Rail Balticu ehitamine on tekitanud aina kasvava kaevandamissurve Raplamaale. Perspektiivitute alade uurimisele vald kรคtt ette panna ei saa.
โSurve on erakordselt suur. Kuna kรตik sedalaadi taotlused kรคivad volikogu tรถรถlaualt lรคbi, siis olgu probleemi ilmestamiseks toodud fakt, et 2022. aasta algusest on volikogu arutanud 18 korral erinevaid taotlusi vรตi vaideid, mis kaevandustega seotud. Seega sisuliselt keskmiselt igal volikogu koosolekul tuleb teemaga tegeleda,โ รผtles Kohila volikogu esimees Heiki Hepner.
Ta lisas, et raskuskese jรครคb nii ida (Pahkla kรผla) kui ka lรครคne poole (Lรผmandu, Pihali ja Rabivere kรผla), aga taotlusi tuleb sisuliselt รผle kogu valla. โ21 kรผlast 10-s on esitatud kas uuringuloa taotlus, kaevandusloa taotlus vรตi on seal toimiv kaevandus,โ kommenteeris Hepner.
โ2021. aasta novembris ning nรผรผd ka 2023. aasta suve hakul on olnud laiem ring uuringuloa taotlusi menetluses. Maavaraliselt on Mรคrjamaal kruusakarjรครคrid pรตhjas Pajaka kรผlas ja selle รผmbruses ning lรครคne osas. Mรคrjamaal ida ning lรตuna pool kruusakarjรครคre pole. Surve on olnudki nรผรผd paljuski lรตuna suunas, kuid 2021. aasta uuringuloa aladelย



