13.8 C
Rapla
Teisipäev, 25 juuni 2024
ValladRapla valdIira külas on kergtee ehitus aiapidajatele liikumise tülikaks teinud

Iira külas on kergtee ehitus aiapidajatele liikumise tülikaks teinud

Iira bussipeatuse taha jääv kergliiklustee lõik pahandab inimesi, kuid Transpordiameti väitel soovivad nad bussipeatuste vahelist ala turvalisemaks muuta.

Rapla linna ja Kuusiku aleviku vahel käivad jalg- ja jalgrattatee ehitustööd. Transpordiamet on koos Rapla vallavalitsusega sõlminud ehituslepingu kergtee ehituseks Rapla-Märjamaa tee 0,35-3,96 km. Selle kavandamisel on aluseks võetud Rapla maakonnaplaneeringu teemaplaneeringus „Raplamaa kergliiklusteed ja jalgrattamarsruudid” toodud suunad. Teed ehitab Atemo OÜ.

Iira küla rahvast häirib aga see teelõik, mis läheb Iira bussipeatuse tagant, sest sügav kraav selle kõrval takistab sõiduvahendiga ligipääsu tee lähikonda jäävatele aiamaadele.
„Rapla vald tegi ehitustööde käigus Transpordiametile ettepaneku säilitada bussipeatuse taga olev sõiduautode mahasõit, mida Transpordiamet ei kooskõlastanud seoses tee projekteerimise normide lubatust väiksema mahasõitude vahekaugusega,” põhjendas kujunenud olukorda Transpordiameti Põhja osakonna ehituse üksuse juhataja Margus Viiklepp. Tema sõnul pääseb kinnistutele jalgsi ja jalgrattaga bussipeatuse taga olevalt kergliiklusteelt ning autodega Hageri–Kodila–Kuusiku maanteelt. „Seal on oluliselt väiksem liiklussagedus – 200 versus 2000 autot ööpäevas,” ütles Margus Viiklepp.
Ehitatav jalg- ja jalgrattatee on Viiklepa sõnul vajalik, et eraldada ohutult jalgsi ja jalgrattaliiklus Rapla ja Kuusiku vahel sõiduteest. Ehitusprojekt näeb ette ka bussipeatuste ühendamise kergliiklusteega ning need tööd tehakse ühtse tervikuna. Iira külas, kus asub ka hooldekodu ja kolm korterelamut, muutub tänu kergteele jalakäijate jaoks ohutumaks liiklemine bussipeatuste ja teeületuskohtade vahel. Jalakäijad ei peaks enam liikuma bussipeatusse minekuks sõidutee servas.
„Inimestele turvalisema liikumise võimaldamine on siin olulisel kohal. Seda nii kohalikele elanikele kui ka lennuvälja külastajatele,” ütles Rapla abivallavanem Rain Terras ning lisas, et projekteerija on projekteerinud vastavalt normidele ja projekt on kooskõlastatud Transpordiametiga.
„Kindlasti muutub pärast Rapla-Märjamaa 0,35–3,96 km jalg- ja jalgrattatee ehitust ohutumaks kogu jalgsi ja jalgrattaliiklus Rapla–Märjamaa tee ääres ja see on samm edasi valla kergliikluse liikuvuse suurendamisel,” sõnas Viiklepp. Ta lisas, et Transpordiameti ja ka kohalike omavalitsuste jaoks on kergliikluse kui keskkonnasäästliku ja jätkusuutliku liikumisviisi ohutu võimaldamine järjest kasvav prioriteet.

Subscribe
Notify of
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kõiki kommentaare