Rail Baltic Estonia
2019. aastal alanud Rail Balticu projekteerimistรถรถd Rapla maakonnas ja Pรตhja-Pรคrnumaa vallas lรตppevad tรคnaste plaanide kohaselt 2023. aasta IV kvartali jooksul. Soovime teid kursis hoida projekteerimis- ja ehitustรถรถdega Rapla maakonnas ning ootame taas ka teie kรผsimusi ning tagasisidet.
Ehitustรถรถd Raplamaa rajatistel
Hetkel toimuvad ehitustรถรถd Raplamaal viiel objektil – Tagadi tee ja Kรผnka tee viaduktil ning Urge, Loone ja Kalevi รถkoduktil.
Tagadi tee viaduktile on rajatud uus Kohila – Kurtna tee muldkeha ning teostatud on enamik maaparandussรผsteemide รผmberehitusest. Hetkel on kรคsil viadukti kandekonstruktsiooni ja pealesรตitude muldkehade ehitus.
Urge รถkoduktil teostatakse viimaseid maaparandussรผsteemi tรถid ja lisaks kรคivad tรถรถd รถkodukti kandekonstruktsiooni ning nรตlvade ehitusega.
Kรผnka tee viaduktil teostatakse postide ehitust ning alustatud on tee muldkeha rajamisega.
Loone รถkoduktil jรคtkub tugiseinte ehitus ning toimuvad suuremahulised mullatรถรถd.
Kalevi รถkoduktil teostatakse vรคljakaevetรถid ja nรตlvade rajamist. Peatselt alustatakse ka รถkodukti kandekonstruksiooni ehitusega.
Ehituses olevate rajatiste ehituse lรตpptรคhtaeg on planeeritud kรคesoleva aasta lรตpuks. Hetkel ollakse tรถรถdega graafikus ning usutakse, et objektid valmivad planeeritud ajaks.
Pรคrnumaa tootmistehases jรคtkub Loone รถkodukti kaarelementide tootmine. รhe elemendi kaal on ca 25 tonni ning kokku valmistatakse 54 elementi. Tรคnaseks on valminud kolm elementi.
Rail Balticu projekteerimise ja ehitamisega seotud kรผsimustes Rapla maakonnas vรตib รผhendust vรตtta:
Rail Baltic Estonia rajatiste ja pรตhitrassi vanemprojektijuht Raplamaal – [email protected]
Kohalikud peatused
Lisaks sellele, et Rail Balticul pannakse valmimisel kรคima rahvusvaheline reisirongiliiklus, mahuvad raudteele ka regionaalrongid, mis hakkavad Rail Balticu opereerimisplaani kohaselt liikuma Tallinnast Riiani ning teevad Eesti piires 13 peatust โ lisaks kohalikele peatustele ka Pรคrnu rahvusvahelises reisiterminalis.
Hetkel liiguvad kohalike peatuste tรถรถprotsessid plaanipรคraselt.
“Kohalike peatuste projekteerimise ja ehitamisega seotud protsessidesse kaasatakse endiselt ka kohalikke kogukondi, mistรตttu on kรตigil, kes asjast huvitatud, vรตimalik kaasa rรครคkida projekteerimisega paralleelselt kulgeva detailplaneeringu menetluse ajal,โ mรคrgib kohalike peatuste projektijuht Rauno Lee.
Kohalike peatustega seotud kรผsimustes vรตib รผhendust vรตtta: [email protected]
Keskkonnamรตjude hindamine (KMH)
9. mรคrtsil toimus Microsoft Teamsโi keskkonnas Rail Balticu raudteetrassi lรตigu โHarju ja Rapla maakonna piir โ Hagudiโ ehitusprojekti keskkonnamรตju hindamise (KMH) aruande avalik arutelu.
Avalikustamise kรคigus ning avalikul arutelul oli vรตimalik kรตigil kรผsida vรตi avaldada arvamust keskkonnamรตjude hindamise aruande kohta. Avalikustamisel saabunud kรผsimused keskendusid nii kohalikele teemadele kui ka รผldistele KMH lรคbiviimise pรตhimรตtetele. Kohalikele elanikele tekitas kรตige rohkem muret mรผra ning selle leevendusvรตimalused. Sooviti tรคpsustada Loone kรผla mรผralahendusi ning uuriti, kuidas projekteeritud lahendused tagavad selle, et mรผra ei รผletaks elamualadel seatud norme.
Veel uuriti Kohila rohesilla toimivuse kohta, ehk kuidas on tagatud rohesilla maastiku sidusus. รkoduktide kaitsevรถรถndite ning nende toimivuse tagamise teemat kรคsitlesid ka ametkondade arvamused. Samuti sooviti selgitust maavarade varustuskindluse, saasteainete tekke, CO2 heitearvestuse, seirekava ning veekvaliteedi tagamise kohta ehitusperioodil.
Kรตigile avalikul vรคljapanekul esitatud kรผsimustele vastatakse kirjalikult 30 pรคeva jooksul pรคrast avaliku arutelu toimumist, pรคrast mida saadetakse muudetud aruanne otsustajale lรคbivaatamiseks ning sealt edasi ametkondadele kooskรตlastamiseks. KMH aruande heakskiitmine toimub prognooside kohaselt selle aasta septembris.




