Rail Baltic Estonia
Raplamaale rajatakse Rail Balticu ehituse käigus kokku 36 rajatist, mis aitavad kiirraudtee valmides oluliselt parandada piirkonna liiklusvoogusid. Raudtee läbib tiheda liiklusega piirkondi ning mitmed rajatised nagu maanteeviaduktid ja kergliiklustunnelid on vajalikud selleks, et eraldada raudtee- ja maanteeliiklus. See vähendab oluliselt liiklusõnnetuste arvu ning aitab tagada sujuva ja turvalise liiklemise nii sõidukitele kui ka jalakäijatele.
Lisaks rajatakse Rail Balticu trassile mitmed ökoduktid, rohesillad ja loomatunnelid, mis võimaldavad nii suurematel kui ka väiksematel loomadel ohutult raudteed ületada, vältides samal ajal võimalikke kokkupõrkeid.
Rajatised jagunevad Raplamaal:
15 maanteeviadukti: Tagadi, Härjaoja, Kohila, Salutaguse, Mälivere, Kuku, Seli-Koigi-Alu, Sikeldi, Alu, Parila, Juula, Aasu, Põlma, Ahekõnnu ja Nõlva.
6 raudteesilda: Keila, Kodila, Vigala, Rõue, Velise ja Nurtu.
1 raudteeviadukt: Pureva
1 kergliiklustunnel: Sihi tee
8 ökodukti: Urge, Loone, Röa, Kalevi, Kuusiku, Raela, Kärpla ja Selja
2 rohesilda: Kohila ja Kootja
3 loomatunnelit: Põhja-Hagudi, Lõuna-Hagudi ja Lihuveski
Valminud rajatised
Raplamaal on tänaseks valmis seitse rajatist: Künka tee, Põlma, Sikeldi ja Tagadi maanteeviaduktid ning Kalevi, Loone ja Urge ökoduktid. Viimased aitavad metsloomadel juba varakult enne raudtee valmimist uue looduskeskkonnaga harjuda.
Ehituses olevad rajatised
Ehitustööd käivad aktiivselt Seli-Kogi-Alu ja Kuku viaduktidel, kus suurem osa töid, sealhulgas betoonitööd ja muldkeha ehitus on juba lõpetatud. Selja ökoduktil on teha jäänud veel ökodukti hüdroisolatsioonitööd, viimased tagasitäitetööd ja maastikukujundustööd. Kõigi kolme objekti valmimine on planeeritud 2024. aasta suveks.
Ehitustegevus on juba alanud ka Alu viadukti ja Kodila jõe raudteesilla juures, sealhulgas jõe ajutine ümbersuunamine ja möödasõidutee rajamine. Parila viaduktil käivad ettevalmistustööd ja tööprojekti koostamine ning Juula viaduktil toimub hetkel ajutise möödasõidutee rajamine.
Planeeritavad ehitustööd
Kõik ülejäänud rajatised on plaanis ehitada koos põhitrassi esimese etapi ehitustöödega aastatel 2024-2028.
Käesoleva aasta veebruaris sõlmiti Raplamaa I (Harju maakonna piirist Looneni) ja II (Loonest Hagudini) põhitrassilõikude ehituslepingud. Samal ajal kuulutati välja ka Hagudi-Alu ja Alu-Kärpla ehitushanked, mille lepingud sõlmitakse sel suvel.
Kärpla-Selja ja Selja-Tootsi põhitrassi lõikude ehitushanked on planeeritud 2024. aasta teiseks pooleks.
Nii kehvasti ehitavad, et ei julge enam pilte panna ainult AI pildid, mis on haiged. Sellist ehitus praaki, mida tehakse on köigil vöimalik vaadata kohapeal.