2.2 C
Rapla
Reede, 26 apr. 2024
KultuurAineolümpiaad kui ilus kontsert

Aineolümpiaad kui ilus kontsert

Urve Uusberg,
Raplamaa muusikaõpetuse aineühenduse juhataja

Raplamaa muusikaõpetuse aineolümpiaad on põnev ja ilus sündmus. 5. veebruaril tulid taas kokku andekad lapsed ja pühendunud õpetajad: Aime Mäesalu, Merve Aug Kohila gümnaasiumist, Elve Ruus Juuru koolist ja Monica Blokk Rapla Vesiroosi koolist.
Hindasid Maiu Linnamägi Märjamaa kunsti- ja muusikakoolist, Grete Koik Rapla muusikakoolist, Ea Hark Kehtna kunstide koolist ja muusikaõpetaja Pilvi Pärnapuu.
Ea Hark: “Olümpiaad on väga mahukas ja selleks, et seda hästi sooritada, peab väga pühendunud olema. Tavalise lapse jaoks, kes pole muusikute perest või muusikakallakuga koolist, on see ikka suur väljakutse. Ja see, et õpetajad on vaevaks võtnud oma õpilastega osaleda, on juba tunnustust väärt. Põhikooli tütarlapsed väärivad tunnustust juba osalemise eest. Nende vanuses omaloominguga välja tulla on paras väljakutse ja julgustükk. Kokkuvõtteks võin öelda, et minu jaoks oli väga huvitav päev ja sain palju uusi mõtteid lastega töötamiseks.”
Grete Koik: “Kõige eredamalt jäi meelde omaloominguvoor, kuigi ilusaid üllatusi pakkusid ka mitmed lauluvoorus esinenud õpilased. Tõstaksin esile Iris Vahtra omaloomingulist laulu “Ei tea”, kus oli tunda helilooja/laulja süvenemist oma töösse, laulu meloodilist plaani ning solisti nauditavaid kõrgeid noote. Abituriendid Hjalmar Vaiküll ja Mattias Moosar võlusid oma trompetimängu ja erineva iseloomuga teostega, mis rikastasid olulisel määral kogu avaliku esinemise vooru.
Muusikakoolis, kooritöös, huviringides osalemine annab olulised mõjutused ja eelised ka olümpiaadil osalemiseks. Olümpiaadi teoreetiline osa vajab õpilastelt süvenemist, rahulikku suhtumist, silmaringi olemasolu ja mälu turgutamist ning kõige ärevusttekitavam on noodist laulmine. On igati loogiline ja mõistetav, et distantsõpe ja viimaste aastate olukord on mõjunud ka õpilaste õppeedukusele, teadmiste omandamisele ja selle kvaliteedile. See kõik kajastub eriti kirjalikes töödes, kus õpilaste teadmised ja silmaring said väga põhjalikult proovile pandud.“
Maiu Linnamägi: “KÕIK noored, kes oma mõtted ja tunded nootidesse üle kandsid, on kiitust väärt! Minu lemmikud olid Liis Juganson (kandlelugu “Teispool mäge”) ja Hjalmar Vaiküll (“Mõtisklus” kahele trompetile ja klaverile, õpetaja Merve Aug). Pilvi Pärnapuu lisas: suurepäraselt komponeeritud ja esitatud teos.
Mina tahan esile tuua lisaks eelpool nimetatutele Margarete Juksi omaloomingulist viiulilugu “Käsmu meremuuseum” ühes erakordse pianistiga (Juuru huvikooli klaveri- ja improvisatsiooni õpetaja Andranik Kechek), samuti Rebecca Uibubuu klaveripala “Lumehelbed”; soololaulu voorus lummasid mind Kreeta Liisa Aasamaa, Catarina Gomes, Elis Prunt. Teoreetilises osas (rütm, noodist laulmine ja silmaring) oli parim Lilian Haljasorg.
Žürii otsusega esindavad vabariiklikus voorus meie maakonda Lilian Haljasorg ja Rebecca Uibubuu Kohila gümnaasiumist (õpetaja Aime Mäesalu), Iiris Vahtra Rapla Vesiroosi koolist (õpetajad Monica Blokk ja Vahur Soonberg) ja gümnasist Hjalmar Vaiküll Kohila gümnaasumist (õpetaja Merve Aug).

Subscribe
Notify of
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kõiki kommentaare