spot_img
-3.4 C
Rapla
Reede, 3 veebr. 2023
spot_imgspot_img
spot_img
UudisedPõlma tee viadukti ehitustööd häirisid jalakäijaid

Põlma tee viadukti ehitustööd häirisid jalakäijaid

Kuu aega tagasi said alguse ehitustööd Rail Balticu trassile jääva Põlma tee viadukti juures. Seoses sellega on Kehtna – Põlma tee 800-meetrisel lõigul liiklus reguleeritud valgusfooridega ning avatud on vaid üks sõidusuund.

Selle lõigu kõrvale jääva Lellapere küla elanik Valerik Ahnefer võttis Raplamaa Sõnumitega ühendust ning tõi murekohana välja, et ehitustööde käigus ei ole mõeldud sellele, kuidas jalakäijad sealt läbi peaksid pääsema.

Ta ütles, et on harjunud jalutama Lellaperest Põlma bussipeatuse juurde ning samamoodi teevad ka teised Lellapere küla elanikud. Neid jalutajaid ei ole küll palju, kuid mõned ikkagi. Nüüd on nad pandud keerulisse seisu, sest kui avatud on ainult üks sõidusuund ning tee peale mahub üks auto, siis kuidas peaksid jalakäijad pääsema Lellapere külast Põlma bussipeatusse? “Mida inimene siis tegema peab, kui auto vastu tuleb? Kas tuleb kraavi hüpata?” küsis Ahnefer retooriliselt.

Kohapeal olukorda vaatamas käies tuli tõdeda, et kitsas on seal tõepoolest ja üle ühe auto korraga tee peale kindlasti ei mahu. Tee muudavad kindlasti kitsamaks ka lumeolud. Ahnefer pakkus ise välja ka lahenduse, mida võiks kaaluda. Tema arvates võiks bussipeatuse tuua Kehtna – Põlma tee ja Lellapere tee ristmikule. Siis ei oleks Lellapere elanikel vaja Põlma peatuseni jalutada ning bussi peale saaks ka kodule lähemalt.

Ahnefer ütles, et vanemad ja kogenumad bussijuhid tegelikult teavad, et Lellapere poolt reisijaid tuleb ning on neid sealt ristmikult ka peale võtnud, ilma et nad peaks edasi Põlma peatusesse jalutama. Nooremad bussijuhid tema sõnul sellega arvestada ei oska.

Pöördusime kommentaari küsimiseks ka Rail Baltic Estonia poole. Vanemprojektijuht Arto Lille selgitas, et majandus- ja taristuministri määruse kohaselt tuleb kergliiklejatele tagada läbi- või ümberpääs juhul, kui see oli olemas enne piirangute kehtestamist. Varem seal aga kergliiklusteed ei olnud. “Jalakäijate ja jalgratturite läbipääs objektilt on lahendatud sama ajutise ümbersõidutee kaudu, mida kasutavad sõidukid. Töövõtja peab tagama, et ümbersõidutee minimaalne vaba laius on vähemalt 4 meetrit. Kui ajutise ümbersõidutee servadesse tekkivad lumevallid hakkavad teed kitsendama, tuleb lumevallid kaugemale lükata või lumi ära vedada,” ütles Lille.

Ta lisas: “Kuigi praegusel juhul ei ole töövõtjal kohustust rajada eraldi ajutist kergliiklusteed, on sellegipoolest kohustus tagada jalakäijate ja jalgratturite ohutu läbipääs objektilt. Liiklejate tagasiside on vajalik ja oodatud, vastavalt sellele saame muuta liiklemist ohutumaks.”

Veel ütles Lille, et tänase olukorra parandamiseks lükkab töövõtja ümbersõidutee servadesse tekkinud vallid ära ja paigaldab täiendavaid liiklusmärke, mis hoiatavad autojuhte, et sellel teel võivad olla jalakäijad.

0 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kõiki kommentaare
Sõnumid
Kõik uudised
Kuulutused