23.8 C
Rapla
Reede, 26 juuli 2024
GaleriiGALERII: Rapla ralli võideti kõigest 0,2 sekundiga

GALERII: Rapla ralli võideti kõigest 0,2 sekundiga

Rapla ralli tänavune võitja selgus napimast napimalt, kui Priit Koik ja Silver Simm (Škoda Fabia Rally2 evo) edestasid lähimaid konkurente kõigest 0,2 sekundiga. Kui rallimaailmas võib rääkida 10-sekundilisest edumaast kui lühikesest vahest, siis 0,2 sekundit on sisuliselt olematu. Aga sel korral märkis see võitja edu teiseks tulnud sõitja ees. Nii väikese kaotusega tuli leppida Läti ekipaažil Emils Blums – Ivo Pūkis (Mitsubishi Lancer Evo IX).

Kodupubliku rõõmuks saavutas kolmanda koha kohalik Rapla rallisõitja Kaspar Kasari, kes koos kaardilugeja Rainis Raidmaga (Škoda Fabia R5) kaotas lõpuks lätlastele 10,1 sekundit. Võitjatest jäädi seega maha 10,3 sekundit. Kasari jäi tulemusega rahule. “Arvan küll, et selle tulemusega võib rahule jääda,” kommenteeris ta pärast võistlust.

Olulise nüansina tõi ta välja, et tegemist oli tema esimese kruusaralliga Škoda Fabia R5-ga. See tähendas, et päris kõik ei sujunud ideaalselt. Rallimees tunnistas, et ta tegi ise palju sõiduvigu, kuhu väärtuslikke sekundeid kaduma läks. “Laupäeva hommikusel esimesel katsel sõitsin rajalt välja. Sinna läks kaduma julgelt 20 kuni 30 sekundit,” tõi ta välja. “Kui need asjad kõrvale jätta, siis läks üldplaanis kõik hästi. Auto oli väga hea, tiim tegi väga head tööd,” sõnas Kasari.

Tema jaoks oli sellel rallil ka emotsionaalne külg. Kuna ta on pärit Raplast, oli see talle koduralli. “Väga äge oli. Koduradadel on alati nauditav sõita. Kaasaelajaid oli raja ääres palju ja see oli väga uhke tunne,” ütles ta. Oma lemmik-kiiruskatsena tõstis ta esile Vaimõisa–Metsküla katset. Samuti kiitis ta reede, 5. mai õhtul toimunud linnakatset, mis sõideti Rapla tänavatel. Ta lisas, et linnakatseid on alati nauditav sõita.

Esiletõstmist väärib seegi, et kolmanda koha kindlustasid Kasari ja Raidma veenva edumaaga. Kui absoluutarvestuse kolm esimest mahtusid 10,3 sekundi sisse, siis neljandaks tulnud Allan Popov – Aleksander Prõttsikov (Mitsubishi Lancer Evo IX) kaotasid võitjale juba 44,2 sekundiga.

Oli nii mõrusid kui ka rõõmustavaid hetki

Rapla ralli oli Terminal Oil autoralli Eesti meistrivõistluste tänavune kolmas etapp ning ühtlasi esimene kruusaralli. Selle peakorraldaja oli Kaido Vilu, kes on seda rolli kandnud juba aastaid. Ta ütles, et kuigi ralli käigus oli hetki, mis tegid meele mõruks, võib kokkuvõttes ikkagi rahule jääda. “Kui kõik inimesed jäävad terveks, siis võib ikka rahul olla,” ütles ta. Selle kommentaariga viitas ta nii mitmele rajal juhtunud õnnetusele kui ka ühele pooleli jäänud kiiruskatsele.

Esimene õnnetus juhtus reede õhtul juba teisel kiiruskatsel. Ekipaaž number 60 Aaron Nau ja Hendrik Klausson sõitsid Paluküla teedel vastu puud. Rajale saadeti ka kiirabi, kuid mõlemad võistlejad pääsesid vigastusteta. Tõsise avarii tegid rootslased Adam Grahn ja Marcus Sund, kelle auto käis lausa üle katuse.

Kurioosne olukord leidis aset laupäeval, 6. mail sõidetud seitsmendal kiiruskatsel. Kohalik elanik kutsus välja politsei, kes pidi kohalejõudmiseks tulema rajale ning sõitis seal n-ö vastassuunas. Kuigi seitse esimest ekipaaži pääsesid rajale, jäeti sealt edasi katse pooleli. Kaido Vilu ütles, et sel hetkel tõmbas küll tuju täiesti nulli.

Uuesti võis rõõmustama hakata võistluse lõppedes, kui selgus, et rallivõit jäi ikkagi Eestisse. Tundub, et võitjale Priit Koigile meeldib Raplamaa radadel sõita, sest siin võidutses ta teist aastat järjest. Viimasele kiiruskatsele vastu minnes olid juhtpositsioonil lätlased, kes edestasid Koiki ja Simmi 7,7 sekundiga. Eestlased tegid selle vahe tasa ning läksid isegi 0,2 sekundiga juhtima. Neile kuulus võit ka EMV2 klassis, kus teiseks tuli Kaspar Kasari. Kaido Vilu ütles, et just see hetk tõigi naeratuse suule. Samuti avaldas ta heameelt, et Kaspar Kasari ja Rainis Raidma sõitsid välja absoluutarvestuse kolmanda tulemuse.

Rallimeeste kasuks rääkis kindlasti ka see, et võistluste käigus oli külm ilm. Kaido Vilu tõi välja, et pealtvaatajate jaoks see vahest kõige mugavam ei olnud, kuid sõitjatele olid ilmastikuolud ideaalilähedased. Nagu aimata võis, tolmasid kruusateed päris korralikult. Kui oleks natukene vihma tulnud, oleks saanud tolmu kinni, kuid niigi heades oludes oleks olnud seda vahest isegi palju tahta.

Pealtvaatajate rõõmuks oli taas rajal Rally Estonia peakorraldaja ning legendaarne sõitja Urmo Aava. Vilu pakkus, et Aava ei ole võistlemas käinud viimased kümme aastat, kuid nüüd oli ta uuesti rajal ning sealjuures ka tippkonkurentsis. Pärast esimest kiiruskatset olid Urmo Aava ja tema kaardilugeja Janno Siitanen lausa esikohal. Veel viimaste kiiruskatseteni olid nad poodiumikonkurentsis, kuid tehnilised viperused ja lõpus saadud kaks ajakaristust tõrjusid nad lõplikus arvestuses kuuendaks.

Jahe ilm mõjutas pealtvaatajaid

Tänavusele Rapla rallile anti avalöök Rapla keskväljakule üles seatud poodiumilt. Reede, 5. mai õhtul läks sealt rajale 94 ekipaaži. Rallimasinaid oli tulnud teele saatma sadakond pealtvaatajat. Võib öelda, et neid oli mõnevõrra vähem kui eelmisel aastal samal sündmusel. Oma osa võis mängida ka jahe ilm. Võistluse avasõnad ütles Rapla vallavolikogu esimees Kalle Toomet, kes saatis võistlejad soojade soovidega rajale.

Viimastel aastatel on Rapla ralli avastardis nähtud väga erinevat ilma. 2022. aastal sadas kohati vihma, aga seekord lendlesid õhus lausa lumehelbed, mis maikuu alguse kohta on eriti tavatu. Pärast poodiumi ületamist siirdusid kõik masinad edasi linnakatsele. Kuna see oli pealtvaatajatele tasuta, said kõik huvilised seda vaatemängu raja ääres nautida. Veel sõideti reede õhtul kiiruskatsed Palukülas.

Põhiline võistluspäev oli ikkagi laupäev, kui kavas oli kaheksa kiiruskatset. Tänavuse Rapla ralli tegi esimest korda ülemaakondlikuks see, et kiiruskatsed toimusid kõigi nelja Raplamaa valla territooriumil. Varem on need piirdunud Rapla ja Märjamaa vallaga. Laupäeva, 6. mai õhtul oli Rapla keskväljakul ka võistluse pidulik lõpetamine. Autoralli Terminal Oil Eesti meistrivõistlused jätkuvad 20.-21. juulil, kui sõidetakse Rally Estonia.

Subscribe
Notify of
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kõiki kommentaare