15.5 C
Rapla
Laupäev, 27 juuli 2024
ArvamusKehtna Konsumi kauplusest

Kehtna Konsumi kauplusest

Jüri Solman, põline kehtnalane

Kunagi tehti Kehtna rahva seas küsitlus Raplaga samaväärse kaupluse ehitamise kohta, kus on nii liha kui ka kalaletid, muust kaubast rääkimata. Vähemalt sai rahvas sellest asjast niimoodi aru. Mäletan, et minu allkiri selle kaupluse ehituse toetuseks oli tublil teisel kohal. Aga… tuli “sakummipood” (nii ma neid Coopi poode endamisi kutsun).
Ajapikku sai selle poega ära harjutud, elementaarne hinge sees hoidmiseks on ju nendes kauplustes olemas. Eriti sobib ta vanadele inimestele, kel pole võimalik normaalse ajaga Raplas ära käia, sest hõre bussiliiklus ei soosi seda. Aga kui sa tahad endale külmkappi soetada nädala toiduvaru, siis käisin enne ja käin ka nüüd igal reedel Raplas söögipoolist hankimas.
Kehtna Konsum on ajapikku kitsaks jäänud. Sinna, kus vähegi võimalik, on suurema kasumi eesmärgil riiuleid juurde topitud, nii et kui poes on rahvast rohkem, pead vaatama, missugusest vahest sa kassale ligi pääsed. Kaupluses on momente, kus rahvast on palju. Pensionipäeval pensionärid koos kooliõpilastega ja muidu kodanikud.
Enne oli kaupluses kaks kassat. Kui ühe juurde tekkis liialt rahvast, tuli teist teenindama keegi kaupluse toredatest-hakkajatest müüjatest. Kõik sujus. Järjekord kadus nagu sulavõi.
Ütelge, kallid Coopi kõrgeltharitud tegelased, kas kauplus on mõeldud rahva heaolu jaoks või Coopi taskute täitmiseks? Te kaotasite ära ühe kassakäigu, et mõni ruutmeeter müügipinda juurde saada. Selle tulemusel on tekkinud olukord, kus nii allesjäänud tavakassa kui ka nutikassa on sõna otseses mõttes ühes augus.
Ka siis, kui rahvast on vähem, sõidetakse mingil määral teistel seljas. Kui rahvast on rohkem, olen ukselt tagasi läinud, sest nutikassa ummistab kogu teeninduse ära. See ei tööta nii, nagu te arvate. Müüja, kes on parajasti oma rida teenindamas, peab päevast päeva pidevalt välja aitama nutikassas vaevlevaid ostjaid. Need, kes seisavad tavakassa järjekorras, ootavad ja närveldavad, sest teenindamine on läinud oluliselt halvemaks.
Raplas olles kasutan ma ainult nutikassasid kõikides kauplustes, kus see võimalus loodud on. Seal hoian oma aega tublisti kokku, sest see on võimalik. Kehtnas on see tulemus tänu nutikassale vastupidine.
Töötasin kunagi Kehtna ST-s keskastme spetsialistina. Renoveerisime Lelles üht vana karjalauta. Tööde teostamiseks sain juhised oma ülemuselt. Kõik oli omal kohal, aga üks väike ja oluline asi tundus mulle ebapraktiline olevat. Kutsusin karjanaised kokku ja küsisin, kuidas nemad sellele probleemile lahendust näevad. Tegime nii, nagu nemad tahtsid, sest seal töötamise kogemused on ju neil.

Coop on raisanud palju raha ja ära rikkunud nii kaupluse töötajate normaalsed töötingimused kui ka, mis põhiline, teinud oluliselt halvemaks klientide teenindamise. Kas küsisite nõu oma töötajatelt? Olen kuulnud, et nende arvamus on null.
Ja veel kaks miinust kliendi poole pealt. Ma ei ole mingi märkimisväärne napsumees, aga vahel oli mul alkoholiriiuli juurde siiski asja, et vaadata šampanja, veini, džinni, viski või premium vodkade hindu, mõttes asja kaaluda ja siis otsusele jõudes see pudel korvi pista. Praegune olukord meenutab sügavat stagnaaega, kus pudeli ulatas sulle poemüüja.
Ja teiseks. Mitu kõrgkooli tuleb lõpetada, et aru saada: kui Rapla taarapunktides on võimalik taarakott asetada selle jaoks ettenähtud lauale, siis kõlbab selline laud ka Kehtna inimesele. Ärge pugege taara vastuvõtuaparaadi küljes oleva nupukese taha.
Olen elanud Kehtnas 1956. aastast alates, kui Siberist kodumaale tagasi saime. Olen siin üle elanud igasuguseid aegu, aga olukord Kehtna eluliselt kõige tähtsamas majas on pehmelt öeldes lati alt läbipugemine.
P. S. See ei ole ainult isiklik arvamus. Kehtna rahva seas on tohutult nurinat. Ajalehe kaudu soovin Coopi juhtkonnalt selgitusi asja normaliseerimiseks.

*

Rapla Tarbijate Ühistu kommentaar:

Kauplusesse on riiuleid juurde pandud eesmärgiga pakkuda oma klientidele laiemat sortimenti ja valikut. Kaupluse pind on piiratud ning kasutasime olemasolevat ruumi maksimaalselt, et kohalikus poes leiaks igaüks endale meeldivad tooted.
Nutikassa sai kauplusesse paigaldatud eesmärgiga mugavdada klientide ostusooritamist kaupluses, sest enamasti on avatud vaid üks kassa ja tahtsime anda klientidele võimaluse iseteeninduseks, kui tavakassas järjekord pikaks kisub. Nüüd vahetasime selle minikassa veidi suurema nutikassa vastu välja, et klientidel oleks seda veelgi mugavam kasutada ja võimalus ka suuremaid oste seal teha. Eks õpime meiegi iga päev ja võtame eesmärgiks, et aitame ostjatel kiiremini omandada oskused kassa kasutamiseks. Nutikassa on väga kliendisõbralik ja lihtne kasutada.
Alkoholiriiuli liigutamine kassa taha tuleneb paari aasta tagusest sea­dusemuudatusest. Kehtiva seaduse kohaselt ei tohi alkohoolseid jooke paigutada nii, et tarbija puutuks kaupluse külastamisel nendega vältimatult kokku, ning alkohoolsete jookide väljapanek ei tohi olla märgatavalt nähtav ülejäänud müügisaalist, välja arvatud juhul, kui nende nõuete täitmine ei ole müügisaali suurusest tulenevalt mõistlikult teostatav.

 

7 KOMMENTAARID

Subscribe
Notify of
7 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kõiki kommentaare
Kehtnakas
13. dets. 2023 20:34

No see teie “nutikassa” jookseb ainult kokku. Muud midagi kasu ei ole temast! Ja tõesti pood tühi ja ruumi poes ei ole. Enne sai käruga poes käija. Nüüd ei saa seda ka. Sest ei mahu mitte kuskile.Rikkusite meie poe lihtsalt ära!!

Vihane kodanik
13. dets. 2023 20:37

Poe järjekorrad on väga pikad! Hakkad nutikas maksma. Siis peab õppija kõrval oma kaardiga seisma. Sest see aparaat ei liigu teil kuskile poole. Riiulite vahed on tõesti kitsad.Te ei mõtlegi rahva peale vaid enda ainult! Mina isiklikult viskaks selle nutika minema ja paneks tagasi vana kassa

Nõrdinud kehtnakas
13. dets. 2023 21:12

Kõik uuendused ei ole alati head. Praegu rikuti meie armas Kehtna pood lihtsalt ära. Kurb ja samas vihaseks tegev, et kohalikega üldse keegi ei arvesta. Viige see loll nutirisu siit minema ja teine kassa tagasi.

Kehtna "Konsum"
13. dets. 2023 21:43

Õige see tuleks traktoriga välja tõmmata sealt😀 väga rõve asi. Ja pood peaks olema ikka,et mahud liikuma ka riiulitevahele. Aga noo siin poes ei mahu enam. Isegi vanas Õies oli rohkem ruumi 😀Igalpool mingi kola ja konteinerid jne.Ei pääse kuskile ligi

Arvajamees
13. dets. 2023 22:02

Järjekorrad meenutavad jh juba pargi tiigi juures olnud endise Tiigi poe järjekordasid.Eriti tipptundidel.Riiulite vahed on ka nii kitsad.Tihti üksteisest mööda saada on võimatu.

Kehtnakas
14. dets. 2023 17:24

Tõesti väga nõmedalt kitsaks on riiulite vahed tehtud, lapsega poes käia on ebamugav, ei mahu lapsega isegi käest kinni ja kõrvuti kõndima, poekäruga ei mahu, lapsekärust rääkimata, vanemaealised ei mahu oma käimisraamiga liikuma… Kellele see pood siis mõeldud on?

Benno
19. dets. 2023 10:53

Ja hinnad on ka väga kallid kõikides Konsumites,seepärast eriti ei külasta neid poode!