsetamisi ja mõtteid proovile panna. Mõni ülesanne sai lahendatud enne, kui juhendaja oli jõudnud mõelda, kuidas ta saaks õpilasi vihjeid andes aidata.

Iga laagripäeva lõpul arutasime ühiselt ülesanded läbi. Vaatasime, mis lahenduse oli välja pakkunud AHHAA keskus, ja võrdlesime enda töödega. Arutasime ülesannete lahendusi.
Kui oli “takso” tellimise aeg, tehti seda väga stiilselt ja agaralt. Nii armas oli näha hoolivate puna-valgete tuledega autode rivi koolimaja juures. Kui lapsevanem otsustas, et naudib ilusat õhtut, jalutati koos koju. Vahel läks laagris osaleja sõprade seltsis koju ja meenutati toimunut.

Meie laagrit külastas ka 5.c klassijuhataja, kes elas väga südamlikult kaasa ja toetas kõiki laagris osalejaid. Ka direktor astus läbi, et tutvuda laagri tegemistega. Kõik laagrid algasid testimisega, et olla kindel kõikide osalejate terve olemises. Seda kõike korraldas ja aitas läbi viia kooli raamatukoguhoidja.

Laagri mõte ja teostus on korraldajate poolt väga hästi üles ehitatud. Rakett 69 teadusstuudio ja AHHAA Teaduskeskuse meeskonna poolt olid lisaks võistlusülesannetele materjalidega sisustatud ka pausid, sotsiaalsed tegevused, viktoriinid ning erinevate toodetega snäkilaud. Arvestatud oli ka laagri toitlustamisega, kuna õpilaste päevad olid pikad. Toitlustamine telliti kooli sööklast.

Rakett 69 teadusstuudiolt ja AHHAA keskuselt oli igale laagris osalejale T-särk, diplom ja joogipudel. Juhendaja kinkis omalt poolt helkuri, et jätta meenutus laagris osalemisest.
Kui õpilaste laagrid olid lõppenud, anti võimalus ka kooli personalile nuputamises kätt proovida. Lahendati mõned korraldajate välja valitud ülesanded. Personal tegutses suure huviga. Oli väga palju põnevust, katsetamist ja avastamisrõõmu.

Kõige rohkem meeldis nii õpilastele kui ka kooli personalile ühine sotsiaalne tegevus – fotojaht. Koolimajas tuli leida üheksa erinevat fotot.

Laagri ülesannete täpne kirjeldus jääb ürituse reeglite järgi väljaspool laagrit saladuskatte alla, kuna Rakett 69 õpihuvilaagreid tuleb veel ka 2022. aastal. Üheskoos nõustuti sellega, et kui kunagi veel midagi ilusat, harivat, loovat on võimalik kooli tuua, siis me kindlasti kasutame seda võimalust.

spot_img
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kõiki kommentaare
5,680JälgijatLike
1,179JälgijatFollow

Viimased uudised