Loetud nรคdalad tagasi valmisid Kohila vallas mitu Rail Balticu pรตhitrassi ristumist. Oktoobrikuuga tรตmmati joon alla Tagadi viadukti, Kรผnka tee viadukti ja Loone รถkodukti ehitustรถรถdele. Nรผรผd on valmimas jรคrgmised objektid, mis asuvad samuti Rapla maakonnas.
Alu kรผlje all jรคtkuvad ehitustรถรถd Kalevi รถkodukti juures. Tรถรถde kogumaksumus on 5,5 miljonit eurot ning nende peatรถรถvรตtja on AS TREV-2 Grupp. Nende selgituse kohaselt vรตimaldab รถkodukti rajamine enne pรตhitrassi ehitamist harjuda รผlepรครคsuga enne suuri pรตhitrassi ehitustรถid.
โSelliselt lรคhenedes saavad loomad liikuda ka sel ajal, kui kรคib ehitustรถรถ, ning vaba liikumine ei ole ehitusetapis takistatud,โ seisab AS TREV-2 Grupi selgituses, mille nad vรคljastasid juba oktoobris. Nรผรผd ollakse Kalevi รถkodukti juures ehitustรถรถdega kรผll kaugemale jรตudnud, ent pรคris valmis see veel ei ole.
Rail Baltic Estonia kommunikatsioonijuht Priit Pruul รผtles, et Kalevi รถkodukti juures on plaanitud tรถรถdega lรตpetada selle aasta lรตpuks. โTรถid on mรตnevรตrra mรตjutanud seoses Ukraina sรตjaga kevadel tekkinud materjalide tarneprobleemid. Hetkel kรคivad Kalevi รถkoduktil nรตlvaehitustรถรถd, aedade ehitus ja haljastustรถรถd. Kui ilm vรคhegi lubab, saab haljastustรถรถd selle aastanumbri sees ka lรตpetada,โ selgitas ta.
Samuti valmib kรคesoleva aastanumbri sees Urge รถkodukt. Priit Pruul รผtles, et Urgel on ehitustรถรถd kulgenud suuresti plaanipรคraselt. โOn olnud vรคiksemaid vรคljakutseid materjali kรคttesaadavuse ja tรถรถjรตupuudusega, kuid pรผsime siiski oma eesmรคrgi tรคitmise kursil ja selle aasta lรตpuks saavad ehitustรถรถd valmis. Urgel on praeguseks lรตppenud รถkodukti betoonitรถรถd, suuremahulised tรคitetรถรถd ja seotud maaparanduse ja teede ehituse tรถรถd. Teha on veel jรครคnud aia ehitus, natuke haljastust ning vedudeks kasutatud teede korrastamine,โ rรครคkis Pruul. Ta lisas, et kui ilm peaks muutuma kiiresti talviseks, jรครคvad haljastustรถรถd kevadesse.
Veel รผks Rail Balticu objekt Rapla lรคhistel, millele lรคhiajal rohkem tรคhelepanu hakatakse pรถรถrama, on Kehtna-Pรตlma viadukt. Rail Baltic Estonia avaldas lootust, et 2022. aasta sees lรผรผakse kopp seal maasse. Tรถid teostab lepingu jรคrgi GRK Infra AS. Novembris alustati Kehtna-Pรตlma teel, Pรตlma kรผla poolses otsas Rail Balticu maanteeviadukti ehitamisega. See tรคhendab, et hรคiritud saab liiklus. Priit Pruul รผtles, et suuremad liiklust hรคirivad ehitustรถรถd kestavad kuni 2023. aasta lรตpuni ning tรถรถde tรคhtaeg on september 2024.
Ajutised liiklusmuudatused viiakse ehitusplatsi lรคheduses ellu novembri lรตpus. Kolmapรคeval, 30. novembril suunatakse liiklus ajutisele รผmbersรตiduteele olemasoleva maantee kรตrval. รmbersรตit on freespuru kattega ja neli meetrit lai ning liiklust reguleerivad foorid, ooteaeg hakkab olema ligikaudu viis minutit. รmbersรตiduteele jรครคb liiklus kuni 2023. aasta augustini.
Priit Pruul kinnitas, et Rapla kohaliku peatuse juures vรคhemalt praegu veel tรถid ei tehta.




Mรตttetu projekt see RB, aga eks kellegi รคrihuvi. Vaadates Kalevi รถkodukti pilti – tรตeline gigantomaania ja arvestades veel seda metsa, mis trassi jaoks sealt maha vรตetakse, siis loomi sinna vaevalt eriti jรครคb, รถkodukt on pigem รผksikutele seenelistele, kes mรตne metsatuka veel leiavad.