Rääkisime valdade õpilasliine teenindavate bussiettevõtetega, mitme bussijuhiga ja kohalike inimestega, et välja selgitada, kui suur probleem on nende jaoks pidevalt muutuvad teeolud.
„On küll probleem. Soola ei näe kõrvalteed kunagi, ei saa isegi kergemast tõusust üles. Seda sõltumata rehvidest. Kui tekib hilinemine, elatakse see üle, aga kui kuidagi ei saa edasi sõita või buss vajub teelt ära, siis ei ole midagi teha,” räägib HG Kurre tegevjuht Targo Kure. HG Kurre sõidab Rapla vallas õpilasliinidel.
Alles paar nädalat tagasi valitsesid kõikjal teedel väga jäised olud, aga lapsed tahtsid kooli ja koolist koju ikka saada. „Oleme ühe korra pidanud ütlema, et me ei tule,” tõdeb Kure. Ta selgitab, et õnneks puudutas see vaid üht väikest piirkonda ja paari peret. „Lähtume sellest, et tervena kohale jõuaksime,” lisab ta.
Kuigi kõrvalteed on kahtlemata probleemsed, kuna ei ole prioriteetsed ega näe erilist libedatõrjet, on sel talvel probleeme Kure sõnul kõikidel teedel. „Tulime Tartust Tallinnasse 60-ga. Isegi sellise tähtsusega tee peal võib olla olukord probleemne,” toob ta näite. Ta räägib, et ideaalis võiksid kõrvalteed rohkem karestamist näha, kuid samas mõistab, et liiga kõrgeid ootusi kõrvalteede kvaliteedile panna ei saa.