SisuturundusRail Balticu rajatised Raplamaal: hetkeseis ja arengud

Rail Balticu rajatised Raplamaal: hetkeseis ja arengud

Rail Baltic Estonia

Raplamaale rajatakse Rail Balticu ehituse kรคigus kokku 36 rajatist, mis aitavad kiirraudtee valmides oluliselt parandada piirkonna liiklusvoogusid. Raudtee lรคbib tiheda liiklusega piirkondi ning mitmed rajatised nagu maanteeviaduktid ja kergliiklustunnelid on vajalikud selleks, et eraldada raudtee- ja maanteeliiklus. See vรคhendab oluliselt liiklusรตnnetuste arvu ning aitab tagada sujuva ja turvalise liiklemise nii sรตidukitele kui ka jalakรคijatele.

Lisaks rajatakse Rail Balticu trassile mitmed รถkoduktid, rohesillad ja loomatunnelid, mis vรตimaldavad nii suurematel kui ka vรคiksematel loomadel ohutult raudteed รผletada, vรคltides samal ajal vรตimalikke kokkupรตrkeid.

Rajatised jagunevad Raplamaal:
15 maanteeviadukti: Tagadi, Hรคrjaoja, Kohila, Salutaguse, Mรคlivere, Kuku, Seli-Koigi-Alu, Sikeldi, Alu, Parila, Juula, Aasu, Pรตlma, Ahekรตnnu ja Nรตlva.
6 raudteesilda: Keila, Kodila, Vigala, Rรตue, Velise ja Nurtu.
1 raudteeviadukt: Pureva
1 kergliiklustunnel: Sihi tee
8 รถkodukti: Urge, Loone, Rรถa, Kalevi, Kuusiku, Raela, Kรคrpla ja Selja
2 rohesilda: Kohila ja Kootja
3 loomatunnelit: Pรตhja-Hagudi, Lรตuna-Hagudi ja Lihuveski

Valminud rajatised
Raplamaal on tรคnaseks valmis seitse rajatist: Kรผnka tee, Pรตlma, Sikeldi ja Tagadi maanteeviaduktid ning Kalevi, Loone ja Urge รถkoduktid. Viimased aitavad metsloomadel juba varakult enne raudtee valmimist uue looduskeskkonnaga harjuda.

Ehituses olevad rajatised
Ehitustรถรถd kรคivad aktiivselt Seli-Kogi-Alu ja Kuku viaduktidel, kus suurem osa tรถid, sealhulgas betoonitรถรถd ja muldkeha ehitus on juba lรตpetatud. Selja รถkoduktil on teha jรครคnud veel รถkodukti hรผdroisolatsioonitรถรถd, viimased tagasitรคitetรถรถd ja maastikukujundustรถรถd. Kรตigi kolme objekti valmimine on planeeritud 2024. aasta suveks.

Ehitustegevus on juba alanud ka Alu viadukti ja Kodila jรตe raudteesilla juures, sealhulgas jรตe ajutine รผmbersuunamine ja mรถรถdasรตidutee rajamine. Parila viaduktil kรคivad ettevalmistustรถรถd ja tรถรถprojekti koostamine ning Juula viaduktil toimub hetkel ajutise mรถรถdasรตidutee rajamine.

Planeeritavad ehitustรถรถd
Kรตik รผlejรครคnud rajatised on plaanis ehitada koos pรตhitrassi esimese etapi ehitustรถรถdega aastatel 2024-2028.

Kรคesoleva aasta veebruaris sรตlmiti Raplamaa I (Harju maakonna piirist Looneni) ja II (Loonest Hagudini) pรตhitrassilรตikude ehituslepingud. Samal ajal kuulutati vรคlja ka Hagudi-Alu ja Alu-Kรคrpla ehitushanked, mille lepingud sรตlmitakse sel suvel.
Kรคrpla-Selja ja Selja-Tootsi pรตhitrassi lรตikude ehitushanked on planeeritud 2024. aasta teiseks pooleks.

1 kommentaar

Subscribe
Notify of
1 Kommentaar
Inline Feedbacks
Vaata kรตiki kommentaare
Ehitus dotsent
29. mai 2024 06:02

Nii kehvasti ehitavad, et ei julge enam pilte panna ainult AI pildid, mis on haiged. Sellist ehitus praaki, mida tehakse on kรถigil vรถimalik vaadata kohapeal.